telefonische bedreiging na jureren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

telefonische bedreiging na jureren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 12:24

Na een uiterst oliebol gejureerde dag (de toilet zo ver dat je met de auto moet ,op inschrijving starten en een janboel ,boze vaders ,fout ingevulde coupon door de schrijfster,ruiterval, geen schrijfster en toen een die net kon schrijven en ga zo nog maar even door ), was ik blij dat ik t gehad had en lekker naar huis kon.
Kom ik thuis gaat na een uurtje de telefoon ,moeder van een ruitertje.
Hoe het toch mogelijk was dat haar dochter maar 150 punten gekregen had terwijl ze bij andere juryleden altijd een winstpunt reed. Zeg ik : als uw dochter zo goed is mevr (ik bleef gelukkig heel beleefd) dan is t niet zo erg als ze een keer wat minder rijdt ,dan gaat t volgende keer vast wel beter.
Nou daar was ze t dus niet mee eens en die andere moeders die erbij stonden die vonden ook dat hun kinderen niet genoeg punten hadden gekregen. Enfin om een lang zijk verhaal korter te maken .
Ze begon dus toen kwaad te worden en waarschuwde me om nooit meer op t desbetreffende concours te komen jureren,,,, ze zou er nog wel voor zorgen dat ik nergens meer uitgenodigd zou worden (hoera,hoera,ik hoef niet meer) en ze zou een brief aan de knhs schrijven dat ik een aantekening krijg .???? Zodat ik nergens meer hoef te komen

Hoe vinden jullie dat nou? En zou jij nog zin hebben na zo,n incident ,

Op t secretariaat hadden ze overigens mijn telefoonnummer gegeven ,nadat die mevr, gezegd had dat ze iets aan mij wilde vragen.

LOCA

Berichten: 936
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 12:26

Vind ik ook niet kunnen van het secretariaat dat ze een telefoonnummer van een jurylid gaan geven. Iedereen heeft na de wedstrijd een half uur de tijd om om commentaar te vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 12:28

Als secretariaat zou ik dat dus nooit doen, zomaar een telefoonnummer doorgeven.
Als je het combinatienummer van dat meissie nog hebt, dan kun je een brief sturen naar de KNHS dat je bedreigd bent door moeder van persoontje nummero .... -. Is zo'n wijf nou helemaal van de ratten besnuffeld zeg.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 12:30

Ien, heb je nog een combinatienr. van dat meisje? Misschien een idee om andersom ook werk ervan te maken?
Ik vind dit echt niet kunnen.
Sommige mensen schijnen niet te beseffen dat het vrijwilligerswerk blijft.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 12:31

Trouwens, het telefoonnr. had mevrouw ook op kunnen zoeken in Hippo's Vademecum dus wat betreft maakt het niet zo heel veel uit dat het secretariaat het nr. gegeven heeft.

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 12:32

als ik jou was zou ik een gigaklacht bij het knhs indienen tegen betreffende persoon. Wij hebben laatst ook zo'n akkefietje gehad met iemand die het secretariaat te grazen nam en die is ook op rapport geslingerd. Aanpakken zulke mensen!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 12:33

Pffff dan klagen na een 150 bepunte proef? Als ze klagen met 120 punten, wat onterecht is, kan ik het begrijpen. Maar als je bij elke 150 een jury moet bedrijgen...

Wat een dom mens zeg! Ze houdt alleen haar zoon/dochter in de ontwikkeling tegen om ook eens NIET een puntje te halen, om eens leren te 'verliezen'.

Wat een zielige mensen zeg...

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 12:33

heb ik jammer genoeg niet meer ,en bij t secretariaat wisten ze ook niet wie t geweest moet zijn, Ik heb de voorzitter gebeld en die zou t uitzoeken.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 12:37

Als kind zou ik me rot schamen met zulke ouders. Je doet je best, en er word vreselijk met je gepronkt, terwijl ieder ander kan zien, dat er nog werk aan de winkel is.

Of te wel, dit kind kan er zelf niks aan doen, maar heeft nu wel een probleem aan de broek vanwegen de ouders.
Leip, want je kunt nu eenmaal niet altijd feest hebben. 150 punten is ook geen verliezen toch?

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 12:50

Wat bij het secretariaat wisten ze het ook niet!!!!, het moet toch niet zo moeilijk zijn om de combinatie(s) met 150 punten uit jouw ring te achterhalen. Melding maken hoor bij de KNHS, breng ze vast van het gebeuren op de hoogte en zeg ook dat de voorzitter er nog mee bezig is. Ik hoop dat je de persoon kunt achterhalen en dat er werk van gemaakt wordt. .......

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 12:57

Belachelijk! Ronduit belachelijk! Wat voor een mensen heb je toch op deze wereld...... tsss echt debiel gewoon!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 13:19

Dit kan gewoon niet... Echt belachelijk!

Als je nog kan uitvinden wie het is zou ik er echt een klacht over indienen... Andersom toen ze het ook wel eens.

Saar4
Berichten: 2346
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 13:25

wat idioot zeg! Ik zou zeker een klacht indienen.

Ik moest afgelopen zaterdag schrijven bij iemand. Zij had ook al een aanvaring met de zus van een deelnemer. Sommige mensen zien de dingen op wedstrijd echt niet meer in proportie.

Magique

Berichten: 1098
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 13:26

Fitzroy schreef:
Ien, heb je nog een combinatienr. van dat meisje? Misschien een idee om andersom ook werk ervan te maken?


Zou ik ook doen ! Juist goed voor de opvoeding, leer ze maar tegen hun verlies kunnen en gelijk een jaar schorsen die handel en die moeder opsluiten Haha!
Bah wat een nare mensen

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 13:29

3 juli moest ik voorlezen en ik had een van internet gecopieerd papier in mijn handen gekregen. Ik luisterde naar de proef voor me en ik merkte een paar fouten op. Heb heel lief aan de voorleester gevraagt of ik haar boekje even mocht doorlezen. Tuurlijk mocht dat. Kijk en zo horen de dingen, gewoon gezellig en niet dat gedonder om wie de beste is en welke jury beter thuis kan blijven omdat iets niet zint. Belachelijk. Start dan niet.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 13:30

Tsss, lekker om zo te jureren ja. Ik had gisteren ook een schrijfster die nog niet echt kon schrijven (8 jaar ofzo), en dan is het ook behelpen Scheve mond (lees: weinig commentaar, zelf de punten optellen, en zelf wat samenvattend commentaar eronder schrijven.... en de boel loopt natuurlijk uit Bloos ). En ook wel eens ouders bij me gehad die het niet eens waren met de punten van hun kind. Maar gelukkig nog nooit zoiets gehad. Ga voortaan alleen bij de paarden jureren, dan zijn die lastige ouders al een stuk minder.
Overigens zijn er ook pony-concoursen waar de ouders echt heel fijn met elkaar en de jury omgaan.

Maar serieus. Je denkt toch niet dat ze met zo'n klacht echt iets gaan doen bij de KNHS? Als het goed is dan lachen ze er een keer om. Er zijn zoveel mensen die het niet eens zijn met hun punten. Als die allemaal een klacht zouden indienen dan zou de KNHS het aardig druk krijgen. Als die ontevreden mensen nou eens allemaal de jurycurus gaan doen...... Nagelbijten / Gniffelen

Owja, wat vind je van deze: je geeft het kleinkind van een jury te weinig punten (vind dat jurylid), en de eerstvolgende keer dat je dan zelf bij dat jurylid moet rijden krijg je 131 punten... "combinatie niet klaar voor deze klasse".
Het is niet altijd leuk om te jureren, maar meestal gelukkig toch wel. Schijnheilig

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 13:39

Leuk he, paardensport... ik zou er ook andersom werk van maken... is ze helemaal gek geworden? Denkt zeker dat ze zo haar kind vooruit helpt...

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 13:45

Ik het het altijd al vreemd gevonden dat juryleden met alle NAW gegevens in dat Hippo's Vademecum staan, beschikbaar voor iedereen. Deze dame belde nog, je moet er toch niet aan denken dat iemand die het er niet mee eens is je even persoonlijk een bezoekje komt brengen...

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 13:50

Ik hoop dat je er werk van maakt en hou ons op de hoogte!

Succes.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 13:55

Margreet schreef:
Ik het het altijd al vreemd gevonden dat juryleden met alle NAW gegevens in dat Hippo's Vademecum staan, beschikbaar voor iedereen. Deze dame belde nog, je moet er toch niet aan denken dat iemand die het er niet mee eens is je even persoonlijk een bezoekje komt brengen...


Ik meen me te herinneren dat de KNHS ooit een passe partout van alle juryleden heeft gemaakt. Dus met alle NAW gegevens erin. Maar ik kan me niet meer herinneren of ze toen verteld hebben dat ze er een gids van gingen maken en die gegevens openbaar gingen stellen op deze manier Verward Ik dacht dat het meer bedoeld was voor verenigingen die op deze manier een overzicht hadden voor het bellen van jury's.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 13:59

jeetje zeg vreselijk! dat is toch geen leuk wedstrijd rijden/ jureren meer? zo van als mammie even boos word op de jury komt het wel goed. nou sorrie hoor maar je bent toch niet voor niet jury? het is maar een momentopname...

ik ben zo blij dat ik geen dressuurwedstrijden meer rij... de sfeer is gewoon niet leuk meer!

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 14:10

Als jurylid heb je destijds toestemming moeten geven voor publicatie van je NAW gegevens in het Hippos Vademecumdingetjeboekje....
Ik zou het er ook niet bij laten zitten. Ze mogen blij zijn dat je nog gejureerd worden uberhaubt. Ook voor ons is het een vrije dag en zoals ik, werd gisteren niet blij van de resultaten. Helaas hebben toch veel mensen de boel niet voor elkaar in de M2.... wow.... zouden al die mensen die onder de 150 rijden nu mij ook gaan bellen... Nee... pfff, want het waren paardenruiters, zonder moeders en vaders die het allemaal zo goed weten.
Het lijkt mij ook niet zo moeilijk om achter de naam van je "klager" te komen. Zou trouwens ook een berichtje doen aan het blad Paard&Sport, is wel een mooie kop: Jurylid telefonisch bedreigd!

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 14:29

Ik vindt het belachelijk! Terecht of onterecht: Life with it of ga blokfluitspelen!

Kom op zeg, je kan er van balen en het jammer vinden het oneens of eens zijn. Maar dan moet je er niet aan beginnen het is en blijft een jury sport en je moet de punten gewoon eens accepteren.

Maar meestal zijn dit van die personen die de fout altijd bij een ander zoeken en nooit eens bij zichzelf leggen of gewoon de ballen verstand niet hebben van paarden en paardrijden oftwel: mensen met paarden ipv paardenmensen.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 14:32

ow lekker dan, kom je vrijwillig jureren, krijg je achteraf dat soort gezeik naar je hoofd. Beseffen mensen dan niet dat als geen een jurylid er geen zin meer in heeft, dat ze daar dan staan met hun opgeprikte pony.......en dat er dan niemand is om ze te beoordelen ???
Asociaal en ik zou er inderdaad zelf "werk" van maken.....belachelijk !!!!!

Angelo

Berichten: 766
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Prov. Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 15:41

GeJe schreef:
Zou trouwens ook een berichtje doen aan het blad Paard&Sport, is wel een mooie kop: Jurylid telefonisch bedreigd!



Zou zo'n gek idee nog niet zijn. Voelen ze zich in elk geval misschien aangesproken en weten ze dat jij het er ook niet bij laat zitten. Had laatst ook nog een meisje in de ring. Reed direct in het begin al de verkeerde kant op en gaf toen bovendien nog een paar keer de schuld aan haar voorlezer. Even later reed ze nog bijna door de naastgelegen ring. Had ze 156 -6 = 150 punten. Kwam ze na de wedstrijd bij mij, of dat niet anders kon. (Zou ze zelf met deze fouten nog wel een winstpunt verwacht hebben dan ?) Je kunt achteraf wel aan het veranderen blijven. Wat denken ze wel.