Voor het eerst vliegen, iemand handige tips?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Voor het eerst vliegen, iemand handige tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-04 18:13

Ja het is bijna zo ver, ik ga eindelijk een keer vliegen, ben altijd als de dood geweest maar durf nu toch eindelijk.
De angst is nog niet helemaal weg Schijnheilig , iemand nog handige tips?

Met betrekking tot:
-angst
-oorpijn (behalve kauwgom of je mond open zetten)
-misselijkheid (behalve reistabletjes)
-etc

Ik neem iig een reistabletje en ga niet bij het raam zitten (hoogtevrees)

22 Januari verwachten we ons kleintje


Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 18:17

Ik denk dat je met je reistabletjes en je kauwgom eigenlijk al alles hebt gedaan dat je fysiek kunt doen. Verder zou ik in ieder geval géén alcohol drinken voor of tijdens de vlucht. Ik neem altijd een literfles mineraalwater mee, want veel drinken is heel belangrijk tijdens het vliegen. Waar ga je eigenlijk naar toe? Moet je lang vliegen?

Ook een leuke afleiding: koop vantevoren een aantal glossy tijdschriften die je normaal gesproken te duur vind.
Succes en veel plezier OK dan!

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 18:18

- neem een lekker leesboekje mee (ik weet niet hoe lang je gaat vliegen??) of iets anders om je even af te leiden.
- zorg dat je een kotszakje hebt, mocht het zo ver zijn dat je wel misselijk bent een ook daadwerkelijk over je nek gaat, hoef je in ieder geval niet te zoeken naar zo'n zakje. Bij mijn laatste vlucht waren er geen zakjes in de stoel voor me en ik had mazzel dat er nog een plastic zakje lag van een dekentje.

- oorpijn valt over het algemeen wel mee, tenzij je verkouden ben, dan heb je meer last van het druk verschil.
- neem tijdens het opstijgen/dalen een zuigsnoepje..hierdoor moet je slikken en wordt de druk beter verdeeld.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 18:19

Veel water drinken, krijg je haast geen last van een jet lag (dus liters naar binnen klokken Knipoog Helpt bij mij super!
En als je dat vliegtuigvoedsel niet naar binnen krijgt, net als mij Knipoog, neem dan genoeg broodjes mee!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-04 18:19

Alcohol ga ik sowieso er niet voor drinken (moet om 3 uur op schiphol zijn) en daarna ook niet.
Water neem ik ook veel mee ja, dat helpt me vaak ook wel als ik gespannen ben.

Ik ga naar Tenerife, ongeveer 4 a 4,5 uur vliegen dus

He ja niet eens aan gedacht!! Haha domme ik, wou een puzzel boekje meenemen Bloos (hou niet zo van puzzelen maar om de tijd te verdrijven)

22 Januari verwachten we ons kleintje

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 18:20

Ja ik ga ook voor het eerst vliegen en ik ben ookwel benieuwd. Ik heb ook angst, maar de meeste mensen hebben dat wel een beetje weggenomen en ik vind het nu alleen nog maar erg spannend. Mij is verteld dat je ook oordopjes ofzo mee moet nemen voor in het vliegtuig want dan kun je ook naar de radio luisteren of tv kijken. Verder neem ik ook wat te lezen mee, maar ik ben bang dat ik zo onrustig ben, dat ik niet echt kan lezen, we zien wel, het gaat gewoon mee.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 18:21

Ah puzzelboekjes dat is wel wat, want die kan ik als ik eenmaal bezig ben niet meer wegleggen, dus dan moet ik die ook maar even aanschaffen.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-04 18:21

Jetleg zal ik niet zo krijg, het is maar een uurtje verschil maar drinken doe ik zeker en ik neem ook zeker weten ook eigen broodjes mee, omdat ik die zeker weten lust Haha!

22 Januari verwachten we ons kleintje

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 18:22

Vertrek op tijd richting de luchthaven zodat je je zeker niet hoeft te haasten.
Haast = stress en dat kun je vast niet gebruiken Knipoog
Verder kan ik je aanraden om een lichte maaltijd te nemen zodra je ingecheckt bent.
Geen overdreven vettigheid (bijv. 3 Bigmacs ofzo Haha!) maar ook niet op een houtje gaan zitten bijten.
Ik wens je alvast een goede reis !

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 18:28

Strek af en toe even de benen, loop het gangpad op en neer, ga even naar de wc. Voorkomt dat je heel stijf aankomt en het kan ook je stress een beetje verminderen Knipoog

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd


_Jis_Ka

Berichten: 424
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Land van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 18:42

toen ik ging vliegen was ik op de terugreis in slaap gevallen en werd ik wakker toen we gingen landen.. dat was niet zo'n geslaagde actie want ik had toen vreselijk last van druk op m'n oren.. mijn tip dus.. val niet in slaap als je in de daling zit Haha!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-04 18:57

Oscar bedankt, zal vast wel lukken Haha!

Strekken zal ik ook zeker weten doen, kan niet zo goed stil zitten Haha!

xluvya dankje voor de tip, want dat is dan geen pretje nee

Ik hoop echt dat ik kan slapen maar zal wel ga om 5 uur de lucht in s nachts dus dat moet lukken en om 1 uur s nachts kom ik weer aan in Nederland dus beide keren zal ik iig moe zijn

22 Januari verwachten we ons kleintje

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 19:22

SAKKIA schreef:
Ja ik ga ook voor het eerst vliegen en ik ben ookwel benieuwd. Ik heb ook angst, maar de meeste mensen hebben dat wel een beetje weggenomen en ik vind het nu alleen nog maar erg spannend. Mij is verteld dat je ook oordopjes ofzo mee moet nemen voor in het vliegtuig want dan kun je ook naar de radio luisteren of tv kijken. Verder neem ik ook wat te lezen mee, maar ik ben bang dat ik zo onrustig ben, dat ik niet echt kan lezen, we zien wel, het gaat gewoon mee.

Toen ik naar Senegal vloog kreeg iedereen oordopjes voor muziek van de vliegtuigmaatschappij.
Maar in kleinere vluchten zijn er meestal geen radio's aanwezig

. . .
. . .
. . .

_Jis_Ka

Berichten: 424
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Land van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 19:27

mooie tijden trouwens!! met welke luchtvaart maatschappij vlieg je?
ik vloog naar tunesië en daar was gewoon tv en radio.. was maar anderhalf uur.. hangt er wel vanaf met welke maatschappij je gaat.. maar ik zou zelf oordopjes meenemen want je moest er 5 euro voor betalen..
fijne vakantie trouwens!! Haha!

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 19:29

Genoeg afleiding mee nemen denk dus aan puzzelboekjes/leesboeken/discman. Kauwgom/drop andere zuigsnoepjes voor tijdens het opstijgen en landen tegen zere oren. Genoeg drinken tijdens de vlucht en zelf ook wat eten mee nemen brood/crackers/koekje voor onderweg. Want het meeste vliegtuigvoedsel vind ik ook niet te eten.

Fijne vakantie alvast!!

Let love shine so bright

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 20:58

Ik raad je aan om airplanes te kopen bij de drogist, dit zijn speciale oordopjes die de luchtdruk regelen bij het opstijgen en landen zodat je minder last van oorpijn hebt!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 21:01

ik ga ook weer sinds 10 jaar met het vliegtuig weet er dus niks meer van... was toen 3 ofzo. en zo ver weg van jou ga ik niet. ik ga naar fuertafentura.
ik kan je dus niet echt helpen met vliegtips Tong uitsteken veel plezier iig!!!

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 21:04

idd veel water drinken helpt niet alleen bij de jetlag maar ook tegen vocht vasthoudende voeten (of andere lichaamsdelen) is dit het beste middel. Sommige mensen houden tijdens een vlucht veel vocht vast (je zit natuurlijk lang en je krijgt ook niet altijd de gelegenheid om te lopen)
en ja voor mij is de video een toppertje, dat breekt de tijd. ik slaap voor geen kont in zo ding en dan ongeveer 11 uur zomaar op je gat zitten is een ramp, dus lekker videootje kijken, banketstaaf met de medepasagiers (kan heel interresant zijn) en een boek lezen (alhoewel ik heb het geduld daar nooit voor, vind al die mensen veel leuker)

veel plezier en geloof me er is niks engs aan!

Black Boy is mijn nieuwe vriendje en liefde <3

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 21:07

Hoe groter je kauwgombal is, hoe meer je moet kauwen Tong uitsteken
Veel slikken helpt ook.


Slim van je om zo'n tabletje in te nemen.
Tijdens de reis werd ik niet ziek, maar met het landen wel. Ik word normaal gesproken ook ziek in de auto, heel snel al maar was vergeten iets in te nemen.

En als je straks geweest bent zul je zien dat het allemaal reuze mee valt Lachen

Ik ben 1 keer met het vliegtuig geweest, van Spanje naar Nederland en wel helemaal in mijn uppie. In het begin zat ik ook best in de stress maar uit eindelijk viel het super mee!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-04 21:45

xluvya"]
mooie tijden trouwens!! met welke luchtvaart maatschappij vlieg je?

fijne vakantie trouwens!! Haha!
[/quote]

Ik vlieg met Transavia en ben ook zeer tevreden met de tijden, dan heb ik nog wat aan mijn 2 dagen en dankje Lachen

[quote="cracker"]
Genoeg afleiding mee nemen denk dus aan puzzelboekjes/leesboeken/discman.

Fijne vakantie alvast!!
[/quote]

Discman mag je jammer genoeg niet meenemen Huilen en ook bedankt he Lachen

[quote="Barb"]
Ik raad je aan om airplanes te kopen bij de drogist, dit zijn speciale oordopjes die de luchtdruk regelen bij het opstijgen en landen zodat je minder last van oorpijn hebt!
[/quote]

Bedankt voor de tip Barb, ik ga ze morgen gelijk halen, als mijn oren dichtslaan blijven ze namelijk vaak een uur dicht zitten Boos!

[quote="djangogirl schreef:
en zo ver weg van jou ga ik niet. ik ga naar fuertafentura.
ik kan je dus niet echt helpen met vliegtips Tong uitsteken veel plezier iig!!!

Dat is zeker niet ver weg, wanneer ga jij? Wij gaan ook nog een dagje naar La Gomera

22 Januari verwachten we ons kleintje

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-04 21:49

De rest ook bedankt voor de fijne vakantie en bedankt voor de tips, gelukkig ben ik niet bus ziek, trein ziek of wat dan ook dus nu waarschijnlijk ook niet, maarja je weet nooit he zou best kunnen komen door de spanning.

Gelukkig gaat mijn vriend ook mee, maarja hoe meer om me heen hoe minder ik eraan denk

22 Januari verwachten we ons kleintje

Sjaad

Berichten: 4728
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:00

Neem watten mee voor in je oren. Ik ben nu in totaal naar malta,kreta,tenerife,tunesie en turkije gevolgen en ik heb t nog nooit eng gevonden in een vliegtuig. Wel oorpijn gehad. Iets voor in je oren raad ik je zeker aan!!

Sjaad

Berichten: 4728
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:03

Owja nog iets: Neem geen nagelschaartjes of zoiets dergerlijks mee, want dan maken ze op de vliegvelden je koffers open en halen het eruit. Ze zien het soms aan als wapens. M'n neefje had in z'n koffer speelgoed-nephandboeien. Stom dus. Op het vliegveld in Tunesie moesten ze meekomen enzo. Was wel heel eng. Maar het vliegen zelf niet. Veel plezier en suc6!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:04

Ik vind het niet erg om te vliegen.
Dus misschien heb je weinig aan mijn tip. Maar laat het gewoon over je heel komen.

Hoe lang moet je vliegen?

Hoe vind je het trouwens om in een achtbaan te gaan? Misschien een hele gekke vergelijking, maar daar heeft het soms iets van weg als je opstijgt en als er sprake is van flinke turbelantie.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:14

Ja dat van de achtbaan had ik ook al bedacht en ik hou er niet zo heel erg van, maar ga er wel altijd in en vind het dan ook super gaaf moet ik zeggen. Ach het gaat vast helemaal goed komen met ons enik ga oko niet zo ver bij je vandaan want ik ga naar Cran Canaria.
Mmmm dat van die nagelschaartjes enzo vind ik wel jammer want ik heb nogal last van haakjes aanmijn nagels enzo en dan is dat toch wel makkelijk.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, amandananana, Amazonbot, Ballard_L, Berdien, BingBot, Christel1, Eefje_Sammy, Eleeke, ellen05, Flippertje, IlBuono, Lanoca, MarJon, NadjaNadja, Petra_O, Sarah_Elise, sariba, shanna_dw, Winged en 156 bezoekers