Springen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 18:01

Hai iedereen

Ik wil mijn pony van de zomer het springen "aanleren", ik weet dat ze het goed kan in vrijheid, maar verder heb ik er niet zoveel ervaring mee. Ik heb zelf een goede houding enz., maar ik zou niet weten hoe en wat.
Weten jullie een goed boek met duidelijke info hierover, zoals hoeveel afstand tussen de balkjes, cavaletti enz. Ook zijn tips over de hindernisjes ed. welkom


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 18:35

wat ik altijd zeg in dit soort gevallen: les nemen. Als je zelf geen ervaring hebt met springen, kun je het beste iemand vragen om je daarmee te helpen. Om in te lezen is het boek van Piet Raymakers wel een aanrader.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 17:34

Lezen is idd wel leuk maar daar leer je het niet echt mee. Er zijn genoeg goede boeken maar je moet het toch ook gaan doen.

Neem idd les van iemand die parcours ervaring heeft en die ook de tijd en rust heeft om jullie springen te leren.

Lovers

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 19:05

Inderdaad: springles van een goede instructeur is voor jou en je paardje van groot belang! Als je nu per ongeluk ervoor zorgt dat hij het niet meer leuk vind (bijvoorbeeld door een verkeerde houding van jou), dan springt ie voor z'n hele leven niet meer... dat zou toch jammer zijn?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 20:37

Springles is voor mij geen echte optie omdat er hier geen goede instructeurs/instructrices zijn, of ja wel 95 km verderop, maar ze heeft behoorlijke trailerangst en ik zie het niet zitten om haar steeds mee te slepen voor mijn plezier. Daarom zoek ik een goed boek, bovendien wil ik niet serieus (wedstrijd) springen maar meer haar het aan te leren zodat ze het kan met iemand erop. Ik ben zeker niet van plan om het elke week te gaan doen ofzo, maar ik wil ze de basis aanleren.
Dat boek van Piet Raymakers, wat is de titel daarvan ?

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 11:39

Juist als je het nog helemaal moet aanleren is het belangrijk dat je dat goed doet. Je legt daar nl de basis voor wat ze in de toekomst gaat doen. Het is heel makkelijk om haar vertrouwen te beschadigen als je zelf niet goed weet waar je mee bezig bent. Is er niemand in de buurt die zelf wat meer evaring heeft en je kan helpen?

Het boek van Raymakers heet volgens mij 'springen met Piet Raymakers' en is vaak wel te vinden bij de ramsj voor fl 25.

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 15:45

De basis is idd het belangrijkste van alles. 1 verkeerde ervaring en het kan voor de rest van het leven gebeurd wezen.
Als je idd niet de mogelijkheid hebt om les te nemen, zou ik rond kijken of er niemand in de buurt is die ervaring heeft met springen en jullie daar bij kan helpen.
Het uitgelegd krijgen in de praktijk is duidelijker als het lezen uit een boek.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 16:04

Is er dan echt niemand die je kan helpen met springen ??

Vanuit een boek wordt je niet gecorrigeerd of je het goed doet en dus ga je de nodige risico´s nemen. Je moet het zelf weten maar een ongeluk zit in een klein hoekje Verward .

Voor bij het springen.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers