middel tegen staartbijten door geiten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

middel tegen staartbijten door geiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 10:47

weet iemand er wat tegen? heb ook wel is gehoord dat je zelf zoiets kan maken, recepten? verder hoe lang blijft het erin zitten/hoe vaak moet je het er opnieuw in smeren/spuiten?
paard met een lichte staart(fjord, als het doorgaat, hoor ik maandagavond)

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 12:13

het enige wat ik kan verzinnen is pure hertshoornolie... geiten vreten ALLES, dus ik denk niet dat iets anders ze tegenhoud...

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 12:35

Het werkt bij paard, maar ik weet niet of het bij geiten werkt... Haha!
Je kunt de staartpunten elke dag in een mengsel van verdunde azijn en afwasmiddel dopen.
Helpt dat niet, dan is er een veel drastischere methode...
Wrijf de staart in met varkensgal (abattoir). De varkensgal stinkt wel vreselijk....

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 12:36

Of Cribox er in smeren of spuiten, verkrijgbaar bij de ruitersportzaak.

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 14:14

Amethyst schreef:
Het werkt bij paard, maar ik weet niet of het bij geiten werkt... Haha!
Je kunt de staartpunten elke dag in een mengsel van verdunde azijn en afwasmiddel dopen.
Helpt dat niet, dan is er een veel drastischere methode...
Wrijf de staart in met varkensgal (abattoir). De varkensgal stinkt wel vreselijk....

dit las ik idd ook in een blad, maar daar stond bij alleen bij donkere staarten die varkensgal.. en alleen de staartpunten? gaan ze dan niet hoger eten?

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 15:04

Groene zeep?

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 15:33

josien schreef:
Groene zeep?

werkt dat? nog nooit van gehoord.. wat moet je daar dan mee doen, zo puur erin gieten(vloeibare) of mengen met water? hoe lang blijft het zitten etc.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 15:36

Staartzak? Verkrijgbaar in western-ruitersportzaken. Maar daar zijn ze (meestal) takkeduur.... je kunt ze ook makkelijk zelf maken.
De bedoeling is in ieder geval dat de staart wordt ingevlochten en daarna in de zak gestopt. Met twee touwtjes aan de bovenkant maak je hem bovenaan in de staart vast (touwtje door de vlecht heen halen).
Misschien kun je dáár dan wat van die vieze rommel op smeren. Lijkt me (op de lange duur) namelijk niet lekker voor de staart...

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 15:41

De Cribox uit de pot helpt heel goed of mosterd Vork

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 15:52

Anti-bijtspray die ze gebruiken voor varkens en kippen. Die zit in een spuitflesje, er zit hertsenolie in. Stinkt een uur in de wind en blijft ook enkele dagen actief....
Zou zo even niet meer weten hoe het spul precies heet, heb het op stal liggen. Bij mijn paard werkt dit erg goed en is ook niet achtelijk duur (9,95 bij mij in de buurt)
Als je wilt weten hoe het spul heet moet je even een gil geven, dan kijk ik morgen op stal even...

Caira
Berichten: 26065
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 16:00

hertshoornoliespray van de paardendrogist! Stinkt wel maar werkt super!

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 17:18

Heb zelf ook een bokje bij mijn pony gezet als gezelschap en inderdaad ging dat ten koste van staart en manen. Ik heb er werkelijk van alles in gesmeerd, cribox, azijn, mostert, sambal!!!!!
En iedere dag dacht de bok ha lekker, wat voor smaak zullen we vandaag hebben??? Vingers aflikken
Hertshoornolie heb ik niet geprobeerd hoor, zou best kunnen werken.
Maar uiteindelijk heb ik ze apart gezet en voor de pony een shet erbij gekocht en voor de bok een geit.....
Dus ik hoop dat je wat vindt!!!!! Knipoog Succes!

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 09:58

misschien kamferspiritus? Dat moesten wij op de hond smeren toen de kat bij haar begon te drinken (en vervolgens niet meer wilde stoppen... ook niet toen hij allang toe was aan vast voedsel!) en dat werkte erg goed (wel naar luchtje, maar er is op zich mee te leven)

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 11:55

Daar is toch speciaal spul voor te koop in ruitersportzaken?

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 12:00

Wij werden 1e kerstdag opgebeld dat de staart van onze pony aan gevreten was, geen ruitersport winkel open wat doe je dan! Beetje gemeen we hebben er sambal ingedaan, hielp wel!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 17:12

De gewone anti-bite van Neovet, het stinkt niet maar het smaakt ongelooflijk bitter, zo vies!
Ik gebruik hem tegen m'n jaarlinghengst ... Die heeft de mooie dikke zwarte staart van mijn merrie uitgedunt en afgeknauwd ... Sinds ik dat spul er op spuit bedenkt ie zich. Haha!