Boete, na leuk bosritjes...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
stijntilla

Berichten: 600
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Vaassen

Boete, na leuk bosritjes...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-09 18:48

Nou wat ik met toch heb meegemaakt;) haha,
Ging vandaag samen met een vriendin en onze verzorghaffies naar het bos. Dit is een welkome afwisseling, zowel voor ons als de paarden (5 en 24 jaar). We hadden al heerlijk gereden over de verschillende ruiterpaden van de veluwe, op de hei en in het bos.
Totdat we de weg kwijt waren... dezelfde weg terug was geen optie, dan waren we voor het donker niet terug geweest, dus dan maar een wandelpad, we wisten wle dat dit niet mocht, maarja,, je moet wat;)
Heel leuk, we waren bijna weer op een ruiterpad, komt de boswachter eraan..... je raadt het al.. jahoor.. damens.. Ik zo ja?:p jullie mogen daar niet rijden he?? (ik was net de balk weer voor het pad aan het leggen, die aan de kant moest om er langs te kunnen) uh.. ja weten we,, daarom wilde we ook weer terug :Y) Maar hij was helaas iets slimmer,, nee ik zag jullie daar vandaan komen. Hm.. ja klopt, we waren verdwaald, dit was de enige optie.. njh heel verhaal, komt er op neer dat we beide een boete hebben van 60!! euro.... beetje veel.

Nu is alleen een raar puntje aan het verhaal, ja we waren fout dat snap ik, Maar we hadden geen ID bij ons (ook fout, maar daar zei die niets over :+ ) Hij schreef onze gegevens op op een kladblokje, maar we hebben dus geen bonnetje of iets gekregen, en volgens mijn ouders hoef ik hem dan ook niet te betalen, want iedere gek had onze gegevens dan kunnen geven.. (wij waren overigens eerlijk)
Dus misschien was het meer een bangmakerij..?

Nou ik zie wel of die boete komt of niet, al is het wel balen,, maar wel onze eigen fout;) haha heb er wel van geleerd.. al wist ik de weg echt niet meer.



Arra
Berichten: 669
Geregistreerd: 02-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 18:51

Ze gaan nu steeds vaker controleren op de veluwe heb ik gehoord dus voortaan maar opletten dan ;)

stijntilla

Berichten: 600
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-09 18:52

ja, ik neem het risico maar niet meer om andere paden te nemen;)

colunder

Berichten: 3544
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Re: Boete, na leuk bosritjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:09

Ik reed altijd keurig op de ruiterpaden,ik hielp zelfs met het onderhouden van de ruiterroutes.
Tot ik een keer ging rijden met Cookies hier van Bokt en ik liet me overhalen om van de ruiterroute af te gaan.
En ja hoor binnen 200meter werden we staande gehouden en kregen we beide een bekeuring van 50 gulden.
Het hilarische was dat deze boswachter heel erg sagerijnig was en wij juist heel melig.
Tot overmaat van ramp gingen onze pony's ook allebei voor zijn neus staan piesen,waardoor die man alleen maar bozer werdt en wij meliger.
Achteraf hebben we voor die 50 gulden nog best een hoop lol gehad.
Weer bij de stal aangekomen werd ik uitgelachen door mijn stal genoten die echt nooit op de ruiterroute reden en nog nooit een bekeuring hadden gehad en ik deed het 1 keer en ik kreeg een bekeuring.
Ik heb dat nog lang aan moeten horen.

Ik ben benieuwd of je echt een bekeuring thuis gestuurd krijgt,ik denk het niet als hij het gewoon op een kladblok schreef.
Heb je geen geel bonnetje meegekregen??(dat hoort volgens mij wel)

stijntilla

Berichten: 600
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-09 09:49

colunder schreef:
Ik reed altijd keurig op de ruiterpaden,ik hielp zelfs met het onderhouden van de ruiterroutes.
Tot ik een keer ging rijden met Cookies hier van Bokt en ik liet me overhalen om van de ruiterroute af te gaan.
En ja hoor binnen 200meter werden we staande gehouden en kregen we beide een bekeuring van 50 gulden.
Het hilarische was dat deze boswachter heel erg sagerijnig was en wij juist heel melig.
Tot overmaat van ramp gingen onze pony's ook allebei voor zijn neus staan piesen,waardoor die man alleen maar bozer werdt en wij meliger.
Achteraf hebben we voor die 50 gulden nog best een hoop lol gehad.
Weer bij de stal aangekomen werd ik uitgelachen door mijn stal genoten die echt nooit op de ruiterroute reden en nog nooit een bekeuring hadden gehad en ik deed het 1 keer en ik kreeg een bekeuring.
Ik heb dat nog lang aan moeten horen.

Ik ben benieuwd of je echt een bekeuring thuis gestuurd krijgt,ik denk het niet als hij het gewoon op een kladblok schreef.
Heb je geen geel bonnetje meegekregen??(dat hoort volgens mij wel)


Hhaha,, nou ik moet eerlijk zeggen dat we normaal gewoon rijden waar we willen.. ruiterpad of niet.. en zijn dus ook nog nooit aangehouden,, net vandaag deden we keurig alleen de ruiterpaden..behalve dat pad.. en ja hoor..
Ik vind het verschil dan wle groot 50 GULDEN of 60 EURO.. njh ik heb geen geel bonnetje gekregen, dus van mijn ouders hoef ik hem ook niet te betalen, want iedereeen zou mijn naam dan wel kunnen hebben opgegeven.. maarja.. ik zie het vanzelf. ben dan toch niet meer in NL dus me ouders mogen dat oplossen;)

Flabbergast
Berichten: 7534
Geregistreerd: 21-11-04

Re: Boete, na leuk bosritjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 09:52

Je hoeft hem van je ouders niet te betalen, dat is mooi zeg :)). Werkte het altijd maar zo.
Als je een bon thuis gestuurd krijgt kun je in bezwaar gaan, maar tot dat dat goedgekeurd is moet je gewoon betalen..
Het is balen, maar ze zijn nou eenmaal streng daar..

stijntilla

Berichten: 600
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-09 09:55

Ezumii schreef:
Je hoeft hem van je ouders niet te betalen, dat is mooi zeg :)). Werkte het altijd maar zo.
Als je een bon thuis gestuurd krijgt kun je in bezwaar gaan, maar tot dat dat goedgekeurd is moet je gewoon betalen..
Het is balen, maar ze zijn nou eenmaal streng daar..


ja, me ouders gaan, als de boete binnenkomt naar de rechtsbijstand of zo? Ik ben dan wel fout geweest, maar achteraf,, hij had geen bonnenboekje bijzich,en heeft zich niet gelegitimeerd..? (dacht ik zelf ook niet bij na op dat moment om er om te vragen) dus hij is deels ook fout geweest. En aangezien wij geen legitimatiebewijs bij ons hadden, heeft hij onze gegevens ook niet kunnen controleren. Als het bezwaar niet wordt aangenomen, moet ik hem uiteraard wel betalen... :+
Maar nog iets raars, mijn vriendin is 15..? onder de 16 worden boetes altijd gehalveerd..? toch?? dus zou zij maar 30 euro moeten krijgen, of iig minder??

suusje26

Berichten: 2425
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 09:56

Dat is jammer, maar heeft hij je niet gewoon een waarschuwing gegeven.

Bij mij was het eens een keer zo erg dat ik werd aangehouden dat ik volgens de boswachter niet op een ruiter/men route reed.
Ik de kaart erbij gepakt en laten zien dat er wel deglijk een pad moest zijn (kaart is van 2007)Waarop de boswachter doodleuk zij, die kaart geld niet, je moet paaltjes kijken. Maar helaas hebben wij last van jongeren die alles uit de grond trekken etc. ds die paaltjes waren er niet. Wij zijn toen een hele discussie aangegaan en gelukkig met alleen een waarschuwing er vanaf gekomen.

Soms zijn die boswachters heel krom, maar ik heb liever een boete dan dat het hele bos verwoest word door mensen die zich niet aan de regeltjes houden!!!!

De beste kennis, is zelfkennis!

stijntilla

Berichten: 600
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-09 10:01

suusje26 schreef:
Dat is jammer, maar heeft hij je niet gewoon een waarschuwing gegeven.

Bij mij was het eens een keer zo erg dat ik werd aangehouden dat ik volgens de boswachter niet op een ruiter/men route reed.
Ik de kaart erbij gepakt en laten zien dat er wel deglijk een pad moest zijn (kaart is van 2007)Waarop de boswachter doodleuk zij, die kaart geld niet, je moet paaltjes kijken. Maar helaas hebben wij last van jongeren die alles uit de grond trekken etc. ds die paaltjes waren er niet. Wij zijn toen een hele discussie aangegaan en gelukkig met alleen een waarschuwing er vanaf gekomen.

Soms zijn die boswachters heel krom, maar ik heb liever een boete dan dat het hele bos verwoest word door mensen die zich niet aan de regeltjes houden!!!!


Ja! daar ben ik het ook mee eens..!! Maar in ander opzicht was hij ook fout..:P Maar je hebt gelijk, tis goed dat er regels zijn. Of het een waarschuwing was weet ik niet, hij zei echt een boete??

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:02

Hier in Kootwijk zijn ze ook erg aan het controleren, ik heb in de 3 jaar dat ik er rondrij nog nooit 1 boswachter gezien maar dit seizoen is het hopeloos, we werden 2 weken aangehouden we mochten niet op een menpad komen met onze rijpaarden :( Ik vind het zo'n kromme regeling net of onze paarden meer schade aanrichten dan paard en wagen.

27-11-2015 Welkom home Cruising
13-05-2011 Rust maar zacht lieve Dynamiek, eindelijk kan je nu gaan genieten van de groene weides.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:05

Hahah de boswachter heeft een keer mn ma gebeld of ik wel degene was wie ik zei dat ik was :')

en hij had de politie gebeld dat ze naar het bos moesten komen om ons te bekeuren omdat we geen ID bij ons hadden.... (mag een boswachter geen boete voor geven) maar die wilden niet komen natuurlijk, toen wou hij dat we de paarden aan een boom zetten en meegingen :roll: hahahaha

nadat ie mn ma had gebeld hadden we alsnog een boete dan voor naast t ruiterpad rijden (op het ruiterpad liepen loslopende honden..)

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Boete, na leuk bosritjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:14

Ik ben tijdens een vakantie op de veluwe 1x een boswachter tegengekomen :P Wij waren toen ook verdwaald en op een plek waar we niet mochten komen.

Die boswachter was onwijs relaxed en heeft ons toen de weg gewezen zonder te bekeuren, die had ook wel door dat wij niet van daar waren :)

Zera

Berichten: 1324
Geregistreerd: 27-03-06
Woonplaats: Vaals

Re: Boete, na leuk bosritjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:17

Normaal gesproken krijg je eerst een waarschuwing voordat je een bekeuring krijgt. Dat staat in het regelement :P.. Tenzij het nu weer veranderd is..

Maar 60 euro is wel erg veel zeg..

..Trots op mijn knollie..

stijntilla

Berichten: 600
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-09 10:48

hm haha t komt dus vaker voor(A) voel ik me ook niet zo dom. Ik heb ooit al wel een keer een waarschuwing gehad, maar die was niet officieel en dit was een andere boswachter.. Ik vond 60 euro ook zeker veel.. Had zelf de helft bedacht.

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:57

Je had er ook gewoon vandoor kunnen gaan. }:)
Nr-bord heb je niet

Urania Z1 verkocht
Otura Z1 R.I.P Ik mis je!

ArabicQueen
Berichten: 2350
Geregistreerd: 13-03-09
Woonplaats: NED Gelderland

Re: Boete, na leuk bosritjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:01

Dat heb ik ook wel eens gehad dat een boswachter niet eens naar id vroeg maar wel alle gegevens opschreef heb hem wel mooi binne gekregen die boete maar was er tegen in gegaan moest allemala brieven schrijven werd er helemaal niet goed van had gezegt dat ik in die periode naar mn oma was in belgie dus dat ik dat noooit geweest had kunnen zijn en dat het misschien een grap van iemand anders was ofzo heb hem uiteindelijk naa veel brieven niet hoeve betalen was ook wel belachelijke hoge boete echt niet normaal

GEZOCHT: Jonge spring/dressuur pony van fokker/handelaar

Djini
Berichten: 498
Geregistreerd: 31-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:07

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt met een vriendin van mij. Rijden altijd samen keurig op ruiterpaden, per ongeluk een keertje niet. En ja hoor, 25 meter verderop reed iemand van de milieupolitie; allebei een boete van 50 euro. Ook geen ID bij ons, maar daar gelukkig geen boete voor. en inderdaad geen bonnetje gehad, maar wel gewoon moeten betalen, helaas (gelukkig hadden we een goede reden om op het wandelpad te rijden, dat vonden mijn paps en mams ook, dus die hebben maar betaald :o )

@ArabicQueen
Dat is wel slim zeg, had ik op dat moment ook kunnen doen eigenlijk..

Goofke

Berichten: 623
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:10

ik ben bang dat je toch echt gewoon zult moeten dokken.....

paar jaar geleden had ik met een vriendin precies t zelfde, alleen was de boete toen nog 30 euro meen ik me te herinneren? boswachter schreef op een soort kladblokje onze adressen en wij kregen nix mee naar huis. Maar de rekening kwam dus echt wel! T sneue was dat mijn vriendin net naar een studentenwoning in een stad was verhuisd en haar postcode niet zeker wist, heeft de boswachter t blijkbaar nagezocht, want toen we bijna thuis waren kwam er een auto met piepende banden naast ons stilstaan met een kwade boswachter erin met de vraag of we hem wouden stangen ofzo? (adres klopte dus toch niet)
Wij kwamen toen tot de conclusie dat we de beste man dus niet echt aardig vonden...... ;)

Cas en Floor

xxxphoebe

Berichten: 98
Geregistreerd: 08-02-09
Woonplaats: regio randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:12

Soms is het inderdaad best wel eens krom. In de loonse & drunese duinen waren wij ook de weg kwijt, we herkenden het pad echter zo'n 100 meter verderop. Alleen om daar te komen moesten we een stukje over een wandelpad. Voorzichtig, stapvoets langs het randje gereden maar ja hoor, boswachter en bon. (€50,00 voor zijn tween). terwijl er inderdaad wel straffeloos tientallen voetgangers met loslopende honden op "ons" ruiterpad lopen. :( En in drenthe, tijdens een vakantie, hopeloos verdwaald, geen ruiterpad op een gegeven moment meer te verkennen. Wij waren toen blij dat we na dik 2 uur eindelijk iemand tegenkwamen, ookal was het dan de boswachter. Hij heeft ons toen heel vriendelijk naar het dichtsbijzijnde ruiterpad gebracht en op de kaart heel duidelijk aangewezen wat voor ons de kortste route naar huis was, en geen bon! :D

gelukkig zijn, daar moet je naar streven!!

stijntilla

Berichten: 600
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-09 11:25

hm das balen.. wordt dus toch betalen:p ouders van me vriendin vonden het ook sneu.. dus die betalen die van haar.. ik moet hem dan zelf dokken:P haha maar ja.. deze boswachter was ook niet echt de aardigste.. had ook ze hele outfit aan:P waar me vriendin en ik nogal om hebben gelachen;) haha niet waar hij bij stond hoor:Phahha

stijntilla

Berichten: 600
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-09 11:27

superwoman schreef:
Je had er ook gewoon vandoor kunnen gaan. }:)
Nr-bord heb je niet


haha daar dachten wij later ook aan;) haha maar hadden geen schijn van kans.. ik stond naast het paard om een balk weer op het paaltje te leggen:P haha

Niwla

Berichten: 4111
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:33

VivaLaVida schreef:
Hahah de boswachter heeft een keer mn ma gebeld of ik wel degene was wie ik zei dat ik was :')

en hij had de politie gebeld dat ze naar het bos moesten komen om ons te bekeuren omdat we geen ID bij ons hadden.... (mag een boswachter geen boete voor geven) maar die wilden niet komen natuurlijk, toen wou hij dat we de paarden aan een boom zetten en meegingen :roll: hahahaha

nadat ie mn ma had gebeld hadden we alsnog een boete dan voor naast t ruiterpad rijden (op het ruiterpad liepen loslopende honden..)


Ja maar die boswachter in Veenendaal is ook een *lelijkwoord* :7

Ontopic: Balen TS! Zeker omdat je de weg kwijt was..

Al·win; (m) - Edele Vriend - 09.05.2004 ~ 27.09.2013.

Diesel; Ever thine, ever mine, ever ours.




Anoniem

Re: Boete, na leuk bosritjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:39

Ja dat was in prattenburg :')
die in zandgat is aardiger..

Dreamer_S
Berichten: 3603
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:39

Tip voor de volgende keer... HEEL HARD WEGGALOPPEREN als de boswachter komt :D

Relax.. Take it Easy

stijntilla

Berichten: 600
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-09 16:40

Silvaantje schreef:
Tip voor de volgende keer... HEEL HARD WEGGALOPPEREN als de boswachter komt :D

haha ja ;) doe ik zeker;) njh hoop dat het niet meer voorkomt.. Die man had trouwens wel pepperspray bij zich;) niet dat wat uitmaakt als we weggalopeeren:P


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers