Jaja: de boktkluns is verzekerd!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Jaja: de boktkluns is verzekerd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-02 12:03

Eindelijk is het me gelukt om Kaminka in de verzekering te krijgen, gisteren kwam de DA voor de keuring en mevrouw is volledig goedgekeurd. Pfieuw!

Waarschijnlijk zal ik nu voor deze pechvogel nooit meer een da nodig hebben behalve voor het inenten... maar dat is alleen maar positief, toch? Haha!

Ze is uitgebreid voor ziektekosten verzekerd, leek me in Kaminka's geval wel handig! Haha!

Kaminka blijkt trouwens een hangend rooster te hebben, fijn, dit heb ik dus nooit geweten. Frusty Dat ik dit niet wist komt ook doordat Kaminka heel moeilijk doet met haar hoofd en erg sterk is. Hierdoor ga je niet even in haar mond kijken. De DA had hier ook grote moeite mee... Haha! en werd en passant nog even aan de kant gesmeten door de bruine bulldozermerrie...
Bloos

De Da kon mij trouwens precies vertellen waar de rijtechnische problemen met Kaminka lagen en waar ze door veroorzaakt worden. Zelf heeft de DA ook fanatiek gereden, dus het is wel leuk om de mening van zo iemand te horen. Haar mening: mannenpaard, erg leuke gangen, maar moeilijk tot extra activiteit van het achterbeen te brengen waardoor ze erg zwaar in de hand zal zijn en alleen met heel veel gerichte training misschien wat zal verbeteren. Probleem bij Kaminka zit in de combinatie van opvoeding (weinig respect voor mensen), karakter (nergens van onder de indruk, liever lui dan moe), bouw (iets overbouwd en wat op de voorhand gebouwd), en wijze van bewegen (heel ruim, maar niet bepaald een flitsend snel achterbeen of zo).

Oké..... dit wisten we allemaal al, maar ik vond het wel grappig om dit van een DA te horen! Het leek haar een hele opgave om Kaminka goed dressuurmatig te rijden en springen leek haar levensgevaarlijk Haha! .... klopt als een bus! Haha!

Maar goed, klunsje zit in de verzekering en dat scheelt mij weer buikpijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 13:32

Pfieuw, het is dus toch nog gelukt Haha!
Nu maar hopen dat ze inderdaad opeens niets meer mankeert nu ze verzekerd is. (ik zal maar niet vertellen wat een paard wat ik ken allemaal in 1 jaar vergodt heeft gekregen van de verzekering...)
Wel grappig dat die DA dat allemaal zo zei en dat het klopte!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-02-02 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 13:37

Gelukkig!! Wedden dat je de naam van de verzekering nu heel snel vergeet omdat je ze nooit nodig hebt? Maar troost je, een keer per jaar wordt je er heel pijnlijk aan herinnert hoor. Haha!
Nee, lekker veilig idee dat ze je nu niet meer ineens voor allerlei hoge kosten kan zetten.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-02 14:23

Jasmijn: ik betaal gelukkig per maand.... Haha! en het gaat nog automatisch ook! Dus ik heb er nauwelijks nog iets mee van doen, zolang ze niets mankeert!

Het is een veilig idee, vooral omdat Kaminka altijd zoveel pech heeft en mijn bankrekening daar zo langzamerhand niet meer zo blij mee is.... Lips are sealed

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 16:13

dat is een heel opluchting nou ze eindelijk dan in de verzekering zit....
scheelt toch wel weer als ze weer eens iets mankeert..
maarja zal je altijd zien nu krijgt ze niks meer

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 21:18

Lekker idee, Mieke, dat jouw 'boktkluns nu gratis' zich van allerlei ellende aan mag doen Haha!

Nee hoor, ik hoop voor je dat je verzekering nooit nodig zult hebben, dat is maar het beste voor Kaminka.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 21:25

o,o ,o dat herrinnert me er weer aan dat ik nog steeds de premie van Danno moet opkrikken }> Ik vang anders maar iets van 400 eurotje ofzo mocht hij doodvallen.

Frusty

Waar ben je verzekerd?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 21:25

Nou gelukkig zeg, de boktkluns in de verzekering! Nou ja, toch een fijn gevoel, in tegenstelling tot wat de rest zegt denk ik dat ze nog regelmatig onhandige streken zal uithalen waar de verzekering nu mooi voor op kan draaien *LOL* Hoewel ik natuurlijk duim voor je dat het nooit iets ernstigs zal worden, maar ze lijkt me wel een taaie.

Klungelig, maar taai Knipoog

Ineke2

Berichten: 33111
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 22:11

He he eindelijk hihi nou hopelijk heb je het niet meer nodig maar Kaminka kennende Haha! Clown
Veel plezier nog met je Klunsje

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 23:31

Jaaah, ze heeft het dus volgehouden, je muts!!!!! Fijn hoor! Haha!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-02 10:14

Ja, dat was nog even spannend, zaterdag zag ik haar compleet voor de vlakte liggen in haar paddock, schrok me lam! Niks aan het handje, gelukkig: mevrouw lag gewoon uitgebreid te pitten in het zonnetje!

Zowel Toon als Kaminka zijn beiden bij Amev Hippo verzekerd, Toon alleen voor dood en ongevallen en beperkte ziektekosten, Kaminka voor dood, ongevallen en ademhalingsstoornissen en uitgebreide ziektekosten.

Nu, maar hopen dat ze gewoon gezond blijven, toch? Haha!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 18:52

Tsjee dus er is ook nog hoop voor mijn sukkel??? Hoe heb je dat gedaan?? In ieder geval hoop ik voor je dame dat ze gezond blijft!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 18:58

Moeten ze niet zoiets hebben als een dierenartsverleden van je paard dan? Ik bedoel, als die verzekering een beetje slim is nemen ze dus geen boktklunzen aan *LOL* Niets ten nadele van Kaminka natuurlijk Schijnheilig maar ik kan me namelijk herinneren dat wij dat bij Fairmount wel aan moesten geven geloof ik.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-02 11:19

O, ik heb het eerlijk vermeld hoor en de premie ging niet eens omhoog! Haha! Verbaasde mij eerlijk gezegd wel een beetje!