Zielig of zielig??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Zielig of zielig??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 10:34

Heey mensen,

Ik wil jullie wat vertellen maar weet niet precies waar het hoort dus plaats het maar hier.

Ik wil graag jullie mening horen over hetvolgende wat ik jullie ga vertellen.
(Het gaat niet om mij hoor.)

Ik ken een meisje die behandeld paarden altijd op precies de verkeerde manier.
Als zij een paard aan de teugel wil hebben gaat ze als een gek lopen trekken, en als het paard terug gaat trekken word het dier flink gestraft. (Trappen onder de buik, extra rukken in de mond ect.)
Ze gebruikt ook een halstertouw om nog eens extra an te gaan lopen trekken.

Op een gegeven moment was het zo erg dat de hele rug vastzat en er een therapeut bij moest komen.

Nou na een tijdjes was de rug weel lekker los, en ja hoor dat meisje gaat gewoon lekker door met trekken en plukken en mishandelen.

Mensen wat vinden jullie hier nou van?? Het paard is niet eens van haarzelf!! En ze behandeld elk paard zo!!
Wat zouden jullie in zo'n situatie doen?? Ik wil dat kind nu het allerliefst gewoon helemaal kapotslaan!! Hoe kun je nou zoiets doen????!!!!

Zeg even wat jullie ervan vinden. Knipoog

Groetjes Babeth

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com


Zusje
Berichten: 857
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 10:37

Echt waar sommige mensen zijn geen dieren waard Boos!
Kan hier echt boos om worden , hoe kan je zo doen je weet toch zelf ook wel dat, dat niet goed is!
Snap ook niet dat mensen haar dan op hun paard laten rijden laat staan er niks van zeggen!!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 10:39

zo'n vriendin heb ik ook.
het is erg moeilijk om daar wat over te zeggen.
misschien kun je eens een goed gesprek beginnen?
ik kreeg ook de tip om eens een stukje van haar op film te zetten en haar dan te laten zien wat ze doet.

Succes

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 10:43

Ja ik vind het zo vreselijk, maar als je zegt dat ze het fout doet word ze heel erg boos!! Dab valt er niks meer te zeggen...

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 10:48

Ik ken het, vind het heel erg als mensen zo met paarden omgaan.
Dat geruk en getrap, BAH Boos!
Vaak is het zo dat dat soort mensen heel onzeker zijn en graag zo goed willen rijden en dat alles perfect gaat, dat ze zover gaan dat hun paard eronder lijdt. Ze willen vaak niet dat anderen zien dat hun paard bijvoorbeeld eens niet netjes loopt, of dat bepaalde dingen gewoon niet lukken. Heeft ze geen les eigenlijk, want lijkt me als je zoiets in de les flikt dat je zelf eens flink op je sodemieter krijgt.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 10:53

Nee ze heeft geen les... jammer genoeg. Ze rijd nu ook het paard van me nicht (van Ferro) En die gaat nu ook helemaal naar de kl*te!!!
Ik snap niet dat ze het niet zien... Boos! Kan er echt om janken!!

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 10:56

Nou dan zou ik het gewoon tegen je nicht zeggen..Dood en doodzonde dat er zulke mensen bestaan..Ik zou mn mond niet kunnen houden met dat soort mensen hoor

keep calm, I'm engaged!!! <3

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 10:58

Nee maar mijn nicht is juist zo blij met haar... (die weet zelf ook d*ndersgoed hoe ze is.. ) Maar als ik er wat va zeg is het weer van : Jah niet aanstellen hoor!! Een paard is niet van suiker!!
Nee dat zijn ze ook nie maar het zijn wel levende wezens van vlees n bloed!!

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com


obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 11:17

Tja dan moet je nicht het zelf maar weten..Ze houdt dr straks alleen een verklooit paard aan over met een harde bek. Helaas..Naar ,maar waar.

keep calm, I'm engaged!!! <3

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 11:26

Ik kan er echt om janken zo erg vind ik het. Zou bijna me nichts paard willen stelen!!

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 12:14

Je zei toch dat het niet haar paard was maar die van iemand anders.. Zou die niet door hebben hoe dit meisje der beestje behandend? Ik zou heel sniekkiej gaan vragen.. joh heb je enig idee waar die rug klachten ed vandaan kunnen komen.. misschien gaat er dan een lichtje branden Verward

Ik denk dat dat meisje aanspreken niet werkt, die zal het zelf wel niet zo zien en dan is het enkel olie op het vuur gooien..

succes ermee..

Shoot Annika en Sophie.. Ook een shoot van je paardje!? PB snel!

LOCA

Berichten: 936
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 12:36

gewoon contact opnemen met de eigenaar of met haar ouders

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 12:43

Ergens kun je het dit meisje ook niet kwalijk nemen op deze manier te rijden. Goede begeleiding veranderd een hele boel. Waarschijnlijk wil ze heel graag rijden, maar heeft ze nooit op de juiste manier uitleg gekregen, of heeft ze het op een foute manier geleerd door te kijken nar anderen.
Paardrijden is nog altijd een moeilijke hobby en je doet het niet expres helemaal fout.

Tuurlijk kun je je aan zo'n rijstijl vreselijk iriteren, maar weet ook dat iemand weldegelijk goed kan gaan rijden, door goede les en duidelijke uitleg.

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 13:04

Nee bij dat meisje zit het anders. Ze weet dondersgoed hoe het moet, ze heeft heel lang les gehad, maar ze doet het het liefst op haat manier.
Ze heeft geen geduld en daardoor komt diet. Ze wil alles zo snel mogelijk en mooi hebben. Ze heeft het geduld niet om het op de goede methode te doen. Jah het is moeilijk om uit te leggen, maar ze isgewoon echt gek in haar hoofd, niet alleen onder het rijden doet ze zo maar ook gewoon als ze er niet op rijd.
Er zit echt een steekje los bij dat mens.

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 13:12

Dan nog is het een probleem van nooit goed uitgelegd gekregen.
Uitleg en uitvoeren is vrij simpel, maar weten waarom is een ander verhaal. En dat weten waarom is meestal het geen wat vele ontbreekt.

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 15:35

Ze heeft het altijd goed uitgelegt gekregen en vroeger deed ze het altijd goed. Ze weet ook waarom het belangrijk is, want haar paard heeft zelf nog bij de therapeut gelopen. En die heeft duidelijk uitgelegt waardoor het komt.
Maar omdat ze geen gedult heeft gaat ze door op haar eigen manier.
Het ligt echt niet aan nooit uitgelegt want dat is het wel bij haar. Knipoog En ik neem het haar absoluut kwalijk want ze weet dondersgoed dat ze fout zit.

Snap je het een beetje?? (ben slecht in uitleggen. Knipoog )

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com

xCipaEnRubyx

Berichten: 100
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Noord- Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 19:10

dat klopt tiss heel erg zielig.. Verdrietig misschien zou je er heel voorzichtig iets van moeten zeggen maar nietmet zoveel woorden je kan bijv zeggen: ''misschien als je iets minder in de mond trekt is zij ook rustiger met har hoofd...'' probeer het eens te zeggen maar gewoon heel erg voorzichtig..ik weet niet of het een vriendin van je is maar als het niet zo uis ik het gewoon recht in haar gezicht zeggen en zeggen wat jij er van vindt en laten merken dat je het er niet mee eens bent!

ik hoop dat ik je er een beetje mee kan helpen maarvolgens mij had je dit zelf ook wel kunne bedenken.. Bloos!

Liefs...Joëlle & hoefjes en hinnikjes
Van Cipa en Ruby!!

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 19:41

Tja.. sommige mensen willen nou eenmaal niet luisteren!!

Jammer, maar helaas.. paard lijdt eronder, maar ik ben bang dat je zulke mensen niet veranderd krijgt!!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 19:45

tja dat heet nou ongeduld en spanning heeeeeeeeel heeeel veel spanning bij de ruiter zelf, raad haar eens aan om les te nemen.

CynthiaV
Berichten: 2988
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:17

Ik ken ook zo'n meisje. Ze heeft 3 jaar op deurne gezeten en vindt zich zelf geweldig.
Maar elk paard waar ze opstapt knoopt ze eerst op met een slofteugel.

Nee dat werkt!

[o]

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:43

Eens flink de waarheid vertellen!! En uitleggen wat er dan mis is, en hoe het wel moet, en waarom. Soms gaat dit uit ontwetendheid.

Vaak volgt er dan een fikse ruzie. Maar daar moet je niet wakker van liggen. Het kan mij ook nooit wat schelen als mensen niet tegen commentaar kunnen.

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

Marsie

Berichten: 956
Geregistreerd: 30-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 21:01

Locanda schreef:
Eens flink de waarheid vertellen!! En uitleggen wat er dan mis is, en hoe het wel moet, en waarom. Soms gaat dit uit ontwetendheid.

Vaak volgt er dan een fikse ruzie. Maar daar moet je niet wakker van liggen. Het kan mij ook nooit wat schelen als mensen niet tegen commentaar kunnen.


Idd, hier ben ik het helemaal mee eens. Ze rijd nu dus ook het paard van je nicht. En die zei dat een paard niet van suiker is. Nou weet je dan denk ik barst maar! Dan zit zij wel met een verkloot paard. Maar ze heeft zelf gezegt dat een paard volgens haar niet van suiker is, nou dan komt ze zichzelf nog wel mooi tegen....

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 22:42

Jah, ik heb ook heel vaak geprobeerd het haar uit te leggen, maar dan krijg ik op de donder dat ik te zacht ben. Ze is zo overtuigt van haarzelf en ze denkt echt dat ze alles kan en weet, ze weet het altijd weer beter.

En het is geen vriendin hoor!! Knipoog En les, ja dat had ze eerst ook, maar daar is ze weggegaan omdat ze constant commentaar kreeg op haar manier van rijden. En jah.. Zij wist alles weer beter... Boos!

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 22:55

ik zou haar gewoon aanspreken...
en de eigenaar inlichten, ik bedoel als de eigenaar zo slim is weet hij zelf ook dat het niet kan zo.

er zijn vast wel mensen die iets over haar of de pony te zeggen hebben, dus tjah dat kan natuurlijk Lachen

krijgt ze les?? doet ze het in haar lessen dan ook??


het kan natuurlijk ook dat ze haar woede op het paard afreageerd, bijv. problemen thuis ofzo.
ik heb ook een tijdje problemen thuis gehad, ik weet dat ik dan agressief ben en khou zoveel van mijn paard dat ik het me gewoon vertik om erop te stappen, want als ik erop zit voel ik mezelf sterker als het dier, en weet ik gewoon zeker dat ik ruw met hem om zal gaan. (lees: ALS, het is nog nooit gebeurd, zal het ook nooit worden ook.)

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 23:15

Milkaatjuh schreef:
Jah, ik heb ook heel vaak geprobeerd het haar uit te leggen, maar dan krijg ik op de donder dat ik te zacht ben. Ze is zo overtuigt van haarzelf en ze denkt echt dat ze alles kan en weet, ze weet het altijd weer beter.

En het is geen vriendin hoor!! Knipoog En les, ja dat had ze eerst ook, maar daar is ze weggegaan omdat ze constant commentaar kreeg op haar manier van rijden. En jah.. Zij wist alles weer beter... Boos!


Lees dit nog maar eens Assiej. Knipoog

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers