Trailer met vooruitlaadklep...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Trailer met vooruitlaadklep...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 14:21

Mijn zusje heeft gisteren haar E- rijbewijs gehaald OK dan!
Nu word het dus eindelijk tijd om eens op zoek te gaan naar een fijne trailer.
Wij huren meestal de trailer van de manege, dat is een IFOR WILLIAMS, en die heeft dus ook een vooruitlaadklep.
Ik heb een atactisch paard, en dat is nog wel eens gevaarlijk als hij achteruit de trailer af moet.
Wij zijn dus op zoek naar een merk trailer dat ook die vooruitlaatklep heeft.
Wie weet er nog andere merken trailers die dat hebben behalve de Williams??

Alvast bedankt!


Alieta

Berichten: 820
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 14:25

weijer, henra , volgens mee nog veeel meer!

DubbelFun

Berichten: 88476
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 17:11

Fautras is ook een fijne trailer, die hebben ook geen klep, maar een gewone opstap achter en voor een deur.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 21:33

Ik heb vorige maand een Humbaur met vooruitstap gekocht en ben er erg blij mee Lachen !

Er is overgens wel een model Fautras met een vooruitstap, maar persoonlijk vond ik die niet echt geweldig.
(We zijn bijna een jaar bezig geweest met het uitzoeken van een trailer Clown !)

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 21:38

ik ken alleen ifor williams.
die vooruitlaadklep is echt ideaal!

Teamspirit... Je bent een toppertje!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 22:27

Ifor Williams is een hele goede solide trailer, volgens sommige een lelijke ding, maar wij vinden het een heel stoer ding. De vooruitlaatklep is ideaal, ook het deurtje boven de klep. Als je paard lang op de wagen moet staan, kan je het bovendeurtje open doen en kan hij/zij lekker naar buiten kijken. Niet onder het rijden natuurlijk! Wij hebben voordat we deze trailer kochten, alle trailers vergeleken en deze kwam er als beste uit de bus.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Duhelo

Berichten: 28505
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 22:38

Sugarmiss schreef:
Fautras is ook een fijne trailer, die hebben ook geen klep, maar een gewone opstap achter en voor een deur.

dus ipv een klep een soort opsprong? of ben ik mis? Blond

DubbelFun

Berichten: 88476
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 08:19

Afsprong is een groot woord Haha!. Ze moeten idd een opstap nemen en dus ook een afstap, maar vreemd genoeg heb ik nog geen paard gezien die daar een probleem mee heeft in tegenstelling tot wat ik soms aan 'klep'trauma's zie.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 08:29

die trailers zijn idd een stuk lager !
ze zijn oerlelijk, maar superdegelijk en idd voor 2 deuren en achter een opstap, als ze er achteruit uit moeten kun je een klein "plankje" onder de trailer vandaan trekken als klep.

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 08:32

Je kunt ook Taaclover en Marijke82 even Pb'en, die hebben ook een trailer met vooruitlader, weet alleen niet meer welk merk dat is Haha!

FennekeR
Full-Time Bokker

Berichten: 6598
Geregistreerd: 09-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 08:36

Wij hebben ook een Ifor Williams gehad. (hebben nu een veewagentje)
Een fantastische trailer.

I haven't lost my mind, it's backed up on disk somewhere.

Duhelo

Berichten: 28505
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 09:49

Sugarmiss schreef:
Afsprong is een groot woord Haha!. Ze moeten idd een opstap nemen en dus ook een afstap, maar vreemd genoeg heb ik nog geen paard gezien die daar een probleem mee heeft in tegenstelling tot wat ik soms aan 'klep'trauma's zie.

nu snap ik het
ik dacht eerst aan een soort trailer waar ze een halve meter omhoog moesten springen, zoals ik al es in een filmpje op I gezien heb Haha!


Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 11:34

Dat komt omdat de klep van een ifor williams trailer heel stevig is en dus niet beweegt als ze erop lopen.
Wij hebben er 2 en het zijn echt super trailers

<3 Galanto <3

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 17:01

Yes, nog een Ifor Fan. Heb wel maanden moeten zoeken voordat we een goede 2e handse hadden maar hij is er, lekker stoer inderdaad en ons grote paard heeft alle ruimte omdat we het tussenschot eruit hebben gehaald. De nieuwe Ifors zijn helemaal met aluminium gecoat en die zijn dus ook nog eens onverslijtbaar. Nou ja, bijna dan.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 17:40

Ik wilde in de eerste instantie ook graag een IW. Het was voor mij alleen een groot nadeel, dat de enige handelaar hier in Dld. in het Noorden zit en ik een flink eind in het zuiden woon. Mochten er problemen zijn met de trailer, dan moet ik altijd dus maar zien hoe ik dat ding naar N-Dld. krijg Scheve mond .
crossmonster schreef:
die trailers zijn idd een stuk lager !
ze zijn oerlelijk, maar superdegelijk en idd voor 2 deuren en achter een opstap, als ze er achteruit uit moeten kun je een klein "plankje" onder de trailer vandaan trekken als klep.

Juist dat plankje vond ik super onhandig om merrie met veulen mee te vervoeren !
Mijn merrie staat echt binnen 5 sec. in iedere trailer; het opstapje echter, was te hoog voor het veulen!
Toen we het plankje uittrokken, ging het met het veulen makkelijker, maar omdat het maar een kort dingetje is, snapte mijn merrie überhaupt niet wat de bedoeling was Verward ! Het plankje was voor haar idee te klein om op te staan, maar de opstap de trailer in, werd dus wel een stuk groter!
Omdat er een hoogteverschil trailer/plankje is, knalde ze met d´r kroonrand fiks op de rand en heeft er een wond aan over gehouden.
Wat ik wel een groot voordeel van de Fautras vind, is dat de achterkant een paar cm lager ligt en het paard daardoor met de achterhand lager komt te staan (=stabiler). Daar ik een ruin heb die met het stabiliseren in de trailer grote moeite heeft, leek me dat voor hem dus dé ideale oplossing.
Pff... echt een gedoe hoor, om de juiste trailer te vinden; zoals ik al schreef, zijn wij er een jaar mee bezig geweest Clown !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:09

In Amerika snappen ze niet dat wij hier zo aanklooien met tree-planken Haha!
Gewoon een opstapje, kan hij niet van af donderen Haha!

Je hebt ook trailers met voor een tree-plank, meestal worden die verkocht onder veetrailers. Niet alleen van IW.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Leliesan, mooney, Vagabondo en 36 bezoekers