--> SHOPaholic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

--> SHOPaholic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 22:10

*LOL* Naar aanleiding van het boek 'Shopaholic' heb ik een paar vraagjes. Dit boek (wat trouwens echt ge-wel-dig is) gaat over Becky, die echt van geen ophouden weet met shoppen, en diep in de schulden staat maar toch d'r creditkaart blijft pakken, omdat ze een geweldige broek ziet 'die ze noooooit kan laten liggen voor dat geld'!

Zijn jullie ook zo erg, shoppen jullie je ook een slag in de rondte of hou jij helemaal niet van shoppen? Besteed je altijd veel meer geld dan je van te voren wilde (en sta je daardoor vaak rood) of ben je heel zuinig?

Wat shop je het liefst? Kleding, schoenen, make up, paardenspullen? Of nog iets anders? En waarom koop je eigenlijk. Omdat je het nodig hebt, omdat het in de aanbieding is, omdat je jezelf wilt troosten...

Lieg jij wel eens over aankopen, dat het veel goedkoper was ofzo, of dat je het allang had (en dus niet pas geleden geshopt had Knipoog ).

Nou barst maar los Haha!

Brent mijn stoere vent !


SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 22:15

10 jaar geleden moest ik met mijn exdanspartner gedwongen 2 uur in de H&M. sindsdien heb ik er geen voet meer ingezet en heb ik een trauma aan shoppen overgehouden. IEUW!

Amor Vincit Omnia

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 22:16

Hè bah, dan ben jij ook helemaal geen leuk vriendje }>

Brent mijn stoere vent !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 22:18

Ik heb ook net het boek gelezen (de driedubbelbundel *LOL* ) Vond het wel een leuk boek, goed geschreven, maar verder toch heel shockerend, hoeveel ze uitgaf, waar ze het aan uitgaf, en met het gemak. Kan het ook niet goed begrijpen waarom iemand zich zo voelt, en zoveel koopt. Met geld kan je toch ook verstandig omgaan?

Ik shop graag, maar ik koop zelden wat, ben een echte zuinige zeeuw, en denk meestal goed na voor ik beslis wat te kopen, en voor hoeveel het is. Wel merk ik dat ik aan eten snel veel onnuttigs koop, en eigenlijk ook teveel geld aan besteed, maar ik werk eraan om tegen mezelf te zeggen, doorlopen, doorlopen, dat is niet nodig, en leg dat ook maar terug Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 22:18

Ik heb laatst met 2 andere meiden en 2 mannen gewinkeld Haha! we kwamen tijd te kort, de mannen waren van nut met objectief commentaar, direct handig accesoires op de kop getikt dankzij. Nou moet ik erbij zeggen dat mannen die larp-en ook graag mee gaan naar de stoffenmarkt, verstand hebben van make-up en haar produkten Knipoog goede emancipatie dat larp-en Tong uitsteken

Aanbiedingen zijn altijd erg verleidelijk, maar ik doe bewust aan overal kijken of hetzelfde niet ergens goedkoper te vinden is.
Maar soms zit iets zo goed, dan ga ik een maand later terug omdat ik het echt wil hebben Haha!

Schoenen doe ik eigenlijk het minst.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 22:37

Ik winkel veel, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt die creditcard te pakken, dan ben je heel dom bezig.

Ik lieg ook nooit over mijn aankopen, als ik iets koop dan kan ik het missen en dan ga ik daar ook niet over liegen.


SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 22:39

veer schreef:
Hè bah, dan ben jij ook helemaal geen leuk vriendje }>
Huilen

Amor Vincit Omnia

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 22:43

Ik pin een bedrag en ga daar mee de stad anders koop ik veel en veel te veel..... heel erg ben ik er in maar niet zo erg als in het boek hoor(heb ook gelzen vond het echt super maar ik zou geen eens zo veel geld kunnen uitgeven...)

Als iedereen aan zich zelf denkt....word er aan iedereen gedacht.
Kom kijken naar mijn website!!!!!, en help mijn carriere een stukje verder.
http://www.annefloorrutte.nl

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 23:41

Ik heb een bepaald bedrag dat ik per maand uit kan geven aan kleding of schoenen. Meestal heb ik een bepaald gevoel of idee in mijn hoofd van wat ik wil hebben. Voorbeeld: Ik wilde absoluut een 50-s rok á la Charlotte uit S&TC. Die vond ik gisteren bij H&M. Vervolgens bedenk ik of ik bijpassende schoenen, tas, truitje, jas en accesoires heb en zo niet dan zoek ik die erbij. Natuurlijk koop ik ook wel eens 'losse items' in de uitverkoop ofzo, maar meestal ben ik wel gericht op zoek naar iets specifieks. Een zwart-witte outfit, of een seyxy mantelpak dat iets uitstraalt.

Ik heb zeer weinig met bekende kledingmerken, ik heb zoveel kleding dat ik dingen weinig draag dus merkkwaliteit is niet vereist. Ik koop liever 3 H&Metjes dan één Mexx/Esprit/whatever-hempje.

Merken vind ik wél belangrijk bij schoenen en lingerie (Marlies Dekkers-addict Knipoog ) omdat lingerie toch veel gedragen/gewassen wordt en schoenen goed moeten lopen (laatst waren er hele leuke muiltjes bij Schoenenreus voor €10, daar brak de hak dus al van na 3 passen uitproberen in de winkel Rolleyes )

Shopaholic deel 1 vond ik leuk, maar 2 en 3 gingen me erg tegenstaan (hoe melk ik een bepaald concept uit.. grappig was het allang niet meer)

En tsja, ik ben nou eenmaal een financieel-verstandige-steenbok, dus op creditcards en roodstaan zal je mij niet betrappen Tong uitsteken

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 23:54

vandaag toevallig wezen shoppen, opzoek naar trimschoenen
ik kom thuis met:

spijkerbroek en 3/4 witte broek(beide miss sixty)
linnen witte broek met touwtjes onderaan

4 leuke gewone shirtjes
een rood-witte gesreepte polo van mexx en een heel gaaf Gsus truitje en een paar nieuwe schoenen Bloos!

moest eigenlijk een paar hardloop/trimschoenen hebben, die heb ik dus nogsteeds niet Schijnheilig

shop niet bewust voor bepaalde merken, maar miss sixty broeken en cars broeken zitten gewoon t beste(lange dunne benen)
en Gsus is gewoon een mooi merk, maar koop verder wat ik leuk vind

mexx en EDC by Esprit hangt ook veel in mn kast

shirtjes van de markt ofzo merk ik dat t model na paar x wassen eruit gaat, maar ik koop meestal wat ik leuk vind, en kijk daarna pas naar t merk(en naar de prijs)

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 23:59

o dat gebeurt bij mij ook wel een sdat je iets wil hebben maar je komt thuis met allemaal dingen behalve waarvoor je eigenlijk naar de stad ging...

Als iedereen aan zich zelf denkt....word er aan iedereen gedacht.
Kom kijken naar mijn website!!!!!, en help mijn carriere een stukje verder.
http://www.annefloorrutte.nl

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 23:59

paardenspullen shop ik trouwens nog bijna liever dan dingen voor mezelf!
of iets lekekrs voor de honden/katten/parkieten etc, in de dierenwinkel kan ik uuuuuuuren doorbrengen

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 00:09

Maar Veer Shopt altijd wel lekker!! Vingers aflikken Dingen voor Brent, dingen voor zichzelf, dingen voor mij Schijnheilig Zelfs een leuke bloemenstofje voor Oma vindt ze leuk! Pling Geintjuh!! Vingers aflikken

<center>K) » Selamat Hari Raya Dan Tahun Baru! « K) [ITP] Erve Meenderinkboer!
</center>

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 02:26

hou zeker wel van shoppe, ga vaak zelfs als ik ik weet dat ik praktisch geen geld heb, maar kijke vind ik al leuk, als ik voor iets ga zoals vandaag besloot ik maar es leuke schoene te kope....en een broek,kon egt nix vinden!ben veelste kieskeurig denk ik!

black_kelpie

Berichten: 7802
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 02:51

ik moet een nieuwe jas, nieuwe kisten, nieuwe lingerie, nieuwe makeup, nieuwe broek, wil een paar nieuwe shirts en een nieuwe... en... en... Tong uitsteken
geldboompje waar ben je Scheve mond

ja ik ben dus ook zo erg vroeger brandde het geld in mn zak, kan er nu iets beter mee omgaan gelukkig.
echt de meest onnodige en onnozele dingen kocht ik toen Haha!
moet er tegenwoordig alleen nogal rekening mee houden dat ik toch eigenlijk bijna geen cent heb...
werkloos zijn is naadje Boos!

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 02:58

jaa, geweldig boek! heb alle drie de delen in 1 boek, voor in t vliegtuig! Heb m alweer uit dus nu heb k op de terugweg niks
Scheve mond Maar ik heb dat niet zo, mijn vader betaalt mijn kleding nu nog...

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 10:14

Ik ben absoluut geen shop-freak...
Ik ga alleen shoppen als ik echt wat nodig heb. Je doet me er geen lol mee om een dag uitgebreid te gaan shoppen. Ik vind het veel te veel gedoe dat winkel-in, winkel-uit...
Ik ga gerust eens mee met vriendinnen als ze een shop-aanval krijgen, maar dan ben ik ook weer genezen voor een aantal maanden als ik een hele dag ben meegeweest.
En tijdens de soldenperiode zie je me al helemaal niet vaak in de stad, veel te druk dan... Heb een hekel aan dat geduw en getrek en gedrum...
Ik ga het liefst als ik weet dat het rustig is en ik op m'n gemak kan kijken naar wat ik nodig heb.

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 10:24

Ik zou wel heel de dag willen shoppen, maar ik heb er erg moeite mee om geld uit te geven. Ik stel aankopen altijd zo lang mogelijk uit en probeer heel zuinig te zijn.
Gelukkig is mijn vriend het tegenovergestelde, die gooit echt geld over de balk. We houden elkaar mooi en evenwicht en staan echt nooit rood, we sparen zelfs elke maand een aardig bedrag. Als ik in de paardensportzaak ben heb ik trouwens wel moeite om me in te houden, de schade was vrijdag 150 euris (twee rijbroeken, een nieuwe cap/rijhelm, en een vliegenmasker, eigenlijk best weinig geld voor zoveel spullen).

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 10:35

Renske20 schreef:
paardenspullen shop ik trouwens nog bijna liever dan dingen voor mezelf!
of iets lekekrs voor de honden/katten/parkieten etc, in de dierenwinkel kan ik uuuuuuuren doorbrengen


Dat heb ik dus ook Haha! Ik shop niet zoveel, want als ik ga dan zie ik teveel leuks Lachen Ik ga trouwens nooit in het rood, bedenk me van tevoren hoeveel ik maximaal uit wil geven.

Caira
Berichten: 26048
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 10:42

Mooi wie gaat er dan voor mij shoppen? Ik geef je geld mee! Vind het wel zo vreselijk!

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-04 10:56

Ok ik, irish_lady!!!! Gezellig, wanneer Haha!

Ok, zal zelf ook even reageren in m'n topic.
Ik hou erg van shoppen, had daarnet nog n vriendin aan de lijn of we vandaag konden gaan shoppen maar dan konden we maar 2 uurtjes :'(, dus gaan we morgen Lachen. En eigenlijk geef ik niet eens (te)veel geld uit, ik hou het altijd wel in de hand, maar als ik geld heb, maak ik het wel op. Ik spaar wel, maar dit om grotere uitgaven te kunnen doen Haha!.
Ik zie overal wel leuke spullen (vooral kleding eigenlijk). Ook ben ik verslaafd aan spullen kopen voor m'n paard (maar wie niet Knipoog ). Ik sta gelukkig niet rood, kan ik ook niet. Ik lieg nooit over aankopen, omdat ik het kan permiteren.

Brent mijn stoere vent !

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 10:59

Ge-wel-dig boek, vraag ook maar aan Ryanne Knipoog

Meestal kan ik me redelijk inhouden, maar het is ALTIJD zo dat wanneer ik geen geld heb, ik over leuke dingen zie Haha!
Heel gemeen...

Het leven is een gebakje!

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 11:04

Ik vind het ook helemaal niks
Ik haal wat ik echt nodig heb nadat ik het al 4x uitgesteld heb en dan nog het liefst in 5 minuten...
Als ik niet kan vinden wat ik zoek al in de eerste winkel ben ik weg!
Ik ga veel liever te stappen met die centen, dat houd ik wel uren uit Haha!

In 1912: Dingen werden gebruikt. Mensen waren geliefd.
In 2012: Mensen worden gebruikt. Dingen zijn geliefd.
Some days you're the dog Some most days you're the hydrant


Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit
Dag lieve Niamh..HVJ

Marshaha

Berichten: 2944
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 11:14

O, ik ben echt schoenenverslaafd
Heb zeker 60 paar schoenen inmiddels, heel erg. Bloos
Eerst ging ik echt minstens 1 keer in de week shoppen, maar ik ben nu zo hard aan het sparen voor mijn paardje dat ik gewoon niet meer ga.
Als ik niet meer naar de stad ga, kan ik ook niet meer zoveel geld opmaken, en kan ik mijn paardje kopen en een mooi zadel en en *LOL*
Maar dus ga ik binnenkort flink paardenshoppen haha ~~}>
Geld moet rollen toch..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3lsk3, AngeliqueB, dust, Exorcizamus, meggiemeg, Mnoonn, SemrushBot, soesie, T3mptation, Verara, waikiki_6, xPearl en 133 bezoekers