in rengalop

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anneclaire
Berichten: 85
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: krimpen aan den ijssel

in rengalop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 14:15

Ik had dus al een keer buitengereden met coco en het ging heel goed *LOL*
Dus ik dacht ik ode het nog een keer ik coco helemaal mooi gemakat bandages om en gaan! OK dan!
Ik was net een kwartier onderweg toen we bij een weiland kwamen wat open stond en coc neemt een sprint en gaat kijkhard dat weiland door joh!! Bloos! Bloos!
En ik kreeg hem echt nietmeerg gestopt en hij maar rennen en hij vond het zo leuk dus ik heb hem maar gewoon even laten gan en toen stopte hij vazelf GELUKKIG! Bloos Schijnheilig

Dus volgende keer weet ik dat ook weer Schijnheilig

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 14:52

Haha!! Ik heb dat ook een keer gehad tijdens een buitenrit. Ik had m'n paardje toen nog niet zo lang en galoppeerde ook nog niet heel lang in het bos. Ik had 2 uur met m'n moeder mee de hond uitgelaten, vooral stap, af en toe een drafje heen en weer... En toen was er een mooi lang pad dus ik dacht, ik ga even een galopje doen... Hij ging wel errug hard dus ik terugnemen, hij in keiharde tolt, ik een klakje met tong om aan te geven dattie moest galopperen en ZOEF. Tong uitsteken Hij ging echt hard toen! Bloos! Uiteindelijk het bos in gestuurd (ja ja, slimme ik.), hij over een boomstam springen, bijna tegen een boom aan rennen, toen moest ie wel draven en ik kon 'm stoppen. Aan het einde van dat pad was weg, als ik dan rechts ging kwam ik bij een gevaarlijke oversteek en als ik links ging dan kwam ik bij Riant, dat leek me ook niet geslaagd, om langs de weg naar huis toe te rengalopperen! Bloos! Ik had dus weinig keus in m'n koppie, ik MOEST 'm stoppen voor die weg. Bloos

Maarja, het is weer allemaal goed gekomen met jou en je paardje, gelukkig... Nog veel plezier de volgende keer als je daar komt!!! *LOL*

Anneclaire
Berichten: 85
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: krimpen aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 15:38

jah bedankt jij ook !

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 15:53

Ik kon mijn paard altijd "per ongeluk" niet meer houden als ik zoiets tegenkwam, samen met Tessa (hiet Lunatje ) hebben we heel wat afgeccosst Schijnheilig
Maar veel plezier de volgende keer daar maar dat zal denk ik wel lukken

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 15:59

als ik ga crossen doe ik dat altijd in een groot weiland, dan kan ik hem op het einde opd evolte zetten, anders krijg ik hem ook niet meer terug . Dan wordt ze iets te enthousiast.

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 16:42

Mijn pony kan al erg hard crossen door de bak.. Ik ga nog niet op buitenrit Tong uitsteken Omdat ze nog neit officieel van mij is en die eigenaar wil dat niet. Maar in de bak gaat ze al loei hard. We doe naltijd wedstrijdje met meer pony's.

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 20:11

Wat dat betreft ben ik zo blij met mijn verzorgpaardje. Een rengalopje kan altijd wel want het kost nauwelijks moeite om haar weer terug te nemen. Lijkt me toch een stuk minder relaxed om een galopje te doen als je weet dat je je paard aan het einde waarschijnlijk niet meer kan houden...

c_alsemgeest

Berichten: 20650
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 21:31

Ik ben een keer op ruiterkamp samen met nog iemand echt op hol geslagen... twee paarden echt helemaal door het lint en niet meer te stoppen, echt een ervaring die ik nooit meer vergeet.
En het is ook nog een leuk verhaal wat nog steeds terug te horen is rond ruiterkamptijd op onze manege Haha! *tnx Buster Tong uitsteken *

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 13:46

Een rengalopje is leuk, mits het goed afloopt en je je paard weer kan stoppen.
Ik heb een keer gehad in Frankrijk dat we op een super lang pad in rengalop gingen, mijn paard (engels volbloed, renpaard type) halverwege struikelde.. En dan val je hard.. het was ook een minder prettige ervaring.. Knipoog

Anneclaire
Berichten: 85
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: krimpen aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 14:05

bedankt voor de leuke reacties!!