wat is nou een echt lekkere zoete wijn??

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
ellepel

Berichten: 47258
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

wat is nou een echt lekkere zoete wijn??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-09 16:58

ik vind wijn lekker......

maar dan moet het wel zoet zijn :D
en met bubbels vind ik nog lekkerder!

nou koop ik meestal Lambrusco, of Canei, of ook wel de Spätlese van de Aldi.

maar ik wil wel es wat anders proeven en heb echt geen flauw idee wat nou lekker is?
welk merk is aan te raden?

rood/wit ,rosé maakt niet uit.
maar het moet wel zoet zijn :D


Anoniem

Re: wat is nou een echt lekkere zoete wijn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:00

ik heb hier een liebfraumlich ofso staan, is van de AH. is een zoete witte wijn en kost maar iets van 2 euro. zal ff kijken of ik hem kan vinden.

IceMam

Berichten: 188
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:02

Wat ik zelf lekker vind is Ernest & Julio Zinfandel rosé. Gewoon te koop bij C1000 en ook bij de Vomar, niet bij AH.

Paard laten ontspannen of pijnlijke/stijve spieren laten masseren? Sportmassage!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131849
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: wat is nou een echt lekkere zoete wijn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:42

Als je echt van uberzoete wijn houdt, dan weet ik wel wat voor je ;) Je hebt van die flessen rode wijn met een schroefdop, het is Spaanse wijn en volgens mij heet ie Barcelona. Ik gebruik deze wijn voor stoofpeertjes, worden ze mooi rood en zoet van.
Verder heb je natuurlijk ook nog de vruchtenwijn (kersen/frambozen). Die zit in een bredere fles, ook met een schroefdop.
Ik heb hier thuis ook nog een hele zoete rode Griekse wijn staan, die heet Imiglikos.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Destino

Berichten: 13293
Geregistreerd: 01-04-08

Re: wat is nou een echt lekkere zoete wijn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:44

De huiswijn van de plusmarkt (wit & zoet) is ook erg lekker ;)

Esmée 03-02-2015
Lauren 06-09-2017

ellepel

Berichten: 47258
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-09 19:17

die liebfraumilch dat zit in die pakken he?
die ken ik ook,smaakt inderdaad wel erg goed :j
heb je dacht ik bij de aldi ook toch?

icemam:
dat is echt een zoete wijn?
heb nu ook een rosé meegenomen,voor het eerst trouwens :o
dat is een kaapse vreugd.
geen idee of het een zoete is want op de achterkant stond niet echt duidelijk leesbaar :Y)
kon er nog iets van aardbei uithalen dus leek het me wel lekker.

oscar:
waar haal je die wijn dan?


ik vind het in de supermarkt wel moielijk hoor,staat niet echt duidelijk op de fles of dat het zoet is dus vaak neem ik wat op de gok mee.
kom ik er dan thuis achter dat het droge wijn is...ieh....die is alleen lekker IN mijn eten en niet erbij :P

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131849
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: wat is nou een echt lekkere zoete wijn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 19:26

Die Barcelona-wijn en de gewone vruchtenwijn is in de meeste supermarkten wel te krijgen, in elk geval bij de AH en de Emte.
De zoete Griekse wijn komt van de Jumbo.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

equitation

Berichten: 747
Geregistreerd: 26-09-08

Re: wat is nou een echt lekkere zoete wijn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 19:31

Tonino is lekker! (zoete witte wijn) En wijnen van de muscatdruif zijn erg lekkere zoete witte wijnen. Het zijn meestal desertwijnen. Er staat op de voorkant wel iets van muscat op. En dan heb je nog moscatel iets met honing ook een lekkere zoete witte wijn, geloof ik ook van de muscatdruif. Die spaanse wijn ken ik ook, die mix ik weleens met sinas, heerlijk zomers drankje hihi!

lien_87

Berichten: 543
Geregistreerd: 15-09-05
Woonplaats: capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 19:32

De griekse witte wijn Imigliko, niet overal verkrijgbaar helaas, ik geloof dat ze hem bij de mitra wel verkopen...

Instagram @ sir_brego_wolfdog

Cyruss_

Berichten: 2111
Geregistreerd: 05-03-08
Woonplaats: Arnhem

Re: wat is nou een echt lekkere zoete wijn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 19:34

Graves superieur, of een tonino allebei goed zoet.
Maar niet mousserend, alleen de tonino volges mij lichtjes

Een  valt niet ver van de boom
Zoekt webdesigner!

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: wat is nou een echt lekkere zoete wijn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 19:38

de franse monbazillac wijn....word 30 km bij mij vandaan gemaakt....alleen geen bubbels

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet

_Rapido_

Berichten: 1481
Geregistreerd: 17-11-06

Re: wat is nou een echt lekkere zoete wijn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 19:41

Ik vind Riesling erg lekker, is ook zoete witte wijn ;)

ellepel

Berichten: 47258
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-09 19:43

aad wijn met sinas mixen?
is dat lekker?

ken wel dat je het met 7-up kan mixen,maar sinas ken ik nog niet


equitation

Berichten: 747
Geregistreerd: 26-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 19:46

ellepel schreef:
aad wijn met sinas mixen?
is dat lekker?

ken wel dat je het met 7-up kan mixen,maar sinas ken ik nog niet

Nouja, mijn vriendinnen en ik vinden het heel lekker. We doen dat dan met rode lambrusco of die spaanse rode wijn. Tja, wel heel zoet maar erg lekker als die koud is, om in het zonnetje te drinken. Het is ook een bestaand iets, ze doen het geloof ik in Spanje met cola en in Griekenland met sinas in discotheken maar weet dat niet zeker.

Natasjaa

Berichten: 2762
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Groningen > Crokydoos nr 88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 19:46

Ravela is ook een lekkere zoete spaanse rode wijn, ook met schroefdop en ik koop het meestal bij de Super :j

I was so wrong to think that I knew you....

Dag mooi lief sterk meisje ... :(

Ilsemarie

Berichten: 6849
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Haren (gn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 19:51

De bittere nasmaak van wijn komt van tanine, dat zit in de schil. Hoe langer die in het verwerkingsprocess meegaat hoe bitterder de nasmaak. Vrouwen zijn daar over het algemeen gevoeliger voor en ik helemaal. Ik lust geen bier en lustte ook nooit wijn vanwege die nasmaak. Lambrusco was het enige wat nog weg te kreijgen was maar écht lekker, nee. M'n moeder vond dat ik toch maar eens een beetje aan de drank moest dus is in een wijnwinkeltje geweest en daar hebben ze haar wijn van muscaat druiven gegeven. Daarbij komt de schil maar heel kort of helemaal inet in het verwerkingsprocess voor dus dat is écht lekker zoet!
Ik ben helemaal dol op een moscato d'asti, heeft ook maar 5% alcohol, met beetje bubbels. Echt ontzettend lekker! Niet bitter, heerlijk zoet, licht. Kost wel 7,10 de fles := (maar das m'n mammies eigen schuld O:) )

ilsemarie.com - voor elke gelegenheid een passend cadeau! Maar ook Relatiegeschenken & geborduurde bedrijfskleding!

WillemYntJee
Berichten: 6300
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: wat is nou een echt lekkere zoete wijn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:34

Maracuja ! :+: Ze verkopen 't volgens mij niet overal, iig niet bij de AH, maar denk wel bij de Gall & Gall.

mupjekarel

Berichten: 347
Geregistreerd: 14-01-08
Woonplaats: Terschuur

Re: wat is nou een echt lekkere zoete wijn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:36

Muscato d'asti... italiaanse dessertwijn, zoet met bubbels!
Is echt heerlijk!!! Bij de AH te koop en elke slijterij...

Nu je weg bent besef ik pas, hoe mooi onze vriendschap was...
01'01'1982 - 17'04'2009 Flits, we missen je elke dag!

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: wat is nou een echt lekkere zoete wijn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:50

Mascato d'asti is inderdaad superzoet!
Wil je nog zoeter en eens van de wijn afwijken kun je een Pedro Ximenez proberen. Mierzoet, maar desondanks erg lekker als je het juist weet te combineren.

Verder is een goede Riesling echt wel lekker, ook Moezelwijnen zijn vaak zacht van smaak. Dan hoeven ze nog niet eens echt zoet te zijn.

ellepel

Berichten: 47258
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-09 20:52

riesling is inderdaad ook heel erg lekker :j

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:56

samos (ik weet niet of ik het goed schrijf).
is hele zoete witte wijn, ik drink het als limonade. :D
komt uit griekenland
en dan heb je ook nog de imiglikos, die is ook lekker.

Volgens mij schrijf ik het vreselijk verkeerd. :') maar zo spreek je het uit iig...
Laatst bijgewerkt door Lievemeid op 27-03-09 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

tjeetje

Berichten: 968
Geregistreerd: 06-03-04
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:57

uhmmm een echt lekkere wijn koop je in mijn ogen niet in de supermarkt, zelfs niet als je de wat duurdere supermarkt wijn koopt (mijn mening he, niet dat ik nu heel bokt over me heen krijg) Hier hebben we de ervaring dat als we naar een goed wijnhuis gaan, je en een mooi verhaal krijgt over de wijn en je een goede wijn mee naar huis krijgt die past bij het budget wat je aangeeft. Gewoon proberen en proeven is het beste advies wat ik je geven kan, smaak ik namelijk vooral heel persoonlijk

Sinds 20-12-2010 hele trotse mama van Sarah en sinds 30-03-2013 hele trotse mama van Lucas, wat een rijkdom!

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: wat is nou een echt lekkere zoete wijn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:31

Ben het helemaal met je eens tjeetje. Als ik hoor over pakken wijn krijg ik kromme tenen. Bedacht door mensen met oog voor kwantiteit, niet voor kwaliteit. Een hoop rotzooi erin, maar een eerlijke, pure wijn is beslist niet in een pak te vinden.

Voor een echte duitse wijnliefhebber is dit een echte aanrader: http://www.reiss-weine.de/index.htm

Ook om gewoon eens te proberen met bijv. een bijzondere gelegenheid is dit echt super. Zo kom je de wijnen in Nederland maar weinig meer tegen.

Berdien

Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: wat is nou een echt lekkere zoete wijn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 10:09

Ben het aan de ene kant wel met je eens tjeetje, een écht goede wijn koop je niet bij de Appie. Maar aan de andere kant, voor een wijntje bij het eten of 's avonds bij de borrel, wíl je daar een hele goede wijn bij? Wij hebben veel de Riesling van de Lidl, en dat is een prima wijntje voor zo 's avonds. De rode huiswijn van de AH doet het ook prima als glaasje bij het avondeten.
Pakken wijn vind ik ook een verschrikking. Slechte smaak, te laag alcoholpercentage en vaak zoveel troep erin dat ik na één glas al hoofdpijn heb.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

marleen_usar

Berichten: 24620
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 10:11

Ik drink vanwege mijn lage bloeddruk bloedwijn, die vind ik zelf lekker zoet.Het is een kruidenwijn met extra ijzer maar ik vind hem heel erg lekker.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers