Voor welk merk voer kiezen jullie en..........

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Voor welk merk voer kiezen jullie en..........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-02 20:47

Voor welk merk voor kiezen jullie en waarom?

Ik zou dat graag eens willen weten want we hadden er toevallig vandaag een discussie over op stal.

Dus ik hoop dat jullie hier op reageren.Groetjes van Ilona en een knuffel van de beesten bende
Laatst bijgewerkt door loontje op 18-02-02 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 20:53

Ik heb Subli vind het prima Lachen weet niet waarom, volgensmij omdat dat het enige is wat ze hebben bij de boeren bond Haha!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 20:54

Hai
Iets met subli ponybrok, in ieder geval is 't van de boerenbond (vroeger van de cehave), ik gebruik het alleen 's winters als onderhoudsvoer omdat ze dan niet in de wei kan.

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 20:55

Ik heb Subli, omdat hij dat bij de vorige eigenaar ook al kreeg en het is niet zo duur en toch goed.

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 21:47

Havens!!! Ik voer de Slobber Mash, de Kruiden reform musli en de Draversbrok van dit merk.
De kwaliteit is zeer constant en goed. Het is 100% natuurlijk, en vooral de Musli is totaal afgestemd de historie van paarden. Vroeger liepen paarden alleen buiten in de natuur, en kregen ze veel kruiden binnen. Tegenwoordig niet, en daarom is er dit voer. Er zitten dus veel kruiden, vitamientjes en aminozuren in, in de goede hoeveelheden en concentraties.

Ook ben ik van mening dat een paard het meeste baat heeft met voer allemaal van hetzelfde merk. Dus niet een brok van merk X, een musli van Y en een slobber van Z.

Mijn paarden doen het er supergoed op én de prijs/kwaliteit verhouding is goed. (Havens is niet het goedkoopste merk... maar ook niet de duurste). Ik ben voorlopig dus nog niet van plan om te switchen.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 22:10

Pavo merriebrok
Pavo stibro
en juniorix.

Subli was niet zo denderend en op de pavo reageren de paarden goed dus ja das de reden ongeveer!

Groetjes Lobke

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 22:33

Mijn pony kreeg bij de vorige eigenaar Pavo, maar deed het daar niet goed op. Ze krijgt nu al een jaar Equiral Stud (biks) en Equiral Structuurmix (muesli) en daar doet ze het uitstekend op. Ze ziet er goed gevuld uit, maar wel slank. Ook glimt ze als een spiegel Knipoog .

Sinds een week of 6 krijgt ze ipv de 'gewone muesli', het nieuwe Karakterblend van Equiral, uit de test bleek dat ze een Houtpaard is en het lijkt goed te helpen. Ze is de laatste tijd zó rustig, dat ik nog maar een nieuwe zak haal van dat spul Haha! .

Poetic Dante Lunar 1.51 m en dus officieel E-pony!

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 22:38

Mijn paarden krijgen allemaal
- pavo Sportbrok
- pavo melange
- pavo slobber

Ik vind het heel fijn voer, want er is veel afwisselign in en dat vind ik zeer belangirijk

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 00:49

Mijn paarden krijgen brok van stichting De Natuurlijke Weg uit Tjallebert (Friesland), maar het wordt door heel nederland verkocht.
100% natuurlijk, alle grondstoffen worden in eigen beheer gekweekt, geen vulmiddel, kleurstoffen, geurstoffen of conserveringsmiddelen (dus wel beperkte houdbaarheid), hoogwaardige eiwitten voor goede directe opname. Geen chemische processen bij het produceren, geen kunstmest en bestrijdingsmiddelen bij het kweken van de grondstoffen en heel veel verschillende kruiden, zeewier enz.
Is natuurlijk wel een stukje duurder, maar wordt zo volledig verteerd dat je er geen kilo's van hoeft te voeren. Vacht wordt geweldig, glanzend, droog, geen schilfers, absoluut geen vettig gevoel, vuil hecht zich niet aan de haren. Heeft enorm verhogend effect op de weerstand van het paard, absoluut geen supplementen nodig. Houdt echt de dierenarts buiten de deur en betaald zich zodoende terug.
Ben zelf helemaal geen natuur/biologische freak, maar heb al zoveel paarden zien opknappen van dit voer. Paarden worden lekker cool in de kop, soepel in de spieren, herstellen snel na arbeid.
Ben echt een fan, maar dat had je waarschijnlijk al gemerkt.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 01:39

Ik voer Masters Horsebrok, sportbrok, haver, zemelen en luzernebrok. Daarnaast gebruik ik ook Dodson & Horrol Fiber Blend.
Waarom: De paarden doen het er goed op en Dodson & Horrel gebruik ik voor de paarden die minder voer nodig hebben of op rust staan.
Gr.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 09:54

Ik voer:

Hartog Lucerne
Pavo Slobber
Havens draversbrok
Havens Muesli

Toos paardloos

Dees

Berichten: 18905
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 10:32

Ik voer Equiral Stud, simpelweg omdat dat eigenlijk het enige voer is wat mijn merrie [naam verwijderd] kan opeten, zonder stalbenen te krijgen.
Ik denk wel dat dat wat zegt over de kwaliteit van het voer. En het is helemaal niet duur, ongeveer 7,95 Euro per 25 kg.

Om mijn andere merrie wat dikker te krijgen geef ik die een paar keer per week ook Pavo Slobber erbij.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 18:07

Bij ons op stal krijgen ze allemaal Treurnietbrokken Lachen

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 18:12

Pavo Stibro
Pavo Stimix
Pavo Herbasan

Weet iemand het e-mail afres van dat Equi Stud en Equi Sanem, niet de site met de karakterblends want daar staat het niet op...

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 18:20

Pabeho.

Dat voeren ze op stal en daar doet ze het super op! Geen reden om te gaan experimenteren met ander voer, wel in het begin wat moeite gehad om de juiste hoeveelheid te vinden.

Nulla tenaci invia est via

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 18:22

queen krijgt brok van de agruniek
goedkoop maar ze doet er goed op

veder heb ik nog bijgevoerd:
- pavo slobber
- pavo musli

maar nu krijgt ze nog alleen brok met mais en daar doet ze het goed op

Love the life that you live, live the life that you love

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 18:38

tinkie doet het op kempa brokken echt supe.
havens daar ben ik ook reuze tevreden over

soms is het beter om te zwijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 19:15

Op stal voeren ze van Kooten [sportbrok voor mijn paard] en ik voer zelf nog Pavo melange bij. Ik wil een hoogwaardig voer dat makkelijk verteerd en waar mijn paard niet fel van wordt.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 20:03

basisbrok van hippostar. musli van hippostar en lucerne van hippoluz. en tevens pulp (geweekt in water) van een mij onbekend merk van de boerenbond.

MarijeR

Berichten: 24927
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 20:10

Basis voer is Pavo Stibro en Pavo Stimix.
Halverwege de dracht gaan de merrie's over op Pavo 2. Laatste maand en als de veulens erbij lopen krijgen ze een deel merriebrok erbij. Niet te veel omdat ze ook in het land lopen overdag.
Veulens krijgen vanaf een week of 3 veulenbrok om wat te knabbelen te hebben als moeders eet. Later een normale hoeveelheid.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 20:18

Mijten, maar dat heb je volgens mij alleen in België en lang niet op alle plaatsen. Echt supervoer. Mijn pony met "chronische hoest" heeft sinds ze dat voer heeft nooit meer last gehad Lachen .

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 20:31

het bix weet ik niet, dat ligt in de voerkar en ik heb er nooit een zak van gezien dus het merk zou ik niet weten.

kruidenmelange van hippostar

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 21:21

Pavo vond ik niks, toen ben ik wegens darmklachten bij de haflinger als proef over gestapt op Equiral. Niet dat het hielp maar paarden zagen erwel beter uit.

Nu was ik laatst in de winkel en zag daar havens liggen voor dik 2 euro minder dan Equiral.
Ik heb dus een zak meegenomen(basis sportbrok). Ik moet zeggen dat mijn fjord er beter van geworden is. Hij is iets dikker geworden, ondanks dat ik gewoon de zelfde hoeveelheid voer als met de equiral.
Het kan toeval zijn maar verder merk ik geen verschil.
Felix krijgt op dit moment Muesli zonder haver omdat hij op rust staat.

Dus ben ik na 5 jaar weer op de havens over gestapt Haha!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 12:59

Ook ik heb jaren Equiral gevoerd, maar ben over gegeaan op Havens. heb de sammenstelling vergeleken en Equiral en Havens komen overeen. Alleen is Havens veel goedkoper. Mijn paarden doen het er heel goed op. We geven de Draversbrok, Sportmuslie, Slobber en de granenmix. Daarbij nog een vitamientje en Luzerne.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 14:00

Ik gebruik bij beide paarden Havens.
- Havens basis sportbrok
- Havens muslie

Ze doen het er perfect op, en vooral Pompidou is echt helemaal verzot op de muslie!! Vingers aflikken
Dan staat ze te hinniken en te bedelen!! Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber_anne, Balou_k, Delaja, Eve_16, Fling, Flinty, Jussem, Plonspony, Poekkie, TamaraFloor, xdesix en 73 bezoekers