Hangen op één hand.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Hangen op één hand.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-02 18:24

Smiles hangt heel erg op zijn rechterteugel.
Links is er geen probleem. Dit doe hij zowel als hij nageeft of als hij zijn hoofd in lucht heeft. Mijn teugels zijn overigens gelijk.
Nou heb ik 2 instructrices die allebei iets anders zeggen.
- rechterteugel langer maken tot de druk gelijk is en dan rechterhand wat naar rechts tot hij zijn hoofd netjes recht houdt.
Als ik dan mijn hand naar rechts doe totdat zijn hoofd weer recht is geeft hij weer evenveel druk.
- af en toe de rechterkant even laten 'vallen' en dan weer opppakken.
Dit kan ik zolang volhouden als ik wil maar zodra ik hem oppak hangt hij meteen weer.

Hij loopt actief en reageert goed op mijn been. Het ligt niet aan zijn mond of tanden. Wie kan mij vertellen welke fout ik maak, en wat ik hieraan kan doen?


misstexas

Berichten: 282
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 18:37

Zodra hij rechts gaat hangen zet hem dan gelijk linksom want dit licht niet aan jou maar hij is je gewoon aan het pesten door niet op zichzelf te lopen maar op jou te gaan hangen.
Elke keer als hij dat probeert wees er dan zeer snel bij en zet hem dan meteen op z'n plaats door in de tegengestelde te draaien.
Blijf dit doen en je zal zien dat hij niet op jou kan gaan hangen maar zichzelf moet gaan dragen....

Veel succes..

If you are nice to your horse,he will be nice to you !!

zita

Berichten: 754
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 09:23

het kan zijn dat hij rechts stijf is, als dat zo is kan je veel oplossen op de volte op de linkerhand. dan strekt hij namelijk zijn rechterkant omdat die bol wordt gemaakt.
dat los-vast kan ook, het is de bedoeling dat hij zich dan niet continu vast kan pakken.
sucses!

I love Kyra+Arabe( miss you 4-ever)!
dag lieve aap ik hoop dat je een leuke eigenaar krijgt met een lekker stuk land......

Anna 16
Berichten: 52
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Harderwijk

vastpakken op rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 18:27

hoi,
het paard heeft er moeite mee om het rechterachterbeen eronder te brengen zodat hij zijn linker schouder en hoofd naar rechts kan buigen,
hebben wel meer paarden problemen mee, gewoon blijven gymnastiseren
hij word dan vanzelf soepel

fietsen is gezond, eet meer fiets

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 14:04

Een paard kan niet op de hand gaan hangen zonder dat de ruiter de hand vasthoudt. Dus je moet je hand meer ontspannen (naar voren brengen), en meer met je binnenbeen naar je hand toedrijven.


Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 18:42

Mijn idee is drijven met je binnenbeen (rechtsom dan) naar je buitenteugel. Dus vragen op links en rechts zoveel mogelijk loslaten.
Bij mijn paard is het andersom, wel in lichtere mate, zij houdt vaak links vast en ik vraag dus nageeflijkheid op rechts, laat links zoveel mogelijk los en pak hem er af en toe weer bij.
Verder vooral veel voltes, groot en klein en achtjes rijden om het paard aan beide kanten soepel te maken.

Poetic Dante Lunar 1.51 m en dus officieel E-pony!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 14:45

Ben het eens met tweede instructrice: af en toe los laten en bij voorkeur als je redelijk naar hek/muur toerijdt: hij zal neiging hebben rechtdoor te denderen. Jij geeft echter met ophouding binnenteugel (links) en gewicht aan dat je naar links wil maar laat het hem daar maar heel ff zelf uitzoeken. Verder heel veel slangevoltes rijden en hem daar ook op je gewicht laten wenden, mag best even schop geven als hij niet reageert, + veel gymnastiseren en veel op tweede hoefslag rijden (want waarschijnlijk hangt hij ook erg aan omheining op linkerhand?? Succes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers