Overgemaakt geld terug halen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Nicje87

Berichten: 9848
Geregistreerd: 26-06-06

Overgemaakt geld terug halen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-09 21:34

Ik heb een vraagje:

Iemand bij mij thuis heeft met mijn pinpas (toen ik op stal was) geld naar zichzelf overgemaakt. Deze is nog niet verwerkt, maar ik kan het niet terug storten via Rabo Internetbankieren.Morgen wordt het op de ander zijn/haar bankrek gestort.

Iemand enig idee of het wel mogelijk is als ik morgen naar de bank ga en het verhaal uitleg dat ik het terug kan storten?

M.v.g. Nicky

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed


Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:42

lekker dan.. weet niet of dat kan.. volgens mij niet want volgens mij kan dat alleen bij automatische betalingen

ik zou het geld persoonlijk terug vragen..

Wil je vlinders in je buik? Stop een rups in je reet!

Nivada

Berichten: 1682
Geregistreerd: 08-07-08
Woonplaats: In een huis :)

Re: Overgemaakt geld terug halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:44

Volgens mij kan dat wel, maar dat weet ik niet zeker want heb geen rabo. Anders bel je morgen even naar de rabobank.

Blog: !!Zoessies.nl!! Think positive!
Like ons op facebook ! Zoessies Facebookpage
All I pay my psychiatrist is the cost of feed and hay, and he'll listen to me any day.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:44

Nee dat kan niet. Betalingen kunnen heel soms (als ze naar een andere bank toe gaan) binnen een paar minuten na verzenden worden tegen gehouden.

Ik vraag me alleen af hoe die ander toegang heeft gehad tot jou pas en pincode? Het enige wat je nu rest is aangifte doen bij de politie. Ik betwijfel alleen hoe sterk je staat. Je zal aan moeten kunnen tonen dat niet jij maar iemand zonder volmacht dat geld over heeft geboekt. De bank staat hier verder buiten, omdat jouw pas jouw verantwoording is.

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:45

Volgens mij kan dat niet. Betalingen die je zelf hebt gedaan (dus geen automatische overboekingen), kun je niet meer terughalen.

Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn schoentje te kussen

Nicje87

Berichten: 9848
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-09 21:47

Het betreft hier iemand de ik een week geleden mijn pin heb gegeven om iets te halen.

En als ik naar stal ga laat ik eigenlijk altijd alles thuis. Daardoor heeft diegene dus heerlijk kunnen internetbankieren terwijl ik op stal was...

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:00

iloveyah87 schreef:
Het betreft hier iemand de ik een week geleden mijn pin heb gegeven om iets te halen.

En als ik naar stal ga laat ik eigenlijk altijd alles thuis. Daardoor heeft diegene dus heerlijk kunnen internetbankieren terwijl ik op stal was...



familie? of een vriend/vriendin die nu geen vriend/ vriendin meer is? :P

Wil je vlinders in je buik? Stop een rups in je reet!

Onali

Berichten: 18446
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:03

iloveyah87 schreef:
Ik heb een vraagje:

Iemand bij mij thuis heeft met mijn pinpas (toen ik op stal was) geld naar zichzelf overgemaakt. Deze is nog niet verwerkt, maar ik kan het niet terug storten via Rabo Internetbankieren.Morgen wordt het op de ander zijn/haar bankrek gestort.

Iemand enig idee of het wel mogelijk is als ik morgen naar de bank ga en het verhaal uitleg dat ik het terug kan storten?

M.v.g. Nicky



1 van je ouders, je broertje of je zusje? Ik zou het gewoon terug eisen. Is jouw geld. En anders idd aangifte doen bij de politie

Black is the colour of my true love's hair

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Re: Overgemaakt geld terug halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:04

Ik zou aangifte doen bij de politie van diefstal. Ik denk dat je dan je geld wel terug kan vorderen. Maar via de bank weet ik eigenlijk niet.

"God gave men both a penis and a brain, but unfortunately not enough blood supply to work both at the same time."

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Re: Overgemaakt geld terug halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:07

nou dat leert dan gelijk af om je pin met iemand te delen...

rotstreek overgens, want ik ga ervan uit dat je degene vertrouwde....en ik zou het oplossen met degene die me dat geflikt had...die was echt nog niet jarig!

laat het die persoon morgen maar pinnen en terug geven,....

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:09

Anoeska schreef:
Ik zou aangifte doen bij de politie van diefstal. Ik denk dat je dan je geld wel terug kan vorderen. Maar via de bank weet ik eigenlijk niet.

Dat zou inderdaad mijn eerste gedachte zijn. Fraaie streek is je geleverd. Als je kunt bewijzen dat jij op dat moment op stal was, heb je misschien een kans... Succes!


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.


Nicje87

Berichten: 9848
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-09 22:10

Het gaat om mijn moeder....
Onze verstandshouding ligt ook niet al te best. Het is niet het eerste geintje wat ze me flikt. Ik heb een tijdje terug ook al een topic geopent over een ander geintje wat ze me geflikt had....

Het ergste is dat ik er in de winkel achter moest komen. Nu weet ik waarom ze nee zei toen ik vroeg of ze nog wat nodig had van de winkels. Zij wist natuurlijk allang dat ik er niks meer op had staan!

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Re: Overgemaakt geld terug halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:14

nou das ook niet best....

hopelijk kom je er uit met je moeder....

nieuwe pincode aanvragen...zal dan wel 1e vereistte zijn nu....

Rubiquil

Berichten: 412
Geregistreerd: 06-08-05

Re: Overgemaakt geld terug halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:15

Kun je het niet storneren?

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:16

Dat verandert natuurlijk de zaak. Snap dat je dan niet meteen aangifte wil gaan doen. Gaat het om een groot bedrag?

Lijkt me heel moeilijk als de relatie met je moeder zo slecht is dat ze geld van je 'steelt'. Sterkte daarmee!

"God gave men both a penis and a brain, but unfortunately not enough blood supply to work both at the same time."

Mowoah

Berichten: 8160
Geregistreerd: 21-04-05
Woonplaats: N-B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:17

Ik zou het geld terugeisen, dit doe je niet zomaar.
Hopelijk komt dit allemaal goed, het lijkt me niet fijn als het zo moet lopen met je moeder.

Heel veel succes

xxelviraxx

Berichten: 3397
Geregistreerd: 06-12-07
Woonplaats: Hilvarenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:18

Helaas je kan het niet terug halen. Je zou dit onderling moeten regelen. Ik vind het wel een k*t streek van je moeder. Succes ermee


Nicje87

Berichten: 9848
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-09 22:21

Ik ga ook zeker weten mijn pincode laten veranderen...

Rubi, Dat wil ik juist. Maar hoe? Er staat dat het geaccepteerd is en morgen verwerkt wordt, maar er staat nergens dat ik het kan wijzigen of retourneren. Als jij mij kan vertellen waar en hoe het kan heeeeeel graag! :)

Het gaat om 70 euro. Ik had mijn eerste salaris gehad van 2 weken. Doordat ik dus in het buitenland heb gewoond en weer net sinds een maand werk had ik het geld hard nodig!

Dank jullie wel!

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:24

iloveyah87 schreef:
Het gaat om mijn moeder....
Onze verstandshouding ligt ook niet al te best. Het is niet het eerste geintje wat ze me flikt. Ik heb een tijdje terug ook al een topic geopent over een ander geintje wat ze me geflikt had....

Het ergste is dat ik er in de winkel achter moest komen. Nu weet ik waarom ze nee zei toen ik vroeg of ze nog wat nodig had van de winkels. Zij wist natuurlijk allang dat ik er niks meer op had staan!


Morgen de bank bellen en een nieuwe pas aanvragen wegens fraude. Dus geen vervangende pas, omdat je dan pincode behoud krijgt. Kan ze het in ieder geval niet nog een keer doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:27

Rubiquil schreef:
Kun je het niet storneren?


Is alleen mogelijk bij een doorlopende machtiging voor incasso.

Geld kan nooit terug worden gehaald. Sterker nog, als jij per ongeluk zelf geld overmaakt naar een verkeerd rekeningnummer dan zal je bij die betreffende bank het verzoek in moeten dienen om door hen de klant te laten benaderen of ze aub je geld terug willen strorten.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:27

wanneer je zelf een betalingsopdracht geeft, kan je dit inderdaad niet terugboeken.
ik vermoed dat je ook bij de bank geen kans maakt als je op gesprek gaat, want je bent immers zelf verantwoordelijk voor het beheer van je pas en de geheimhouding van je pincode.

...

Bienotje

Berichten: 10866
Geregistreerd: 09-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:32

Rubiquil schreef:
Kun je het niet storneren?


Dat kan in dit geval niet. Dat kan alleen bij automatische incasso.

Toch iets om onderling te regelen met je moeder dat je het weer terug gaat krijgen denk ik..

The unicorn made me do it!

Nicje87

Berichten: 9848
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-09 22:35

Ziet er dus niet rosekleurig uit :( .

Iedereen alsnog bedankt!

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

zap

Berichten: 7230
Geregistreerd: 29-01-07

Re: Overgemaakt geld terug halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:41

Heb je dit al overlegt met je moeder? Lijkt mij toch de eerste stap... wel of geen goede verstandhouding, verhaal halen bij je moeder lijkt met toch het handigst :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110629
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:24

Juliette86 schreef:
iloveyah87 schreef:
Het gaat om mijn moeder....
Onze verstandshouding ligt ook niet al te best. Het is niet het eerste geintje wat ze me flikt. Ik heb een tijdje terug ook al een topic geopent over een ander geintje wat ze me geflikt had....

Het ergste is dat ik er in de winkel achter moest komen. Nu weet ik waarom ze nee zei toen ik vroeg of ze nog wat nodig had van de winkels. Zij wist natuurlijk allang dat ik er niks meer op had staan!


Morgen de bank bellen en een nieuwe pas aanvragen wegens fraude. Dus geen vervangende pas, omdat je dan pincode behoud krijgt. Kan ze het in ieder geval niet nog een keer doen.


Wanneer je een nieuwe pas wilt aanvragen wegens fraude, moet je dan geen aangifte doen?

TS, wat ontzettend vervelend dat je zelfs je moeder blijkbaar niet kunt vertrouwen. Heeft ze een reden opgegeven waarom ze dit heeft gedaan?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Appeltje00, brennie85, EmptyWords, Googlebot, Steenbok12, xSannee en 122 bezoekers