pensionhouder niet uit te staan (vervolg)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

pensionhouder niet uit te staan (vervolg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-04 19:32

het eigenlijke topic:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=256316

hey hey,
vanddag weer wat naars gebeurd,
pepper heeft een peesblessure, en ik koel het 3 keer per dag. ik gebruik hiervoor een cool-pack omdat ze aan het been van de peesblessure chronisch ontstoken huid heeft. dit moet droog blijven, vandaar.

in de kantine is een ijkastje, weer drinken ijsjes enz inzitten. mijn coolpack ligt daar altijd in het vriesvakje.
nu kwam ik er 4 dagen geleden achter dat de vriezer uitstond. ik schreef op het mededelingenbord of de vriezer weer aanmag I.V.M het cool-pack.

de volgende dag is mijn vraag weggeveegd. maar nogsteeds vriest het niet
ik schrijf het nog een keertje, ik dacht,. zou iemand vast perongeluk hebben gedaan. volgende dag weer hetzelfde.
nu schrijf ik nogal pissig: mag de vriezer AUB aan? ik mag pepper niet afspuiten, vanwege haar huid.

komt de boer binnen, een paar uur later. zegt ie(boos, schreeuwend): JA! die vriezer gaat niet aan! jullie zeiden zelf dat het verbeteren van faciliteiten niet de stalprijs omhoog mag gooien! (we hadden 3 dagen geleden met de hele stal een vergadering over het stalgerelement, en de absurde prijverhoging van 30 euro in een keer. terwijl dat contractueel niet mag, (we hebben de bit er toen bijpegepakt) ..
en als het niet niet bevalt:OPROTTEN! (en smijt iets op de grond)
ik zeg: , dit gaat over een medisch aspect. en ik zou het vervelend vinden nog een dierenarts rekening te betalen, terwijl dit niet nodig is.
hij: ik zei toch ROT DAN OP! .. en stampt de kantine uit.

voor de rest is het op stal ontzettend gezellig, na die vergadering keken we weer met zn alle een kant op. en iedereen , en zelfs de boer was blij met de overeenkomsten die we op de vergadering hadden gemaakt.
maar nu komt hij er dus blijkbaar op terug.

als dit niet snel verrwaterd ga ik toch echt weg

[

start paardensport Zie profiel voor meer info


cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 19:35

Jeetje dat is echt niet fijn... Kan je niet zelf de vriezer toch aanzetten want dit is wel voor het welzijn van jou paard... Als er weer zoiets zou gebeuren zou ik toch op zoek gaan naar een andere stal want dit klinkt niet fijn...

Let love shine so bright

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 19:35

Wat naar zeg! Dat hij niet begrijpt wat er aan de hand is! Voelt hij wel iets voor paarden? Klinkt niet als de ideale pensionhouder. Wat rottig!
Als er nix veranderd zou ik als ik jou was zeker weg gaan! Dit slaat toch helemaal nergens op!

» Never give up on the things that make you smile..

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 19:36

Probeer er nog eens een keer rustig over te praten. Ik weet niet hoe oud je bent, misschien kunnen je ouders het doen. Blijkbaar ziet hij je niet als gelijke gesprekspartner. Misschien kun je tijdelijk de coolpack thuis in de vriezer leggen en in een koeltasje meenemen naar stal?


muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-04 19:50

nou, het probleem is , tessebes. dat ik elke dag 3 kwartier fiets naar pepper toe. ik kan opzich wel een coolbox meenemen, maar na 3 kwartier fietsen is zelfs dat niet meer echt koud. daarbij komt dat ik dan 3 keer op een nee moet fietsen , ze moet 3 keer daags het coolpack om.

de boer ziet me niet als gelijke gespreks partner, mede omdat ik een pony heb en aleen maar met haar wandel, en het dus geen sportpaard is.
hij ziet pepper toch wel als een koe die geen melk geeft. en omdat ik een van de jongste op stal ben. ik ben 16.
maar ook andere mensen behandeld hij zo. een vrouw bij ons word door hem volkomen genegeerd. echt belachelijk.

ik snap het niet, net vergadering gehad, alles weer op een rijtje,, en nu dit weer. hij heeft trouwens de hele koelkast afgesloten.

ik kan opzich wel met hem gaan praten, maar dat is heeeel moeilijk bij deze man, ik krijg meestal gegrom terug.

start paardensport Zie profiel voor meer info

Twinkelbell

Berichten: 1187
Geregistreerd: 06-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 16:46

Sta jij in de buurt van Diemen?

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:30

Jij betaald voor stalling, wanneer het niet bevalt kun je vertrekken. En dat zou ik in dit geval zo snel mogelijk doen. Ik zou me door mijn stalhouder (door niemand trouwens) zo laten uitkafferen. Probeer zo snel mogelijk een ander plekje te zoeken!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:34

Wat Coby zegt, dat klopt!
Zoek zo gauw mogelijk een ander plek.. Want dit vind ik niet normaal!

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:58

Ik had toch echt mijn spullen gepakt als ik jou was.Het welzijn van mijn paard gaat voor de sfeer op stal.
En misschien is het op een andere stal wel netzo gezellig.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 19:10

Inderdaad, toen ik dit las dacht ik ook meteen, "ik zou hier weg gaan!" Het is misschien wel gezellig daar, maar zoals loontje al zegt, op een andere stal is het misschien wel net zo gezellig, en als je paard daar wel goed verzorgd kan worden... Het lijkt me sowieso niet leuk om elke dag tegen zo'n chagarijn te moeten aankijken en aanhoren... Scheve mond

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 19:17

(lees in het andere topic, waarom ik niet zo graag weg wil..) en daar zit ik nogsteeds mee,, ik overweeg het.. als het over een paar dagen niet meer toe doen is vertrek ik wel ja..

start paardensport Zie profiel voor meer info

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 19:25

Tuurlijk kan begrijpen dat je daar naar je zin staat en je paard daar zijn vriendjes heb maar altijd is het welzijn van je paard nog het belangrijkste dat staat er altijd nog boven.Dat is het belangrijkste.
Je moet gewoon keuze's maken en op dit moment is dat je paard boven je eigen plezier toch?

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 19:55

ik begrijp toch echt niet waarom jij nou niet eens de daad bij het woord voegt en je spullen pakt...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 22:44

Volgens mij staat ze samen met 2 andere pony's bij die stal en wil ze haar pony liever niet van die andere pony's scheiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 22:55

jah kep ook te makn gehad met vervelende stal houder
nu sta ik bij n boer, die veel leuker is voor goedkoper en dichterbij waardoor ik alles zelf kan regelen waardoor ik me niet meer hoef te ergeren als hij Talita weer buiten in de regen had gezet met zweetdeken om terwijl hij wist dat ze zoiezo binnen moest blijven staan totdat ik kom als t regent (you kno) dat soort dingen Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 22:55

die vorige stalhouder dan he

madacha
Berichten: 195
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 01:20

Uit het vorige topic, daar schreef je dit:

neej, en als het je niet bevalt rot je maar op.
(dat zinnetje begint te vervelen?!)
dus.. goed, ik ga weg, en neem de hele pony zooi met me mee .
(van de 20 boxen zijn er in de laatste maand 7 mensen weg gegaan. nu vertrekken wij, komen er weer 3 boxen leeg. het gaat lekker)

Hieruit dacht ik al te hebben opgemaakt dat je al weg was?
Ik snap niet dat je het volhoud, echt niet. Hebben die eigenaresses van de 2 paarden waarom jij niet weg wilt het er ook naar hun zin? Zoniet, dan kunnen jullie toch samen vertrekken, desnoods staan ze op een wachtlijst bij de stal waar jij heengaat. Het lijkt me echt geen leven daar. Frusty Je zou zoveel meer plezier kunnen hebben en zoveel minder stress, je hebt het in eigen hand....

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 01:50

het probleem is,..de enige stal die ik kan betalen, die te bereiken is, is vol. en een andere stal waar ik nog enigsinds naartoe kan is niet te bereiken voor de anderen..
kijk , opzich heb ik het met die mensen daar ontzettend naar mijn zin, we zijn een front. maar de broer is echt communicatief-gestoord. pepper heeft het heerlijk daar, als ik zorg dat alles goed komt (dus als hij dr geen eten geeft, ik het als nog doe enz)
maargoed. zoals ik al zei: en nu definitief, als het niet snel verwaterd ben ik weg. en al dan niet met de rest van de pony's.. ik kan het gewoon echt ff niet meer aan.

start paardensport Zie profiel voor meer info

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 07:15

In dat geval zou ik die coolpacks toch maar thuis laten bevriezen.
Handdoek erom en in de koelbox.
Dan zijn ze na 3 kwartier echt niet te warm voor gebruik, hoor.

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:49

Maar dat is heel erg kinderachtig van de boer, want sta je daar, en daar staat een koelkast.. Dan mogen ze ook gebruik van maken!! Het is bedoeld voor de klanten dus hij mag niet maken dat hij de stekker uithaalt en ze niet meer in mogen doen

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:39

Zoals ik in het vorige topic ook al zei: ik was allaaaaang weggeweest!!

Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:46

Ik blijf bij mijn vorige advies: Weggaan want zo'n vent zal niet veranderen.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:50

Stel een briefje op met de mededeling dat de medische verzorging van je paard onmogelijk wordt gemaakt door hun.
Daaronder zet je een regeltje:

Mocht deze situatie zich voorblijven doen, stel ik u verantwoordelijk voor de (medische) kosten die hieruit voortvloeien.

Met jouw handtekening, en daarnaast een plekje met zijn naam.

Dan ga je naar hem toe, eventueel met je ouders, tante of oudere broer/zus of vriending. Met het verzoek om die verklaring te tekenen.

Zoals de anderen al zeiden. Ga daar weg! Je weet nu dat het er gewoon niet beter op zal worden, en het komt je paard ook niet ten goede.

Pak je fiets en ga elke boer/stal in de buurt af om te vragen of ze een plekje hebben voor je pony.
Afwachten tot het beter wordt daar schiet je niks mee op, en ik heb toch wel het idee dat je dat doet want je bent nog geen stap verder dan de vorige topic.
(dit niet als een aanval zien, maar je moet toch echt proberen om wat meer actie te ondernemen om daar weg te komen)

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 12:01

Malibu heeft wel gelijk, je bent nog niks opgeschoten en er is nog niks verbeterd in de tussentijd.

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 12:56

Je denkt toch niet dat die man ook maar enigzins verandert?
Pak je pony en je spullen en stap op!!
Zoals ik het begrijp heeft je pony hier wel degelijk onder te lijden, jij vind het geen leuke stal. Wat houdt je daar behalve je vrienden?

PAS OP!!!!! zwanger dus alles wat je zegt kunnen mijn hormonen tegen je gebruiken Lachen

Op zoek naar lp's? Ga dan naar: http://www.blue-rain.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Paardengek81, Team_Sublime, YandexBot en 111 bezoekers