Wempire/ Ad van t Vlier

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Wempire/ Ad van t Vlier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 21:27

Ik zou graag iets meer willen weten over de Haflinger hengsten Wempire
en Ad van t Vlier.
Dit omdat Wempire de vader is van mijn bijrijd Haf. En Ad van t Vlier de vader van haar moeder is.
Foto's zijn ook zeker welkom!!

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 21:38

Wempire HFK 123
Geboren: 1986, Stokmaat: 1.49 m
V:Were-di v.d. Vrijthof Hfk 13
-Welkom HFK 1
-Appel HFK 18
M:Sindy HFK 2311 Ster
-Admiral HFK 62
-Famara HFK 1736
Eigenaar: Hengstenhouderij roef, te Woudenberg

Deze steeds weer imponerende hengst heeft in de haflinger fokkerij zijn sporen reeds verdiend. Door vele fokkers wordt hij dan ook beschouwd als de koning onder de hengsten. Op de Nationale Tentoonstelling in 1998 werd hij voor de 3e maal kampioen met afstammelingen. Wempire is een van de weinige hengsten die een goedkeuringstermijn heeft van 4 jaar. Hij bezit als enige Nederlandse hengst de gouden medaille, uitgereikt door de Oostenrijkse fokleiding. Ook vanuit Amerika is er veel belangstelling voor deze hengst. Er zijn dan ook al veel van zijn nakomelingen verkocht naar Amerika.

Foto kan ik je mailen


Ad van ' t Vlier
Hf.K 84
Geboren op 29-6-1980

Ad werd goed gekeurd te 's Hertogenbosch met een 1ste premie en werd in 1986 Nationaal Kampioen.
Ad was in de lichte klasse in gedeeld en kenmerkte zich door een bijzondere en luxe bouw.

Hij had enorme gangen en een fijn karakter.

De vader van Ad, de kampioens hengst Admiraal (Hf.K 62), is verkocht naar Australie zodat Ad een goede aanwinst was voor de fokkerij.
De nakomelingen hebben veel uitdrukking, goed gebouwd, en extra gangen, ze zijn op keuringen bovenaan geplaats.
OP de hengsten keuring van 1991 werd Ad zijn eerste zoon goedgekeurd met een eerste premie.
In 1992 werd Ad op zijn jeugdige leeftijd voor 4 jaar goedgekeurd mede dankzij zijn fokresultaten

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/88874/incoming/Ad%2520van%2520t%2520Vlier4(2).jpg[/img]

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 21:45