dramatisch einde ponykamp

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

dramatisch einde ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 15:11

nou ja, dramatisch....dat vond ik iig...

Ik was met een stel vriendinnen op ponykamp bij manege van Loon, in Loon op Zand. Ik reed op Henkie, een schat van een pony/paard (kruising).
Ik zat in de hoogste groep en we maakten de hele week mooie buitenritten. Het ging de hele week goed, tot vanochtend...

We zouden om 9 uur nog een uurtje buiten gaan rijden, als afsluiting. We reden het bos in, keurig in de rij, een stuk of 16 pony's en 2 paarden van de leiding. Na ongeveer een half uurtje waren we rustig aan het rijden door de duinen in stap. Opeens duiken er een paar mountainbikers op, die vlak achter de paarden langs crossten Scheve mond
Daar gingen we....alle pony's op hol, niet te houden. Ze raceten het bos in, volle rengallop, niet te stoppen.
Echt waar, mijn hart zat in mn keel Verdrietig de pony's wisten gelukkig de weg naar huis, en dat was dus ook waar ze heen gingen. Onderweg vielen steeds meer kinderen van de pony's af, en omdat de rest van de pony's zo door renden, zijn er een paar over die kinderen heen gedenderd Ach gut
Nadat we het hele bos doorgecrosst waren in volle rengallop, niet te stoppen, was ik samen met een ander meisje de enige die nog op mn pony zat (vraag me niet hoe). Het enige waar ik aan kon denken was dat ik Henkie moest stoppen en dat ik mn voeten verder uit de beuels moest halen, voor het geval ik zou vallen.
Ondertussen racete Henkie door, achte de pony's aan die zonder berijders verder waren gerend. Toen kregen we de manege in zicht. Daar was alles al klaargemaakt voor de komst van de pony's, de begeleiders hadden gebelt om te zeggen dat we eraan kwamen. Bij de laatste scherpe bocht kon ik niet meer blijven zitten en viel ik met paard en al in de modder, tegen een boom Verdrietig mijn pony stond gelijk weer op en rende verder naar de manege, en ik lag even dizzy te zijn Ziek toen stond ik weer snel op, er kwamen nog steeds pony's aangerend, zonder berijders. snel ben ik naar de bak gegaan waar de pony's werden opgevangen door mensen van de manege. Daar kwam ik er ook achter dat ik de teugels kapot had getrokken, in mijn verwoede pogingen om Henkie te stoppen Verward
Inmiddels waren alle pony's terug, maar de berijders niet...Gelukkig had ik zelf niets en de pony's ook niets, maar de rest van de groep verging het wat minder Scheve mond de ambulance is gebelt en sommige kinderen hebben waarschijnlijk gebroken vingers en/of polsen opgelopen. één meisje was er zo erg aan toe dat ze niet meer kon lopen of zitten, zij is gelijk naar het ziekenhuis gebracht door haar ouders, die gelijk waren gekomen.


Ik ben heel blij dat er geen serieuzere ongelukken zijn gebeurd, maar dit ritje zal ik niet snel vergeten...een heel slecht einde van een heel leuk ponykamp Verdrietig
We hebben nog een tijd zitten napraten want iedereen was in paniek, en ik hoop dat dit niet meer voorkomt Scheve mond


Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 15:11

mijn hemel, het lijkt wel één of ander pennyverhaal Scheve mond

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 15:22

he gatsie zo zie je ook meteen weer dat het ongeluk in een klein hoekje zit..
sterkte!!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 15:27

jemig,
das schrikken!
En tis zeker geen leuk einde zo!

Dag lieve mama...


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 15:56

Oh jakkes, dat lijkt me echt een nachtmerrie.
De hele kudde op hol, dat moet niet fijn zijn.
Heb je zelf nog ergens last van, behalve dat je flink geschrokken bent ?

Nog een vraagje:
Ben ik je dinsdag toevallig tegengekomen ?
Op een bospad kwam ik een grote groep paarden en ponies tegen, volgens mij herkende ik een van de begeleiders als van de "Van Loon-groep".
Ik reed op een schimmel en er was een meisje bij met een vos Knipoog

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 15:58

ja ik denk inderdaad dat we jullie zijn tegen gekomen, we kwamen een grote groep 'eigen' paarden tegen Lachen Knipoog

zelf heb ik gelukkig niets, alleen hoofd- en maagpijn, maar die maagpijn eerder van de schrik denk ik Scheve mond
en nee, het was zekeer niet leuk, helemaal niet als je steeds meer van je vrienden ziet vallen, maar ze niet kan helpen omdat je paard doorraast...

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 16:05

jee wat erg zeg! Onwijs dramatisch, gelukkig is het allemaal wel goedgekomen en gingen de pony's naar stal....

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 16:08

Ik denk dat jullie nog erg veel geluk hebben gehad, ondanks wat gebroken ledematen.....Lijkt me verschrikkelijk om mee te maken, ik hoop dat iedereen na deze wilde kamikaze rit nog durft te rijden. Het is een trieste afsluiting op deze manier. Hoe is het met het meisje afgelopen die naar het ziekenhuis is gebracht?

Zidane Prix st Georges + 6 Inter1 +1
Snowpuppe's W-double-you Z2+14 verkocht naar Amerika
Da Vinci ZZ-LICHT +36 ZZ-zwaar+12 Prix st Georges+5 Inter 1 +5 inter2 +1 Grand-Prix startgerechtigd!

Sanne86

Berichten: 966
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 16:15

zo dat is niet zo'n fijn einde van een leuk ponykamp, gelukkig zijn er niet al te ernstige ongelukken gebeurt, en ik hoop dat het weer goed komt met dat meisje dat wel naar het ziekenhuis moest..

Go jij! Go jij!

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 16:16

@ remi: ik weet niet hoe het met haar is afgelopen, heb al ge-smst maar wacht nog op antwoord, al zal ze nu wel iets anders aan haar hoofd hebben...

wat me wel boos maakte, is dat de leiding van het kamp daarna begon te vertellen dat we geen nare verhalen over de manege moesten vertellen aan onze ouders enzo Verward sorry hoor, ik mag dus niet aan mn ouders vertellen dat de paarden op hol sloegen? ok, ik snap dat de manege hun goede nam wil behouden, maar om terwijl wij in paniek waren dat te gaan zeggen

Vigour

Berichten: 538
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 16:27

Bah, ik moet er niet aan denken

Nee dat is inderdaad vaag.. Ik kan het me voorstelklen dat ze niet in de zeik willen staan maar toch de oorzaak was van die crossers.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 16:28

Na ja dat snap ik wel eigelijk aangezien niemand hier iets aan kon doen ja de fietsers natuurlijk en elk pony kamp gebeurt er wel iets (of eigelijk op elke manege )

Heb je t er verder wel leuk gehad daar en zou je er weer terug naar toe gaan?
Ik wil in aug (niet op pony kamp maar gewoon op mezelf)

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug.
Dan klommen we de hemel in en brachten we jullie gezond mee terug.

Whisper en Shadow Together forever

Vigour

Berichten: 538
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 16:30

Ik ben ook lang geleden op ponykamp geweest, toen ik nog klein was.
Ik kreeg net op de 4de dag heimwee. Toen was ik dr alleen overdag en hadden we het geluk dat het dichtbij was Lachen Maargoed.. heimwee vind ik nu onzin.. Haha Haha!

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 16:33

Ik ben daar best vaak geweest met eigen paard e op pony s van daar.
(zo n 12 jaar geleden 10 jaar geleden en 7 jaar geleden en 2 en 3 jaar geleden denk ik ongeveer de laatste twee keer met whis niet op pony kamp maar zelf)
Het is daar zo mooi!

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug.
Dan klommen we de hemel in en brachten we jullie gezond mee terug.

Whisper en Shadow Together forever

Vigour

Berichten: 538
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 16:34

Ik ben naar manege De Hazelhorst in Den Ham geweest Lachen

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 16:38

Kido schreef:
Na ja dat snap ik wel eigelijk aangezien niemand hier iets aan kon doen ja de fietsers natuurlijk en elk pony kamp gebeurt er wel iets (of eigelijk op elke manege )

Heb je t er verder wel leuk gehad daar en zou je er weer terug naar toe gaan?
Ik wil in aug (niet op pony kamp maar gewoon op mezelf)


het lag zeker niet aan de pony's of de leiding hoor! we hadden gewoon de domme pech dat een paar idiote mountainbikers het nodig vonden om achter een groep pony's langs te crossen Boos! ik zou zo terug gaan! ik had wel al verhalen gehoord op die manege dat zoietys wel vaker gebeurd en dat je je dan geen zorgen moet maken en dat de pony's terug naar stal rennen, maar geloofde het niet helemaal Haha! maar nu geloof ik het wel hoor Haha!

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 16:46

Ach jaren geleden (niet de eerste keer dat ik er was)en de beginners groep voor t eerst naar buiten ging(t was geloof donderdag dus ze hadden al dagen geoefend)ging t ook mis op hol enz ook door stomme reden alle paarden kwamen los terug enkele met ruiters en enkele zonder (groep was met plus minus 10 weinig dus)
Ook iets van fietsers die dachten lollig te zijn Boos!
Ook dat liep goed af eentje hersenschuding (logisch want er waren nog van die dunne cappen)
Ik vind t daar echt toppie en Jan zelf is ook een geweldige man

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug.
Dan klommen we de hemel in en brachten we jullie gezond mee terug.

Whisper en Shadow Together forever

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 17:01

Bah, wat naar! Geen leuke afsluiting van het kamp... gelukkig is iedereen er nog goed vanaf gekomen, want in zo'n situatie ben je toch echt heel kwetsbaar.

Zoiets heb ik 2 jaar geleden ook meegemaakt op ponykamp... Dat was ook op de laatste dag en als afsluiting reden we met 2 groepen bij elkaar (een stuk of 25 paarden). Toen we op het lange uitstappad waren, kwamen we een paar jochies tegen (van een jaar of 12) die lollig dachten te zijn door met in de fik gestoken hout naar de achterste paarden te gooien. Ik reed voorop en hoorde me toch een gedender achter me... de hele groep was op hol geslagen en een paar pony's waren zó geschrokken dat ze in blinde paniek door het prikkeldraad langs het pad sprongen. Zoiets vergeet je nooit meer, zoveel adrenaline had ik op dat moment in mijn lijf. Scheve mond

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 17:41

ja ik kreeg ook een echte adrenaline stoot, maar niet in positieve zin Scheve mond
van de mensen die me voorbij gedenderd zijn hoorde ik ook dat ik de hele tijd riep: hooooo henkie, hooooooo henkie Haha! ik heb ook geprobeerd hem het bos in te sturen, maar er was geen beweging in te krijgen, alleen maar: rennen rennen rennen Scheve mond

een paar pony's zijn de weg opgerend, dat was echt even eng, vooral toen de automobilisten begonnen te toeteren Boos! waren de pony's nog meer in paniek. gelukkig kwmane ze vanzelf weer naar stal terug, en was een meneer zo aardig om de gevallen kinderen uit het bos op te pikken met de auto...

mijn hart zat echt even in mn keel, heb staan janken later Bloos

Eve_lien

Berichten: 12252
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 17:46

*krijgt hier kippevel*
Nee dat is inderdaad niet zo'n leuk einde.. :|
Gelukkig dat je nog heel bent.. het had nog erger kunnen zijn!

      It's ok to fight back, it's alright if you lose
    It's ok to give up, we'll still love you if you do

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 17:51

Jeetje wat een verhaal. Dat is zeker geen fijn einde van het kamp. En echt wel even schrikken! Hoop dat iedereen weer snel helemaal beter is...

Let love shine so bright

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 17:59

Jeetje, wat een verhaal! Ik heb het ook een keer meegemaakt inderdaad. Maar dat kwam door een crossmotor. En 'gelukkig' hoefden we nog maar 1 bocht tot we thuis waren. Ook bijna alle paarden zonder ruiter. En ook wat gebroken ledematen... Was inderdaad geen pretje.

:D M2 + 8 :D

jessie1234
Berichten: 327
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 18:02

ben daar vroeger ook wel eens op kamp geweest.
toen hadden ze heel veel fjorden en paarden.
vind het niet een echte goede manege.
maar je hebt het er goed van afgebracht.
beterschap

Onze dochter Megan Dewi 09-12-2007

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 18:02

ben benieuwd wat de krant hierover schrijft Lachen

als er 16 mensen van hun paard zijn gevallen , dan zal dat dus wel in de krant komen Knipoog

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 18:08

crossmonster schreef:
ben benieuwd wat de krant hierover schrijft Lachen

als er 16 mensen van hun paard zijn gevallen , dan zal dat dus wel in de krant komen Knipoog



of niet, als iedereen zijn mond moet houden!!!

maar wel bizar hoor!!echt geen leuk einde van een ponykamp,je zal wel geschrokken zijn...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FCSA, GabberGill, Josien_, Miran, Moon_light94, Paardennamen en 72 bezoekers