vraagje voor jullie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-01 18:36

Ik ben dus bij een shetje wezen kijken en ik vind het een erg leuk paardje.
Het is een jaarling shet hengstje en hij kan eigenlijk niets.
Hij laat zich zelfs niet vangen de eigenaar wil hem dus verkopen maar weet niet wat ie ervoor moet vragen.
Hij zegt dat ik een bod moet doen maarja ik wil ook niet te hoog bieden natuurlijk.
Hij moet dus nog gecastreerd worden wat me ook nog geld gaat kosten dus ik wil ook niet al te duur uitkomen.
Hij heeft geen papier en ik heb geen idee hoe hoog ie is.
hij staat wel erg netjes op zijn benen Dit is 'm (dank je gerdien voor de foto. het ukkie dus

Afbeelding

Ik zat zelf te denk om maar eens met ene bod van 100 gulden te komen is dat normaal of teveel/weinig?
De fokker waar ik sta zei dat je een gewone kleurshet (hengstveulen rustig voor 25/50 piek bij Kroon(slager/handerlaar) of op de markt weg kunt plukken (zonderpapier) en dat het met een apartekleur hooguit iets hoger ligt wbt prijzen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 18:40

ja hoor 100,- is echt genoeg. je moet hem gewoon laten weten hoe goed je op de hoogte bent van die prijzen. op zich zou een bonte ook nog wel 150,- mogen kosten maar dan houd het toch wel op. ik vind hem trouwens wel erg lief!! lucky is ook bont. grijs bont dan wel. is nou alleen niet te zien want hij heeft allemaal plekken en zijn huid is wat geel van de schimmel e.d laat het ff weten als je hem hebt???

gillian

Berichten: 4415
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 18:42

ben ook net zo up to date met prijzen,maar het is wel een schattig beestje hoor!!
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 18:45

tja, denk dat die man t in eerste instantie niet zal doen voor fl. 100,-, maar ik zou niet hoger gaan dan fl.250,- 't is toch een minimaatje, of niet? ( hoe kleiner hoe duurder!)
Hij heeft geen papieren toch..?
En dat je er bij de slager voor een geeltje wegplukt(??), zal die man denk ik geen boodschap aan hebben..?
tenzij hij er heel erg van af moet, maar dat zal niet.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-01 18:47

250 word mij al te duur want dan ga ik dus inderdaad eerst bij kroon kijken.
paardje kan geen bal en kosten veearts etc. komt er ook nog bovenop

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 18:55

Hengstjes zonder papieren zijn inderdaad helemaal niks waard......ik zou ook niet hoger gaan dan 150 gulden Party!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 18:57

Leuk, een Pret Shet!!! *LOL* *LOL*

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 20:12

Hoi Kim! Als hij niks kan zou ik niet hoger gaan dan 100,- hoor! Bij de buren van Pie hadden ze een paar hele mooie mini's zonder papieren die voor 125,- per stuk weggingen, die waren best goed uit de wei te halen, tam, etc. Dus even verder kijken nog, ik denk dat dit beestje er over een paar weken nog steeds wel is hoor. Succes in elk geval! Groetjes, Dorine.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 22:34

Jeetje wat een bedragen worden hier genoemd! Zelfs een hond is al duurder tegenwoordig.
Dus hoeveel kost-ie dan per cm *LOL* *LOL* *LOL* ?
Dan ga ik eens voor de gein uitrekenen wat Fitz per cm gekost heeft Party!! Party!!

Maar wel leuk hoor Kim, een bont Shetje!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 22:42

Ja Fitz, zelfs voor een bastaard hondje betaal je nog 350 gulden en 1 uit het asiel 250 maar dan zijn ze ontwormd, ge-ent en 'geholpen'....
*LOL*

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 22:42

hee wat een liefurd!!!!!!tja ik weet niet zoveel van shet prijzen,alleen welsh prijzen zijn mij bekend Pling

maareh wel een poepie zeg!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 22:49

Oeps mijn helemaal geodgekeurde hond met papieren en stamboom was fl. 950,00 en dat 6 jaar geleden.

Ik heb er ook een scheet van een hond aan hoor.

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 09:18

Ik heb werkelijk geen idee wat zo'n lief shetje moet kosten en kan je dus ook geen advies geven!

Hij is wel errug leuk hoor.... Lachen

Groetjes Mieke

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 09:25

Wat een schatje zeg! Het lijkt op de foto net alsof hij een beetje x-beentjes heeft voor, zie ik dat goed?

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-01 12:41

ja op de foto lijkt dat een beetje maar IRL heb ik er niets van terug gezien ene ik wil geen hond hoor en misschien ligt dat aan de regio maar hier in de krant staan regelmatig advertentie's voor een hond van 100 piek ofzo ras.
De boer waar ik sta komt aan zijn honden omdat mensen ze zat zijn het kost ze teveel geld om 'm naar het asiel te brengen zo hebben we sinds de zomer een bordercollie mensen kochten 'm als puppy en waren 'm naar 2 mnd alweer zat........

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 12:49

Meer dan 100 gulden zou ik er niet voor geven, hij weet toch wel ongeveer wat hij er voor wilt hebben? begin je met 75 gulden , als hij er vanaf wilt dan doet hij het wel en zoniet dan kun je altijd nog meer bieden. Let wel op dat hij achter niet koehakkig is (hakken tegen elkaar, soort x benen van achter, komt nog weleens voor bij shetjes).
succes !!

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-01 13:04

Thanx als het wat wordt horen jullie het binnekort wel Lachen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 13:15

Grappig klein manneke hoor *LOL* Ik weet totaal niks van prijzen af dus daar kan ik je niet mee helpen. Maar ik vond het wel een hele leuke foto Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 13:16

Het laagst bieden Kim, die man vraagt er om. Begin bij de f 75,-. Je kunt daarna altijd nog omhoog!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 13:55

Ahhh wat een scheetje zeg!!!!!!!! Lovers

Ons hondjekontje hadden we voor 700,- en de anderen werden verkocht voor 850,- .. Niet dat er iets mis was met Wollufie ofzo kweet niet waarom eigelijk, wel handy Sigaar

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 17:06

He Kim,

Ik had het nog gevraagd aan die mevrouw en die zei dat je ze hem wel aan jou willen verkopen. Maar ze moest het nog overleggen met haar man. Toen kwam die man thuis en ik was aan het rijden op Rocky. Die man liep in de tuin.
Die vrouw zei toen tegen hem dat jij F100,- wou bieden. Ik hoorde niet echt wat ze zeiden, maar die mjan begon heel hard te lachen en die zei zoiets van: Hahaha daar doe je toch niets voor?!?!
Zoiets zei hij. Ik verstond het niet goed. Misschien had hij het wel niet over jouw bod, maar daarna zei die vrouw: Alex moet er nog even over denken."

Nou ja, ik hoor het wel. En anders hebben ze pech gehad. Dan worden zn moeder en oma maar drachtig van hem, ik heb gedaan wat ik kon.
Maar ze hebben toch geld zat!! Ze zijn poepierijk!! Misschien vindne ze het wel goed joh. Ik vertel je het zo snel mogelijk.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 17:22

Ja zo zie je maar weer, als verzorgmeisje heb je niets in te brengen.

Weetje wat die vrouw zondag zei?!?!?!!?

Ja, Rocky mag van mij wel weg hoor, hij is zo dominant in de wei....

Ja hallo, ik kom elke dag om dat paardje te verzorgen en te rijden, ik betaal de hoefsmid, zijn voer, de lessen.
ZE KIJKEN NOOOOIT NAAR ROCKY OM

Ik wou dat ik een eigen pony had.

Die mensen zijn echt van die lui die 5 hectare grond hebben en daar een paar paardjes in zetten, omdat ze het leuk vinden om ernaar te kijken.
gggrrrrrrrr

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 17:25

jeeeeeses wat een k**streek zeg als ze Rocky weg doen!!!! tja t is natuurlijk wel zo dat t hun pony is en niet de jouwe, maar kan je niet met ze gaan praten dan???

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 17:29

ach ik dnek niet dat ze hem weg doen, want dat wil hun dochter niet hebben.
Maar ik ben Rocky helemaal als mn eigen paardje gaan beschouwen, en toen die eigenaar zei dat ze hem wel weg zou willen hebben, toen kreeg ik echt zo'n schok en wist ik weer dat ik helemaal niets te zeggen heb.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 17:35

ja ik weet hoe t voelt. bij mn verz pony's hadden we eerst shetjes en daar zat mn lieveling bij (Sophie). Sophie kreeg nog een veulentje, Sasja. Toen Sas 3 weken werd zijn ze verkocht, zonder dat ik t wist. mn vriendin was meegeweest en zei dat ze me had geprobeerd te bellen maar dat was niet zo want ik ben de hele dag thuis geweest. Voor sas en Sophie in de plaats zijn de welshjes gekomen die ik hierdoor niet zo mag. heel vreemd want ze zijn er al bijna 3 jaar. Ik mis Sophie en Sasja nog elke dag, denk heel veel aan ze. Ik weet dat Sophie en Sas zijn gekocht door een man, een meisje verzorgt daar de paarden en ik had een advertentie gezet van Pny gezocht. Via haar kreeg ik te horen dat Sophie in ieder geval in Duitsland staat, Sasja weet ik niet. Sophie heeft een lekker leventje, met wat schaapjes in een weitje en af en toe een rondje lopen met wat kindjes....
waarom ik dit vertel??? weet t eigenlijk niet zo goed, ik herken je gevoel zo goed

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angelo_J, Articuno, chanelle14, Claudia1993_, FemkeRoosje, Fnanne, Gee, herous, micksage, Molfre, Riviera87, Robin_Rikkie, Roosch, Sintara, vikawiek, xSimonee en 146 bezoekers