[Verhaal]Harry Potter en de Tijdbreker (Spoiler)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 17:57

Hoofdstuk 8: Professor Incassis

'5 punten aftrek voor Griffoendor, Potter. Leer je concentreren. Ik heb gezegd dat je Cyntaxzuur er pas in mocht doen na Berkenwortel' Sneeps stem galmde door de kerkers. Harry verbeet z'n woede en wuifde met z'n hand over z'n ketel, die grote,dikke gifpaarse wolken uitbraakte. '500 punten aftrek voor Zwadderich, Sneep. Ik heb gezegd dat je je lange,vettige neus in je ketel moest steken en niet je haar' fluisterde Ron Harry toe,die in een onhoorbare lach schoot. 'En nog eens 10 punten aftrek voor praten,Wemel' Ron keek woedend naar Sneep en concentreerde zich dan terug op z'n eigen ketel. Na afloop van de les goot Harry een beetje van z'n toverdrank, in z'n flacon en zette die op Sneep's bureau,leegde z'n ketel en vertrok zo snel mogelijk. Even later kwam Ron tevoorschijn. 'Ik haal hier zeker een nul voor' zuchtte Harry. Ron,die Harry aankeek met medelijden, zei: 'En ik dan. Ik ben er zeker van dat als het zou kunnen Sneep me een -10 zou geven' en hij zuchtte nog harder. Gelukkig had Sneep hen weinig huiswerk opgegeven deze keer. Ze hadden al genoeg aan de rest van wat ze die dag hadden gekregen. Hermelien kwam buiten adem aangelopen. 'Waar kom jij vandaan?' vroeg Ron verbaasd. 'Van Voorspellend Rekenen, weet je nog, m'n tijdverdrijver?' en ze keek Ron schuldig aan. Ron die een beetje rood werd, zei:' Maar je volgt al een les Voorspellend Rekenen toch? Tijdens Waarzeggerij ..' maar Hermelien onderbrak hem. 'Ja,maar ik heb er nog een extra les bijgenomen. Voorspellend Rekenen is ongelooflijk interessant hoor. Veel beter dan zo'n gezeur bij Waarzeggerij ..'


Ze liepen de gang in naar Verweer tegen de Zwarte Kunsten. 'Ik ben benieuwd naar de nieuwe lerares' zei Ron. 'Ze heet Professor Incassis. Ik ben haar tijdens de ochtendpauze tegengekomen.' Hermelien trok een zuur gezicht. 'Ik vroeg haar wat dit jaar allemaal op het lesprogramma staat. Ze begon over vervloeken en tegenvervloekingen en een aantal nieuwe wezens, maar toen draaide plots haar hoofd 360 °' Ron keek alsof hij een spook had gezien. '306 °?' piepte hij uit. 'Ze noemen haar niet voor niets Lijphoofd' en Hermelien raapte een boek op van de stapel die ze vasthield. Harry zou niet verbaasd geweest zijn als ze bezweken was onder het gewicht van de boeken. Voor de deur van het lokaal stond niemand. Iedereen stond tegen de muur gedrukt of zat op de grond met hun gewaden voor hun neus. 'Wat is die stank?' Ron greep z'n gewaad vast en drukte die tegen z'n neus. Harry volgde verwoed zijn voorbeeld,en had een sterk vermoeden dat Foppe een hele portie Mestbommen had losgelaten in de gang. 'Weten jullie dan ook niets?' Hermelien rolde veelbetekenend met haar ogen. 'Ryndolumentinis' en ze richtte haar toverstok op haar neus, hees haar boeken nog eens op en liep toen naar de deur om ze te openen. Helaas was ze op slot. 'Kun jij ademen?' vroeg Ron met een stukje gewaad in z'n mond. 'Ja' zei Hermelien. 'De Ryndolumentinisspreuk maakt je neus reukvrij zodat je gewoon kunt ademen. Ik raad je wel aan om niet door je mond te ademen want ...' Hermelien haar stem stokte. Naast haar probeerde Marcel verwoed het voorbeeld te volgen maar al wat hij uitstootte was 'Ryndoluminis!'. 'Oh,Marcel ...' Hermelien keek naar de plaats waar Marcel's neus zat. Er verscheen een grote brandblaar en Marcel greep naar de brandblaar en jammerde het uit van de pijn. 'Laat maar' en Belinda zette haar tas neer. 'Ik breng hem wel naar de ziekenzaal'. Harry staarde hun na. Plotseling ging de deur van het lokaal open en iedereen keek nieuwsgierig naar binnen nog steeds met de gewaden over hun neus geslagen.

'Welkom 6dejaars' een warme,uitnodigende stem kwam uit het lokaal vandaan. 'Treed binnen' Harry vond dit nogal heilig klinken. Iedereen stapte naar binnen. Plots hoorde Harry een gil,wat onmiskenbaar van Parvati kwam,en Nadia Potvenkel(een leerlinge die haar ouders heeft verloren in een brand,en waarvan haar weeshuis haar pas heeft laten gaan na 5 jaar te hebben aangedrongen voor naar Zweinstein te mogen) viel flauw. Ron en Harry dromden naar voren en Ron slaakte een klein kreetje en werd spierwit in z'n gezicht. Op het bureau waar normaal een leraar zat, stond nu een gebruind gezicht met lange,sluike blonde haren. 'Waar is uw lichaam?' vroeg Simon Filister spottend. Harry begreep nu ten zeerste waarom ze haar Professor Lijphoofd noemden. 'Kom kom, niet zo'n drukte alsjeblieft. Nog nooit een hoofd gezien?' vroeg Professor Incassis geïrriteerd. 'Jawel,maar nog nooit een hoofd los van een lichaam dat zich een lerares noemt' zei Ron gesmoord. 'U zoud beter een plaats zoeken om te gaan zitten, Meneer Wemel' Professor Incassis' hoofd was nu op Ron geconcentreerd. Ron,die zich aanzienlijk heel oncomfortabel voelde,schuifelde naar het dichtsbijzijnde bankje en ging zitten. Harry volgde zijn voorbeeld. De leerlingen vormden groepjes en gingen op de bankjes voor het bureau zitten. Nadia,die ondertussen terug bijgekomen was en ondersteund werd door Parvati, ging op het bankje zitten dat zo ver mogelijk verwijdert was van het bureau. Professor Incassis schonk er geen aandacht aan. Toen iedereen zat begon het hoofd van Professor Incassis te praten.

'Nogmaals Welkom leerlingen. Ik ben Professor Incassis' - haar naam verscheen op het bord achter haar -'en ik ben hier om jullie les te geven in Verweer tegen de Zwarte Kunsten. Als ik jullie vorige lesprogramma's heb bekeken, hebben jullie te maken gehad met wat ik ten minste kan noemen - ze onderbrak even en keek met haar hoofd neer op een papier dat voor haar lag - een uiterst rommelig systeem van lesgeven. Waarschijnlijk omdat jullie zo'n afwisselende leraren hebben gehad. Veel praktijk hebben jullie ook niet echt gehad' - ze keek weer even op haar papier - 'maar daar komt verandering in.' Harry,die met 'veel praktijk niet gehad' zeker wist dat ze het jaar bedoelde waarin Professor Omber les had gegeven, mompelde instemmend,net als een aantal andere leerlingen.
'Daarom beginnen we met praktijk en zal er niet veel theorie aan bod komen. Berg jullie boeken op en neem jullie toverstokken.' Harry nam z'n toverstok en borg z'n boek op,afvragend waarom ze dan dat boek moesten kopen. 'Vandaag gaan we een aantal spreuken herhalen. We beginnen met de verlamminsspreuk. Iedereen,zoek een partner' Harry moest niet lang kiezen, hij ging met Ron. Hermelien ging met Belinda.



Dit deed Harry sterk denken aan hun SVP-club van vorig jaar, om stiekem toch vervloekingen te oefenen onder het sterk anti-praktijkregime van Omber. Harry verlamde Ron wel 6 keer, totdat Ron eindelijk Harry eens kon verlammen. Op het einde van de les was Ron helemaal bibberig,en Marcel,die met Simon Filister oefende, had een hele reeks interessante voorwerpen van een plank afgegooid,waardoor Professor Incassis heel de tijd te hulp moest staan om 'Reparo!' te roepen. Helaas toverde ze niet me haar hoofd, maar met een losse hand en een toverstok die zomaar tevoorschijn kwam in de lucht. Hierbij slaakten verschillende leerlingen gesmoorde kreetjes en Nadia viel voor de zoveelste keer flauw. Op het einde van de les hoorde Harry haar nijdig tegen Parvati snauwen dat ze wel eens een lerares mochten kiezen die al haar lichaamsdelen onder controle had.

'Interessante les,vind je niet?' Hermelien, Ron en Harry zaten aan het middagmaal in de grote zaal. 'Interessant wel. Alleen nogal lossig vind je niet?'zei Ron. Hermelien,die duidelijk vond dat Professor Incassis goed les gaf, keek Ron woedend aan. Ron haalde alleen maar z'n schouders op en knipoogde naar Harry. 'Kom Harry, we gaan naar Hagrid'en ze stonden op van de tafel.

------------------------------------------------------------------

Verassende, losse wending, niet Tong uitsteken ?

Leo

Berichten: 50139
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 18:10

hahah ik vind 'm goehoed!!! Haha! Hoe kóm je erop Tong uitsteken

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 20:46

Geweldig! *LOL*
Hoe verzin je het toch? Haha!

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 21:02

Gaaf topic, en je schrijft echt top, alleen jammer dat ik ga stoppen met lezen in de topic, totdat ik deel 5 uit heb, want nu kom ik teveel te weten, haha!!!

Reageer toch even zodat ik het topic makkelijk terug kan vinden!!!

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 16:23

Pff eerst zitten ze alemaal te zeiken dat ik een hoofdstuk moet schrijven en nu reageren ze niet .. Rolleyes


Puh

treffer
Berichten: 371
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 17:00

Echt een koel hoofdstuk Haha!. De leukste en beste tot nu toe vind ik.
Alleen 1 foutje: Harry en Ron zaten te zeuren dat ze het slecht hadden gedaan, en dat ze misschien wel een 0 en -10 zouden krijgen, maar het laagste wat je kan krijgen is toch een D? (een D in het engels, ik weet niet wat dat in het nederlands is Bloos) Of was dat alleen in het 5e jaar..

Dian
Berichten: 594
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 17:02

Ik vind het echt een keigoed verhaal!!
Ik volg het zeer graag!

Je hebt echt een rijke fantasie!!

Groetjes Dian

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 17:53

treffer schreef:
Echt een koel hoofdstuk Haha!. De leukste en beste tot nu toe vind ik.
Alleen 1 foutje: Harry en Ron zaten te zeuren dat ze het slecht hadden gedaan, en dat ze misschien wel een 0 en -10 zouden krijgen, maar het laagste wat je kan krijgen is toch een D? (een D in het engels, ik weet niet wat dat in het nederlands is Bloos) Of was dat alleen in het 5e jaar..


Da's volgens mij alleen voor werkstukken en examnens. Sneep beoordeelt altijd ook over het maken van Toverdranken tijdens de les,en daar geeft hij punten op met cijfers Knipoog

Illona
Berichten: 578
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:52

shadowfaxx schreef:
Da's volgens mij alleen voor werkstukken en examnens. Sneep beoordeelt altijd ook over het maken van Toverdranken tijdens de les,en daar geeft hij punten op met cijfers Knipoog

ja klopt

Illona
Berichten: 578
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 19:43

shadowfaxx schreef:
Pff eerst zitten ze alemaal te zeiken dat ik een hoofdstuk moet schrijven en nu reageren ze niet .. Rolleyes


Puh

jewel jewel, ik was er alleen even niet:D
maar ik heb het gelezen!! jmmr dat het hoofdstuk weer afgelopen is.. Je hebt idd een heel rijke fantasie, echt geweldig hoe je het bedacht krijgt een lerares zonder hoofd, maar dta zou ook echt iets voor JKR zijn *LOL*
alleen worden je zinnen soms een beetje lang..
Ik wacht alweer op het volgende hoofdstuk Haha! Ik hoop elke keer als ik je stukjes lees dat het hoofdstuk nog lang niet is afgelopen, maar helaas aan alles komt een eind Verdrietig

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 20:09

Ik ben blij dat jullie mijn werk zo leuk vinden Haha!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:47

Ik wil nog een hoofdstuk Vork

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:57

Heb even moeten zoeken naar het verhaal!
Echt een heel leuk hoofdstuk, had het niet verwacht. [wie verwacht er dan een ook los hoofd Tong uitsteken ]
Ik wil meeeeeeeeeeeer Haha!

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:18

Je bent echt geweldig!!! Je moet echt boeken gaan schrijven

Illona
Berichten: 578
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 12:14

Sieltjuh schreef:
Je bent echt geweldig!!! Je moet echt boeken gaan schrijven

jup! mee eens *LOL*

sandorra

Berichten: 4027
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:57

super wanneer komt er meer?

Dian
Berichten: 594
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 08:30

sandorra schreef:
super wanneer komt er meer?


Same here Schijnheilig

Het is erg leuk om te volgen! Haha!

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 09:50

je verhalen komen net op het juiste moment Haha! ben door alle hp boeken heen. ik heb alle stukken uitgeprint en ga ik vanmiddag met wat lekkers eten, maar tot zover ik het heb gelezen leest het lekker weg en komt het niet gefrustreert over. een pluim voor jou Haha!

AndreaB

Berichten: 1621
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Meppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 09:45

Je kan echt goed schrijven, je verhalen zijn echt leuk!
Ik wacht op meer! Haha!
De titel van het 6e boek van J.K. Rowling is trouwens bekend.
Het boek gaat Harry Potter and the Half Blood Prince heten.
Ik vraag me wel af wat voor een verhaal hier nu weer achter zit. *LOL*

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 10:28

Geweldig, echt superleuk verzonnen! Heb t hele verhaal tot nu toe geschreven, in het begin deed het nogal HP-onachtig aan maar nu is het echt fantastisch, want more! Knipoog

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 10:49

AndreaB schreef:
De titel van het 6e boek van J.K. Rowling is trouwens bekend.
Het boek gaat Harry Potter and the Half Blood Prince heten.
Ik vraag me wel af wat voor een verhaal hier nu weer achter zit. *LOL*


Idd, zal het een nieuw figuur zijn dat "the Half Blood Prince" is of al een bekende voor ons?? Ben echt super benieuwd

Leo

Berichten: 50139
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:52

In AM een heel research topic voor de geïntresseerden Knipoog Heleboel theorieën zijn er te lezen Lachen Interessant topic

Dian
Berichten: 594
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 11:08

Inderdaad, best interessant!

Is er geen inspiratie meer voor een nieuw hoofdstuk...dat is wel even afkicken zeg... Knipoog

Illona
Berichten: 578
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 21:14

Leo_ke schreef:
In AM een heel research topic voor de geïntresseerden Knipoog Heleboel theorieën zijn er te lezen Lachen Interessant topic

Idd! AndreaB en Sieltjuh, ik zou maar eens in AM onder: [spoilers!!] harry Potter 6??? kijken. Daar zijn alle mogelijke theorien over deel 6 al helemaal uitgepluist *LOL* heel interessant om te lezen, maar je moet er wel even de tijd voor nemen...

cEjAy
Berichten: 2
Geregistreerd: 20-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 20:41

hej shadowfaxx, ik heb eigelijk is een vraagske; hoe schrijfde gij al die verhalen want als ik een verhaal of een opstel moet of wil schrijven dan lukt dat nooit!!! Nagelbijten / Gniffelen waarschijnlijk kunde tips geven maar ik heb er waarschijnlijk gewoon de aanleg niet voor! toch zou ik het wel willen leren want ik wil ook zo'n mooie en spannende verhalen willen schrijven met een beetje fantasie in Tong uitsteken maar volgens mij is er niemand, allez toch niet dat ik weet zoo goed als u zie als je niet begint te blozen e want ik ben nog al over u aan het stoefen e Tong uitsteken Tong uitsteken
vele groetjes cEjAy...