Leopold van Asten breekt sleutelbeen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Leopold van Asten breekt sleutelbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-04 12:41

[VN] Leopold van Asten breekt sleutelbeen
www.bokt.nl

Leopold van Asten uit Duizel heeft vanmorgen tijdens het CSI Twente zijn linker sleutelbeen gebroken. Al op de tweede hindernis kwam de kandidaat voor de Nederlandse equipe voor de Olympische Spelen van Athene met VDL Groep Think Twice II ongelukkig ten val als eerste starter in de strijd om de BMC-Prijs.

Van Asten werd voor nader onderzoek naar het Twenteborg in Almelo gebracht, waar behalve de breuk in het midden van het sleutelbeen geen andere verwondingen werden geconstateerd. Later werd hij vervoerd naar het St.Anna-ziekenhuis in Geldrop. Door de blessure mist Van Asten in elk geval deelname aan het CHIO van Aken van volgende week. Afhankelijk van zijn herstel bepaalt bondscoach Bert Romp of de ruiter uit het Brabantse Duizel over zes weken met VDL Groep Fleche Rouge van start kan in Athene. ‘De eerste zorg is dat Leopold weer snel fit is’, aldus Romp, die zondagmiddag in Geesteren een vijfde ruiter aanwijst voor ‘Aken’. Albert Zoer is met Lowina in principe eerste reserve.

Datum: zondag 11 juli 2004

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers


LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 12:57

Brrr da's niet fijn....

Gerard Euser viel tijdens de PAVO Cup en brak toch ook zijn sleutelbeen? (of gekneusd Verward) Tja het kan iedereen gebeuren...

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 13:24

He wat een timing! Erg hoor! Alhoewel ik denk dat albert ook een goeie kandidaat is voor de os!

Insider
Berichten: 592
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 18:11

Dit is een van de vreselijkste dingen die je in je ruitercarriere kan overkomen. Sta je er voor zo'n belangrijke wedstrijd goed voor krijg je dit. Maar hopen dat hij in elk geval goed gaat herstellen. Maar de pijn die dit in je hart doet als ruiter is niet echt leuk.

_ortiz_

Berichten: 523
Geregistreerd: 26-06-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 19:30

aaauw dat lijkt me heel pijnlijk Scheve mond
hoop voor hem dat is snel weer better is

:# ...o0o.ortiz.o0o... Party!!:# ...o0o.smurf #3.o0o... Party!!:#...o0o.hardcore-fan #3 .o0o... Party!!

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 19:33

Ieeuw! Ik hoop maar dat ie snel weer er bovenop is!

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770

jeanetjuhhh
Berichten: 18
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 19:39

oei oei oei.. das niet echt fijn nee
en dat precies op zo'n wedstrijd...
ik heb het zelf ook eens gehad maar toen had ik mijn elleboog gebroken.. viel midden op een hindernis Verward
dat is nu ongeveer 3 of 4 jaar geleden en heb er nog last van...
hij moet maar snel weer beter worden...

Haha!:wave::# HyLkJe LoVeRrR!!!:#:wave::D

gizzielover
Berichten: 115
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 19:40

ah das nie best je sleutelbeen dat doet pijn ik hoop dat het goed afloopt
veel beterschap Huilen Huilen Huilen

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-04 19:51

Ik hoop ook dat ie weer gewoon mee kan doen met de Spelen....
Het is maar een eenvoudige breuk, dus als het goed is kan hij binnen een paar weken weer zijn paard op! Lachen

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-04 21:05

Hier even het berichtje hoe het op www.knhs.nl staat:

Geesteren. In een bijrubriek heeft Leopold van Asten zondagochtend bij een val van zijn paard VDL Groep Think Twice II zijn linker sleutelbeen gebroken. Van Asten werd vanuit Geesteren overgebracht naar het Maxima Medisch Centrum in Veldhoven, waar hij direct na aankomst door dokter Sala werd geopereerd.

Hierdoor is het niet mogelijk dat Van Asten komende week in Aken aan de start verschijnt. Op dit CHIO zou deze ruiter de laatste twijfel bij bondscoach Bert Romp weg kunnen nemen, waardoor hij in augustus deel had kunnen gaan uitmaken van de Nederlandse equipe op de Olympische Spelen in Athene. "Het is uitgesloten dat Leopold van Asten in Aken aan de start komt, daarom heb ik nu Albert Zoer gevraagd alsnog in Aken te willen verschijnen", vertelde Romp. Of Van Asten nog kansen heeft om naar Athene af te reizen is een vraag waarop Romp geen antwoord wil geven. "Ik wil eerst de prestaties van de oranje ruiters in Aken afwachten, voor ik daarop een reactie geef", aldus Romp.

Op dinsdag 20 juli draagt de KNHS tijdens een persconferentie op sportcentrum Papendal in Arnhem naast de Nederlandse dressuurequipe ook de Nederlandse springequipe voor aan het NOC*NSF. Mede daardoor lijkt het nu waarschijnlijk dat Romp zijn keuze voor Athene gaat maken uit de vijf ruiters die dinsdag naar Aken zullen afreizen. Dat zijn Wim en Gerco Schröder, Eric van der Vleuten, Gert Jan Bruggink en Albert Zoer.

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 21:26

is idd klote, zo zie je maar dat een ongeluk in een klein hoekje zit...

www.dressuurstalseren.com

Arko

Berichten: 29
Geregistreerd: 02-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 21:35

Leopold is al geopereerd en kan indien er geen complicaties optreden over 3 weken weer rijden!

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-04 21:44

Arko schreef:
Leopold is al geopereerd en kan indien er geen complicaties optreden over 3 weken weer rijden!


Waar heb je dat ergens vandaan?
Of je heb je onlangs nog contact met hem gehad? Knipoog

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers

Arko

Berichten: 29
Geregistreerd: 02-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 21:51

Ja

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-04 22:10

Wens hem in ieder geval maar veel beterschap dan!

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers


Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 23:12

Oeioeioei, wat zal die ongetiegelijk balen zeg. 'K hoop dat ie snel weer op paard zit. Zo zie je idd maar weer: een ongeluk zit in een klein hoekje en kan iedereen overkomen. Echt sneu alleen dat het juist nu gebeurt....

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 07:12

Nu maakt ie nog een kansje om mee te mogen doen met de Spelen.
Als het net voor de spelen was gebeurd maakte hij sowieso geen kans meer,
dan baal je pas erg!

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 09:16

Dta is wel jammer voor hem!
Maar hij valt er de laatste tijd wel eens vaker af toch??? Verward

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 09:49

INkie schreef:
Dta is wel jammer voor hem!
Maar hij valt er de laatste tijd wel eens vaker af toch??? Verward


Geen idee, ik heb het niet zo bijgehouden Bloos
Maar misschien zit hij met zijn gedachten wel ergens anders...... Knipoog

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 14:24

Niet zo leuk dat hij zijn sleutelbeen gebroken heeft. Ik hoop dat hij wel naar Athene mag.

In La Baule was hij ook al van Think Twice gevallen, toen had hij zijn schouder uit de kom.

.

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 14:46

Het zit hem de laatste tijd dus niet zo mee... Scheve mond

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 20:22

N i e u w bericht: meer informatie GEESTEREN (ANP) - Leopold van Asten heeft zondag bij het CSI van Geesteren bij een val van zijn paard Think Twice zijn linkersleutelbeen gebroken. De voormalig Nederlands kampioen is normaal gesproken serieus kandidaat om te starten op de Olympische Spelen. Hij mist nu in elk geval de laatste selectiewedstrijd, de komende week in Aken. In Aken zouden de komende dagen vijf kandidaten voor Athene starten, van wie er nog een dient af te vallen. De andere vier zijn Wim en Gerco Schroder, Gert-Jan Bruggink en Eric van der Vleuten. Voor de topwedstrijd in Duitsland wijst bondscoach Bert Romp nu een vervanger aan voor Van Asten. Dat is Albert Zoer met Lowina. Van Asten brak ruim een jaar geleden door, toen hij met Think Twice in Mierlo de nationale titel veroverde. Vervolgens zorgde zijn sponsor ervoor dat hij met VDL Groep Fleche Rouge een paard tot zijn beschikking kreeg dat nog geschikter was voor de outdoorwedstrijd in de Griekse hoofdstad. Van Asten was door zijn prestaties van de laatste maanden vrijwel zeker van Athene. Romp wacht nu de eerste medische rapporten af, om te kunnen inschatten hoe lang het herstel van de Limburger gaat duren. Vooralsnog wordt niet uitgesloten dat Van Asten op tijd weer op zijn paard kan gaan zitten. Romp: "Er is sprake van een dubbele breuk, maar die is vastgezet. De artsen gaan er van uit dat hij binnen drie weken weer kan springen." In een eerder stadium viel met zekerheid al Jeroen Dubbeldam af voor Athene. De olympisch kampioen van Sydney 2000 trok zich na het CHIO van Rotterdam vrijwillig terug. Hij vond zijn toppaard De Sjiem niet in de juiste conditie voor het zware evenement in Griekenland. Over de consequenties voor Van Asten wilde Romp zich nog niet uitlaten. "Zijn paard heeft in het verleden met een andere ruiter bewezen de zwaarste wedstrijden aan te kunnen. Van Asten heeft met dit dier de laatste maanden zeer constant gepresteerd. Elke wedstrijd was goed. Graag had ik dit in Aken bevestigd gezien, maar dat kan nu niet." In Geesteren, waar de Duitser Lars Nieberg zondag won, plaatsten ook kanshebbers voor Athene als Bruggink/Joel en Zoer/Lowina zich voor de 'winning round.' Dit tweetal kan zich in Aken nadrukkelijker in beeld rijden. Romp: "Na Aken zet ik alles op een rij. Daarna wordt bekend wie naar Athene gaat. Het heeft geen zin nu uitspraken te doen. Ook hier hebben we weer gemerkt hoe snel dingen kunnen veranderen."


Balen dat het een dubbele breuk is... dat kan wat langer duren Boos!

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers

Jumper1978
Berichten: 19
Geregistreerd: 02-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:11

Boos!
Laatst bijgewerkt door Jumper1978 op 13-07-04 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 10:42

Jumper1978 schreef:
Het is geen dubbele breuk en perfect met een plaatje vast gezet! Komt goed!~


Zo, kijk, dat is het betere nieuws! Haha!
Waar heb je dat vandaan trouwens?

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers

Jumper1978
Berichten: 19
Geregistreerd: 02-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:44

ken hem en de operatie is perfect gelukt! over 3 weken moet ie normaal gesproken weer kunnnen rijden en hopelijk de nederlandse driekleur kunnen verdedigen in athene!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _CS_, agesus, GoogleAdsense, haasje20, Miran, Mondy, Muiz, Noukie, Pallatin, pluklief, Renkle, shamyrah, xLauLaUx en 103 bezoekers