waar komt jullie liefde voor paarden vandaan?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

waar komt jullie liefde voor paarden vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-02 19:56

Mijn Oma zit sinds 2 weken in en verpleeg te huis(ze is dement).
Nu kwam mijn moeder (ze hebben vandaag haar oude huis leeggehaald) met het trouw boekje van mijn oma. Dus toen kwam al snel de vraag of mijn voorouders ook iets met paarden hadden.
Nu schijnt dat de opa van mijn moeder dus op een stoeterij heeft gewerkt.
Wij schatten zo anno 1880/1890. En deze stoeterij kan ook nog wel eens de koningklijke stallen zijn geweest.
Dus mijn moeder zei al dat ik het niet van een vreemde had.

Ook aan mijn vaders kant schijnen mijn voorouders met paarden te hebben gewerkt. Wat precies weet ik niet(misschien wel in de oorlog) maar misschien kom ik daar nog wel eens achter. Mijn neef en nicht hebben wel jaren gereden(kinderen van mijn oom, pa zijn broer)

Ook werd vandaag duidlijk dat mijn voorouders absoluut niet rijk waren en ook niet van adel of iets dergelijks Boos! Haha! Haha! .

Weten jullie waar de paardenliefde vandaan komt.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 20:03

IK heb et ooit een paar jaar geleden gehoord dat de familie van mijn moeders kant heel veel paardenmensen bezat en dat ze niet bepaald arm waren. Dit heb ik dus van mijn opa gehoord, van mijn vaderskant weet ik dat niet. DAt waren boeren geloof ik.

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 20:12

Nou, ik heb het helemaal van mezelf, van kinds af aan had ik het al wel!
Ik ben nu 16, dus ook nog wel een kind, Knipoog hihi, maar als klein kind speelde ik al heel veel met my little ponies enzo en een van de eerste woorden die ik kon zeggen was paard Tong uitsteken
Maar verder wordt het niet in de familie gedaan, dus ik ben begonnen, hihi

Druk druk druk... Knipoog

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 20:12

Mn tante en moeder reden vroeger paard. Oma was geen paardengek, een beetje. Haar oma weer wel..
Dus ook ik heb het echt in me. Knipoog Schijnheilig

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 20:17

aan mijn vaders kant heeft iedereen altijd op een boerderij gewoont en altijd paard gereden. Denk dat ik het daarvan heb dan Haha! Nu ben ik de enige in de familie die iets met paarden heeft. HOE saai! Lachen maar ik ga wel mn achter nichtje aanstoken als ze iets ouder is }>

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 20:17

Bij ons schijnt het in de familie te zitten. Mijn opa was boer en had altijd 1 of meer werkpaarden. Volgens mijn moeder en oma (allebei bang voor paarden) had hij altijd hele wilde paarden waarmee hij dan in galop over de straat ging met kar erachter. Nu denk ik dat dit wellicht wat overdreven is. Volgens mijn moeder heb ik het dus van mijn opa.

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 20:21

Nou, mijn tante zat ook helemaal in de paardengedoe, en mijn nicht had een eigen paard en heeft later ook lessen gegeven enzo, maar die hebben mij dus op een pony gezet toen ik zes was, hup zo het bos in, en dat was wel grappig dus vandaar dat ik nu nog steeds rondhobbel Knipoog

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 20:32

Mijn nichtje reed veel paard. En toen twee van mijn vrienden en toen..... ik Lachen

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 20:39

Met de paplepel ingegoten. Alhoewel ik de eerste jaren van mijn leventje bang was, of eigelijk bang van ons toenmalige paard.
Mijn vader was ook maar een klein jongetje toen hij al reed. En mijn opa reed ook.
Mijn opa en oma hadden een groot strandhotel. Daar waren ook strandwagens bij, deze werden getrokken door drie paarden naast elkaar, troika zeg maar. Hij was nog maar een heel klein menneke, toen was hij Sinterklaas op een kleine witte shet Lovers

Ik ben al tijden op zoek naar die foto's van die paarden voor die strandwagen, zo gaaf!

Mijn neven rijden en mennen ook (zoons van de zus van mijn vader) en fokken friezen. Mijn zus is ook met het virus besmet.
Bij ons is onze vader dus eigelijk de grote boosdoener Extreme duivel
*LOL*

flaim

Berichten: 314
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 20:47

ik heb het vanmezelf ik ben met het virus geboren(mischien heb ik wel in mijn vorige leven ook in de paarden gezeten *LOL* )niemand in de familie is paardegek wel gek op dieren.

groetjes


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 21:01

Mijn Opa van moeders kant importeerde Arabieren uit Rusland, en handelde daarin. Netzoals zijn vader, en zijn opa was hij dus ook paardenhandelaar.
Mijn moeder en m'n tante hebben vroeger gereden en zelfs les gehad bij de ex-bondscoach (hoe heet ie ook alweer...???)
Mijn opa van vaderskant werkte op een stoeterij.

Mijn ouders reden al niet meer toen ik geboren werd. Maar mijn overbuurman had paarden, al als kiddie van 2 ging ik iedere dag mee om de paarden uit de wei (2 km verderop) te halen. Ik ging er dan op. Dat heb ik gedaan tot ik 8 was, toen verhuisden ze helaas. Op mijn 5e ben ik naar een manege gegaan, en op m'n 10e kreeg ik m'n eerste echte pony.

Tegenwoordig ben ik zwaar besmet met het arabierenvirus. Geen russische arabieren zoals mijn opa, maar poolse en egyptische vind ik helemaal fantastisch.
En nog een leuk detail: mijn pony kwam toendertijd in het land te staan waar eerst de paarden van m'n overbuurman stonden. *LOL*

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 21:09

Zo'n coole "voorouders" als Carola heb ik helaas niet,

Mijn Opa, Oma en mn Vader woonden in Drente, daar reed (naja, zat) hij vaak op het trekpaard van de buren, wortels en haverkoeken geven, zegt ie (haverkoeken.. pff das vast iets heel ouds Haha! ) En was heel vaak bij die beesten.

Zelfs hebben ze nog een geintje met hem uitgehaald. Als het paard een veulen zou krijgen mocht mn vader het hebben. Hij blij, zat heel vaak bij dat paard, in de hoop dat het veulen kwam, bleek het een ruin te zijn!
Haha moest wel lachen toen ik dat hoorde van mn Oma laatst. Maargoed, dat jochie was 7 ofzo, wist niet beter

Mijn Opa en Oma hebben verder volgens mij niks met paarden gehad, al vinden ze ze wel "tof"
Mn moeder en mn oma van mn moeders kant hebben absoluut niks met paarden.
Mijn zus heeft ook jaaaaren paarden verzorgd op de drafbaan hier in hilversum, die is nu weg.
Ging ik heel vaak mee, ik heb sinds mn 11e ongeveer verzorgpony's en paarden gehad, nu nog steeds (ben nu "bijna" 15) eigen paard zit er niet in, gewoon geen ruimte hier (ofja:heel duur of verder dan een uur fietsen weg)

Mn vader houd nog erg van paarden, verstand heeft ie er wat minder van Haha! maar 't begint erop te lijken.
Haalt mij ook altijd met veel plezier ( Schijnheilig ) op bij 't paardrijden

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 21:11

mijn moeder had vroeger gereden, voor de rest niemand echt daarvoor weer geloof ik ofzo.

EN toen een pony voor me moeder gekocht, en eentje voor me zus en broer.
Toen daarna wou ik ook rijden, heb eerst op Lotje van Maartje ( hier jura) en daarna eeneigen pony. Daarna een ander gekregen, eentje erbij gekregen, toen weer 1 erbij, en inmiddels heb ik er 4. In totaal 9 paarden. Haha!
Maar goed: ik ben benieuwd, of als iemand van ons ooit kinderen krijgt, ze ook gaan rijden Haha!
Liever niet: kost zo'n geld, maar is wel leuk Haha!

Haha!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 21:11

Mijn man komt uit een echte paardenfamilie. Altijd met Groningers gewerkt op de boerderij. Ikzelf ging altijd naar de harddraverijen en daar heb ik hem ook ontmoet. Lovers Later zijn we dravers en volbloeds gaan fokken en toen we kinderen kregen zijn we welshjes gaan fokken. Onze kinderen zijn ook allemaal met het paardenvirus besmet. We hebben er nu ook weer 2 zwaarwarmbloeden bij en Yootha wil er weer op gaan rijden.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 21:12

Ik ben erfelijk belast Huilen Mijn opa en oma fokten/fokken Welsh pony's waardoor mijn mams ermee op gegroeid is en ik dus eigenlijk ook. Mijn vader moet er niks van hebben Haha!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 21:34

Mijn opa zijn ouders hadden een boerderij en daar werd met paarden gewerkt.
Mijn opa kan dus een beetje mennen.
Mijn moeder heeft samen met haar zus gereden vroeger.
Mijn tante heeft M gereden en mijn moeder is na een flinke val al snel gestopt.
Mijn vader heeft vroeger wel zonder zadel/hoofdstel op pony's in de buurt gereden stiekem Bloos

Toen ik als ukkie van 4 wilde rijden heb ik her en der eens op een pony gezeten en als ukkie van 6 mocht ik op rijles.
Later heb ik samen met mijn vader een 10ritten kaart westernlessen gehad en mijn vader heeft ook (net als mijn moeder al bleef die het eng vinden) wel eens een buitenrit gemaakt op brave Floor en ik op een ander paard.

Een andere tante van mij is Z2 met haar paard en B t/m Z jurylid.
Mijn nichtje (dochter van de tante die M reed vroeger)
Rijd ook paard op 1 van de pony's bij ons op stal. Ook rijd ze nog op de manege en ze start zo af en toe met Lodewijk op onderlinge wedstrijden./
Ze reed L1 voordat het FNRS proeven werden en nu start ze in de F4

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 21:44

van mijn pappie!
Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 21:45

Steffi schreef:
Zo'n coole "voorouders" als Carola heb ik helaas niet,





dat valt toch ook wel weer mee....?
Bloos Haha!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 22:02

voor zover ik weet heeft niemand uit mijn familie 'iets' met paarden.
ik ben ermee begonnen, en heb pas daarna mijn broertje, moeder en vader zover gekregen om ook eens op een paard te stappen Haha!

is ook een behoorlijke prestatie als je kijkt wat voor ouders ik heb Schijnheilig Knipoog

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 22:07

Waar de paardenliefde bij mij vandaan komt is een compleet raadsel. Niemand in mijn familie is echt geinteresseerd in paardrijden en paarden, behalve mijn nicht, zij rijdt nu sinds een jaar of 2 paard maar is al een stuk minder fanatiek dan ik destijds was.

Helaas bestaat er vanuit mijn ouders dan ook totaal geen interesse in mijn pony's en de wedstrijden e.d. wat ik eigenlijk heel erg jammer vind. Mijn moeder verwijt me dat ze hoopt dat ik ooit eens GEEN pony(s) zal hebben, want dan kan ik nog eens over iets anders praten! En dat terwijl ik meer dan de helft al niet eens vertel! Boos!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 23:42

Ik heb het van mijn opa die ik nooit heb gekend. Hij zat bij de beredenpolitie in Amsterdam Haha! en was een echte paardenfreak!

Het kan niet anders dat ik het van hem heb want niemand anders in mijn familie heeft iets met paarden, jammer eigenlijk dat ik hem nooit heb gesproken, hadden we lekker over paarden kunnen praten op de altijd zoooo gezelige verjaardagsfeestjes (not)

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 07:10

Mijn pappie en mammie hebben elkaar op paardrijden ontmoet. Lovers

Mijn vader op het paard en mijn moeder ernaast (ze viel nogal vaak Knipoog )

17 mensen vinden dit leuk

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 07:19

Oeh das lang geleden...
Het begon met een stokpaardje wat ik met 1,5 voor sinterklaas kreeg, FOUT! Want toen ik op mijn 4e in de Efteling kwam hadden ze daar pony's (Slagharen idee) en daar wilde ik natuurlijk op. En zo is het verder gegroeit tot een verslaving.
Mijn ouders hebben niks met paarden (zijn er zelfs bang voor, nou ja mijn moeder dan), grootouders ook niet. De broer van mijn oma is wel vroeger een bekend hoefsmid geweest in Brabant en Zeeuws-Vlaanderen en Belgie. Maar die heb ik pas toen ik naar de MAS ging leren kennen. Ken de man verder niet.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 08:20

Mijn moeder werd geboren op een boerderij in Noord-Holland.
Daar hebben twee ooms van mij naderhand ook nog een boerderij gehad, nu zijn ze oud en eentje overleden.

Mijn moeder heeft als kind veel op het werkpaard gezeten, zo tegen etenstijd ging ze naar pappa op het land, en het laatste rondje mocht ze er dan op, om daarna te helpen met 'op stal zetten en opruimen'.

Oma hield vreselijk veel van dieren. Ze hadden koeien, paard, honden, katten, enz.
Ook gaf ze mij wat anders mee, iets geks: dat voorgevoel.
Ze wist feilloos te vertellen wanneer dat ene kalfje kwam.... voelde soms dingen aan van karakters van mensen...
En ik voelde exact aan dat ik, ondanks dat ik door een dal zou gaan, ook van deze kanker weer zou genezen.

Oma dank je voor mijn liefde voor paarden, en voor dat 'houvast' dat ik had tijdens de chemo, en op zovele andere momenten.

Mensen die houden van dieren hebben voor mijn gevoel 'een cadeautje extra' meegekregen bij hun geboorte.
Ze 'voelen' net iets meer dan degenen die niet van dieren houden en, om het zo maar te noemen, 'niet beter weten'.

Dus kijk af en toe ff met een glimlachje naar boven en fluister: "Thanks.." Lovers

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 09:05

Ik weet dat een paar tantes van mij vroeger hebben gereden, hoelang etc. geen flauw idee.
Verder heeft de dochter van mijn oma's zuster (vaderskant) een paardje en nog iemand die ik verder niet zo goed ken...
Mijn nichtje heeft ook gereden, maar is op een gegeven moment gestopt, terwijl ze een eigen pony kon krijgen.
Tja de keuzes.

Verder hield mijn oma (moederskant) ook van paarden, volgens mij heeft ze zelf nooit gereden, ze was van hongaarse afkomst.
Ik weet wel dat ze vrienden met een stoeterij in Bosnie hebben.

Mijn vader en moeder en broertje (23 jaar) en zusje (19 jaar), hebben er niks mee, mijn moeder heeft me zelfs haar grote liefde 'ballet' uit laten proberen, waar ik echter na een half uur meer dan genoeg van had!
Toen ik een paar meisjes van de ponyclub zag rijden buiten tijdens een les, was dat de eerste keer dat ik pony's zag! (wat wil je in Amsterdam)
was zo ongeveer 8 jaar.....toen zei ik tegen mijn moeder "dat wil ik doen" en sindsdien is dat altijd gebleven.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Azhari, Binau, FCSA, Jossie, lletam, MairiMacBran, Mark0919, N_B_N, SentiBot, sterregoud en 39 bezoekers