Magnetiseur bij Yfande

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
yfande

Berichten: 1624
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: Boeskoolstedke

Magnetiseur bij Yfande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-04 20:39

Hi,

Omdat ik al een tijdje het idee heb dat Yfande iets mankeert en omdat mijn zadelmaker een paar weken geleden mijn gevoelens bij het controleren van de zadels bevestigd heeft heb ik afgelopen donderdag een magnetiseur bij Yfande laten komen om te kijken of er iets mis is met haar en zoja wat. Ik heb de dierenarts er niet bij gehaald omdat ze goed eet, goed drinkt, goed mest en haar vacht glanst. Haar ogen daarentegen zijn dof, de sprankelende oogopslag die ze altijd heeft is weg.
De magnetiseur, een vrouw heeft op mij een hele goede indruk gemaakt, geen overdadige pogingen om mij van haar bestaansrecht te overtuigen en ze had ook helemaal niets zweferigs over zich heen. Leuke bijkomstigheid was dat zij vroeger paard heeft gereden maar na een nare ervaring ermee gestopt is. Toen zij na een vakantie bij haar paard terug kwam is ze door haar paard aangevallen, na onderzoek is gebleken dat buurtkinderen haar paard bekogeld hebben met stenen en stokken etc.
Zij is in eerste instantie magnetiseur voor mensen maar haar liefde voor paarden is de redenen dat ze toch naar Yfande wou gaan kijken (dank zei Odessa1 OK dan!

Zij constateerde dat Yfande's geest compleet in onbalans met haar licham was, en zei verder dat als zij haar eigen emoties de vrije hand had gelaten ze in janken uit was gebarsten, zo'n verdriet straalde dat paard uit. Ik heb toen aangegeven dat ik waarschijnlijk de oorzaak ervan ben. Sinds ik in december vorig jaar gevallen ben heb ik in eerste instantie geen angstgevoelens gehad, ik ben ergens in mei weer gaan rijden en was eigenlijk alleen maar euforisch van yes, we gaan er weer voor, ben weer privélessen gaan volgen etc. Toen kwam het moment dat ik de stal opgezegd heb (waar ik heel erg tegen op heb zitten kijken omdat ik bang was dat dat als persoonlijke aanval opgevat zou worden) en nog een aantal andere dingen die ervoor zorgen dat ik niet lekker in mijn vel zit.
Ik kan me heel goed voorstellen dat mijn angst- en frustratiegevoelens weerslag hebben op de balans van mijn paard.
Ik hoop dat als de verhuizing eind deze maand rond is zowel mijn als Yfi's gemoedsrust weer in rustiger vaarwater terecht komt.

Heeft iemand ervaring met een magnetiseur bij zijn paard ?

Bedankt,



Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 10:12

wie was die vrouw?
bij mij is er ook iemand geweest bij mijn haflinger, die wil plotseling niet meer bereden worden.

Mi Caro Mexx & Skyfall LM
Wat een rijkdom als je 2 zelf gefokte paarden in de wei hebt staan... **Trots**

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 13:07

Ik heb er vanwege goede verhalen ook wel eens een magnetiseur bij gehaald, NADAT de DA is geweest.
Dat je paard goed eet drinkt en poept, sluit niet uit dat er rugproblemen of ander problemen zijn. Dat zou ik toch echt eerst na laten kijken.
Die mevrouw zal zeker gelijk hebben dat je paard emotioneel wat problemen heeft maar ik zou toch ook wilen uitsluiten dat ze niet ergens pijn heeft.

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 13:08

ik heb geen ervaring met een magnetiseur bij mijn paard. Wel dat ik zelf bij een vrouw in behandeling ben geweest en het als een weldaad heb ervaren. Ik heb hierdoor heel veel ellende kunnen loslaten.

Ik ben zelf reiki cursussen gaan doen omdat ik het geweldig vond om iets met dit fenomeen te kunnen doen. Want reiki lijkt wel wat op magnetiseren en iedereen kan het leren.

Verder is mijn paard wel in behandeling bij een jongen die weer een andere vorm van reiki hanteert. Hij stuurt het op afstand en ik zie Gam psychisch ook helemaal opknappen.

Ik vind het leuk dat je een magnetiseur bij je paard hebt gehaald, ik weet zeker dat ze enorm zal opknappen en misschien heeft het voor jezelf ook nut als je vindt dat je zelf ook niet in balans bent Lachen

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 13:28

Ik ben zelf ook behandeld door een magenetiseur.
Maar op een hele andere manier als jouw paard. Bij mij lag die vrouw haar handen op mijn rug en zo haalde ze de spanning van mijn spieren en had ik een paar dagen geen last meer van mijn rug. Dit in samenwerking met een kraker en nu is het grootste probleem met mijn rug over.

zefanja
Berichten: 3
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 15:13

Ik ben zelf "magnetiseur" er zijn maar weinig mensen die dit van mij weten. mijn paard heeft beenproblemen gehad en ik heb haar behandeld. mensen vonden het raar wat ik deed. ze dachten dat ik maar een beetje zat te voelen. veel mensen begrijpen het niet of willen/ kunnen het niet begrijpen.

een ander paard liep "raar" de veearts was al geweest en kon niets vinden. van een vriendin (zij is net als ik... maar dan iets verder... ik ben me er nog niet zo lang van bewust) hoorde ik dat ze doorkreeg dat het paard last had van haar oor en hierdoor ook van haar evenwicht. ik "voel"nu regelmatig aan haar oren en het word al beter. ook behandel ik haar met zilvercolondiaal. het is zo goed als weg nu.

nogmaals, veel mensen willen of kunnen dit soort dingen niet begrijpen en dat is soms lastig.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 16:34

Ik heb ook een goede ervaring met een magnetiseur. Ik hou helemaal niet van 'zweverige'dingen, maar dit zette mij toch wel aan het denken.
Patos was al langere tijd licht kreupel linksvoor: hoefsmid erbij, VA erbij, allebei raadden aan om patos met pijnstillers langere tijd op stal te houden. Mijn instructrice heeft toen een magnetiseur laten komen: hij liep op patos af en liep meteen naar het stuk rug tussen de flanken. Hij legde zijn hand op dat stuk rug en patos zakte piepend in elkaar. Daar zat een grote spierknoop, mogelijk door vast liggen in de stal of stress. Die plek hebben we behandeld en patos ging weer steeds zuiverder lopen, een week later was ze weer in orde.
Maar goed dat we de raad van de VA en hoefsmid niet hebben opgevolgd.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, RvT en 76 bezoekers