[NH] beginnen met NH en rijden tegelijk...???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
roosjepassoa

Berichten: 6
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Castricum

[NH] beginnen met NH en rijden tegelijk...???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 11:44

hoi

Ik ben pas begonnen met Natural Horsemanship met mijn paard, en t gaat tot nu toe heel goed. Ik rijd zelf echter tot nu toe afwisselend engels en western. Ik begreep dat als je begint met NH de eerste tijd niet 'mag' rijden omdat je een band moet laten ontstaan met grondwerk, en het paard eerst alle dingen moet leren en natuurlijk zelf aan alles moet wennen. En op het paard zitten met teugels rijden (met bit dus) is toch ook anders dan NH.
Nu het probleem:
Mijn paard heeft altijd nogal veel energie en daarom heeft hij veel beweging nodig, en nu ik begonnen ben met NH kan ik dus niet rijden terwijl dat eigenlijk wel moet.
Duuss... wat moet ik doen?? Gewoon door blijven rijden tussen de NH oefeningen door, of kan ik beter voorlopig stoppen met rijden (maar dan word mijn paard wel een energiebom...)

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 15:00

NH hoeft niet zo zeer zonder bit te zijn.

Pas je rijden wat aan. Dus meer op lichaam gaan rijden en zo min mogelijk teugel. Dan is het goed te combineren in het begin. Blijf je gewoon rijden zonder meer aandacht voor welzijn paard. Dan kun je beter inderdaad stoppen met rijden even en pas later wer gaan rijden. Met NH kn je het paard ook veel beweging geven.

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 21:51

Volgens mij moet je eerst gaan bedenken wat je doel is en vervolgens de methode erbij zoeken om dat doel te bereiken. Het klinkt allemaal wat warrig, NH, western, engels, beetje door mekaar......
Bovendien zijn alle drie zaken: Engels rijden, western en NH zeer breed, dus misschien moet je gewoon eerst even vertellen wat je precies doet, en wat je uiteindelijk wilt bereiken / welk probleem je op wilt lossen, dan kun je ook wat gerichter advies vragen.
Over die beweging: misschien wat langer in de wei?