Lowina : Faldo of Farmer ?? ZOER opgepakt op CSI

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Lowina : Faldo of Farmer ?? ZOER opgepakt op CSI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 00:51

Ok, kan iemand dit misschien bevestigen ?

Het schijnt dus, heb het ook maar gehoord (!), dat vader en zoon Zoer opgepakt zijn op het CSI-Twente door de AID.

Het gaat er dus waarschijnlijk over of dat het paspoort + papieren kloppen van Lowina.
De oude discussie dus of het een Farmer Of Faldo is.

Overigens zou Albert alweer zijn vrijgelaten.

Kan iemand dit bevestigen of ontkennen ?

Ik ben er overigens best wel van overtuigd dat het een Farmer is Lachen

Superkip

Berichten: 37
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Lummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 01:42

Ik zou het niet weten, maar met een simpele DNA test (hier in Belgie kost dat nog maar 50 euro) heb je redelijk rap de oplossing Lachen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 04:13

Dat weet de Fam Zoer als geen ander Superkip,
het probleem was echter dat ze niet wensten mee te werken aan een onderzoek Lachen

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 05:52

zou het niet weten of ie is opgepakt..maar heb hem nog wel zien springen vandaag (ehh eigenlijk gisteren ) zal het eens navragen morgen (ehh das dus vandaag)

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 10:02

Opgepakt is een nogal beladen term, als zouden ze in de handboeien zijn geslagen, gefouilleerd etc.
In dit soort gevallen wordt er gevraagd om mee te komen, vragen gesteld, onderzoek gedaan en waar nodig proces-verbaal opgemaakt.

Ik weet niet of het waar is, zag Albert gister (zaterdag) nog springen.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 10:44

Ik snap niet dat die zoer daar iets over te zeggen heeft, als de aid (of wie dan ook) een dna test wil doen, dan kan je ze dat toch verplichten?? Bij een doping controle kan je toch ook niet weigeren om mee te werken? of zie ik dit nu verkeerd??

Lijkt mij dat als ze 100% overtuigd zijn dat het een faldo is dat je gewoon ff een test laat doen, maar ze maken zich bij mij (en vele anderen) verdacht door juist niet mee te willen werken.

Nou zijn de zoertjes ook niet de makkelijkste mensen om mee on te gaan, maar dat laat ik in het midden...

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 10:46

Albert is vanmorgen wel gestart met okidoki, zie ik net op inet!
En in de GP start hij gewoon met Lowina

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 11:03

Ja albert scheen alweer 'vrij' te zijn, maar Arend had toch echt meegemoeten.

Maar goed , ik heb het ook alleen maar gehoord , daarom post ik het hier Lachen Dus val me er niet op af ofzo Lachen

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 11:10

Zo'n kleinigheid, waarom zouden ze er niet aan meewerken. Door zo'n actie maken ze zich alleen maar 'verdacht'...

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 11:14

Whaha... dat was vast wel een gedoe om Arend mee te krijgen Knipoog
Ik zal zo eens even iemand bellen, die hier misschien wel vanaf weet!
Jullie horen nog...

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 11:16

Franske schreef:
Ja albert scheen alweer 'vrij' te zijn, maar Arend had toch echt meegemoeten.

Maar goed , ik heb het ook alleen maar gehoord , daarom post ik het hier Lachen Dus val me er niet op af ofzo Lachen



Dit zijn alleen dingen van horen zeggen.
Zolang iets niet zeker is, heeft het geen zin om te speculeren.
Graag alleen informatie plaatsen waarvan het bekend is dat het op waarheid berust, voordat je iemand vals beschuldigd.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 11:27

LuvdaTossa schreef:
Zo'n kleinigheid, waarom zouden ze er niet aan meewerken. Door zo'n actie maken ze zich alleen maar 'verdacht'...



Verdacht ,wat verdacht? Niks verdacht.

Heel simpel,. Zoer is een van de personen die in het zwartboek van het KWPN staat (Hebben we het al eens meer over gehad.)

Het KWPN wil gewoon weten wat nu de werkelijke afstamming is.
Zoer werkt niet mee. (Dat is zijn zaak)
En dan klopt het papier nog niet overeenkomstig het paspoort.
Nl. een paspoort is een paspoort. En daar dient de waarheid in te staan ,anders heb je een probleem.

En wie is verantwoordelijk voor de gegevens van het paspoort?
Niet Zoer maar het KWPN.
Dus wie had men op moeten pakken als het over de afstamming gaat....
de verantwoordelijke van het KWPN.

Of het KWPN had Zoer het stamboekpapier moeten ontnemen.
Want dat is en blijft eigendom van het KWPN--staat er onder op.

En moet Zoer beslissen of het paard verder in de sport blijft lopen met een paspoort zonder afstamming en alleen maar met een chip nummer.

Ik dacht dat Zoer helder van geest was.

kwintie

Berichten: 51
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 14:45

Leuk hoor al die roddels!
Maar wil je het echt weten vraag het ze dan zelf?!

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 14:56

Citaat:
voordat je iemand vals beschuldigd.


Hohoho, ik beschuldig hier helemaal niemand.

Verwijder dit topic anders, see if I care.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 14:58

De verhalen over zoer gaan al zo lang in de rondte dus ik vind niet dat hier iemand zomaar iemand beschuldigd van iets! Er zit vast een kern van waarheid in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 15:01

Mickey schreef:
Dit Graag alleen informatie plaatsen waarvan het bekend is dat het op waarheid berust, voordat je iemand vals beschuldigd.

Beschuldigt bedoel je natuurlijk.

Het is absoluut internationaal bekend dat er twijfel bestaat over de afstamming van Lowina. Misschien is het nu zo ver dat men wel eens van de hoed en de rand wil weten.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 16:44

het artikele over lowina heeft vorig jaar al in de IDS gestaan, dat ze hem nu oppakken op een groot concours, terwijl hij dat paard al eeuwen start vind ik een beetje flauw. Van beide kanten is onjuist gehandeld, beide hebben schuld aan dit gebeuren. Hoop dat Zoer het goed doet met Lowina in de grote prijs, hij mag iig barrage rijden,

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 17:50

Dat vind ik ook Marjolein, ik weet er verder niets van trouwens

Zou het trouwens geen slechte zaak vinden als er eens duidelijkheid kwam over de afstamming van Lowina. Paspoort en papier moeten gewoon in orde zijn en als daar twijfel over is moeten wij ook aan een DNA-test voor het paard, dat geldt voor Zoer dan net zo goed lijkt me Verward
(Ik weet ook wel dat dat in de echte wereld anders werkt, maar laat me even in de droom aub Cool )

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 18:21

Marjolein schreef:
het artikele over lowina heeft vorig jaar al in de IDS gestaan, dat ze hem nu oppakken op een groot concours, terwijl hij dat paard al eeuwen start vind ik een beetje flauw. Van beide kanten is onjuist gehandeld, beide hebben schuld aan dit gebeuren. Hoop dat Zoer het goed doet met Lowina in de grote prijs, hij mag iig barrage rijden,


http://events.horses.nl/2004/geesteren/ ... 12-res.htm

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 21:00

Leopold van Asten heeft vanochtend zijn sleutelbeen gebroken. Hoop dat hij Athene wel gaat halen!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 21:08

Pipo schreef:
Leopold van Asten heeft vanochtend zijn sleutelbeen gebroken. Hoop dat hij Athene wel gaat halen!


Dat staat bij het Hoofd Nieuws Pipo.... je moet niet te vaak naar Duitsland, je loopt achter Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 21:26

LuvdaTossa schreef:
Dat staat bij het Hoofd Nieuws Pipo.... je moet niet te vaak naar Duitsland, je loopt achter Haha!

Hmm, valt mee met het achterlopen, mobiel werkt ik Duitsland prima Haha! Alleen had ik mijn pc gelukkig niet mee Haha!

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 21:41

Citaat:
Politie neemt Albert Zoer mee voor verhoor

Topruiter Albert Zoer is afgelopen vrijdag op het concours hippique van Geesteren door de politie meegenomen. De Drent werd daarop in Hoogeveen urenlang verhoord door de AID (Algemene Inspectie Dienst).

Over de juistheid van de in de papieren vermelde afstamming van zijn paard Lowina zijn problemen gerezen. Volgens bondscoach Bert Romp is verdere deelname van Zoer aan selectiewedstrijden voor de Olympische Spelen van Athene niet in gevaar.

Direct probleem voor Romp is dat het paspoort van Lowina door de instanties in beslag is genomen. Zonder dat document kan het dier niet internationaal starten. Door de blessure van Leopold van Asten echter is Zoer alsnog aangewezen voor Aken, dat dinsdag van start gaat. 'Ik ga er vanuit dat we dit op tijd kunnen oplossen', zei Romp.

Wat Romp betreft heeft de zaak ook geen verdere sportieve consequenties voor Zoer. Hij gaat naar Aken en maakt derhalve ook nog kans te worden afgevaardigd naar de Olympische Spelen van Athene. Romp: 'Ik heb de zaak in handen gegeven van de directeur van de KNHS. Die gaat er vanuit dat de administratieve zaak op tijd is opgelost.'

Volgens de papieren is Lowina een afstammeling van de hengst Faldo, eigendom van de familie Zoer. Door een eigenaar van een andere dekhengst is dit inmiddels aangevochten. Op de achtergrond speelt daarbij mogelijk mee dat de vader van een toppaard meer waard wordt als junior goed presteert op grote toernooien. Romp: 'Als Lowina geen topper was, had dit niet gespeeld.' Inmiddels loopt een DNA-onderzoek. Zoer zelf wilde niet al te veel kwijt over het voorval. Wel gaf hij toe dat ook zijn vader vrijdag voor verhoor was meegenomen.

'Ik heb een poos in een klein hokje gezeten. Ja, m'n vader heeft daar ook gezeten. Ik ben hier (in Geesteren) om zes uur 's avonds opgehaald en om drie uur in de nacht was ik terug. Toch denk ik niet dat het nodig is dat we ons zorgen maken. We hebben niets verkeerds gedaan. Vanaf nu probeer ik me gewoon weer op de sport te concentreren.'

In Geesteren reed Zoer in de eerste manche foutloos rond. In de 'winning round' slaagde hij er niet in een topklassering uit de strijd te halen. Toch had Romp bewondering voor de prestatie. 'Ik heb er alle respect voor dat hij ondanks alles nog zo goed rondrijdt. Heel knap. Wat mij betreft heeft hij verder geen probleem. Ik kies de selectie voor Athene op basis van technische afwegingen.'


Bron: http://www.tctubantia.nl/regioportal/TC ... t!,00.html

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 21:56

Volgens dit bericht zou Punt Lowina's afstamming dus hebben aangevochten?

jeanke

Berichten: 389
Geregistreerd: 14-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:04

Houden de hengstenhouders in Nederland dan geen gegevens bij van welke merries door hun hengst gedekt worden en met welk resultaat? Verward
Zo geef ik ieder jaar een kopie van de afstammingsbewijzen van mijn merries door aan de hengstenhouder (voor zover ik ze nog niet had laten dekken door zijn hengsten) en hij schrijft op wanneer en hoeveel maal ze geinsemineerd worden en met welk resultaat.
Daar kan natuurlijk ook wel mee gefoefeld worden maar dat lijkt me toch veel werk.
Ik ben misschien een domme Belg maar ik begrijp de houding van de familie Zoer niet goed: ik persoonlijk zou zo snel mogelijk duidelijkheid willen over deze afstammingsaffaire en erg snel DNA-onderzoek laten doen, tenzij ze weten dat het niet klopt maar dat komt sowieso vroeg of laat toch uit. Haha!