Heb op een westernzadel gereden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-01 19:38

op donderdag altijd les van Marian Scherps. Rijden we altijd zonder zadel (heel goed om te oefenen) en gisteren vroeg ze of ik haar westernzadel wilde proberen.
Het zag er werkelijk niet uit op Bolivia, maar het zit me toch heerlijk! Dat is nou een onafhankelijke zit (denk ik). IK voelde me zo stabiel in het zadel. Echt heerlijk. Misschien als ik ooit echt geld teveel heb en dan alleen voor buitenritjes! ALhoewel juist het doorzitten was zo heerlijk en dat doe je buiten niet.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-01 22:58

Jawel hoor, wij zitten buiten ook gewoon door in de jog! Zit veel te lekker om licht te gaan rijden!


Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-01 11:43

Is dat dan geen grote belasting? Is jog de draf? Nee toch dat is toch trot?

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-01 14:28

wat ik weet is de jog een rustige draf. die een paard heel lang vol kan houden en die bij de meeste paarden heerlijk zit.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-01 14:48

jog = even simpel gezegd, beenzetting van draf, tempo van stap. Maar het paard zet de benen dus wel diagonaal weg. Waarom zou je niet doorzitten buiten? ok, ligt er wel aan op wat voor terrein je rijdt, maar verder kan het weinig kwaad, is niet meer of minder belastend dan in de bak

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-01 18:11

Yep, Stef heeft gelijk. Overigens kan doorzitten buiten in "gewone draf" (= inderdaad trot) ook geen kwaad, als je maar goed kunt zitten! Groetjes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agelababypp, betadine, dazai, evelien1000, Fayyah19, GrapeshotBot, Jihama, maitestar23, Pellelilly, pluisje88, RianneH, sterregoud, Tieme, tienus63, uiltje001, Yinka en 127 bezoekers