Aanwijzingen voor aanslagen in Nederland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Aanwijzingen voor aanslagen in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:00

Dit haal ik net van de Planet nieuws site.
Het komt nu toch wel erg dichtbij Scheve mond

Citaat:
Aanwijzingen voor aanslag in Nederland

Gepubliceerd op vrijdag 09 juli 2004

Op diverse locaties in Nederland zijn vrijdag extra maatregelen genomen in verband dreiging van terrorisme.
De Algemene Inlichtingen en Veiligheidsdienst (AIVD) heeft aanwijzingen binnengekregen dat radicale moslims mogelijk terroristische aanslagen in ons land voorbereiden.

Sommige van de genomen maatregelen zijn zichtbaar volgens een persbericht van het ministerie van Binnenlandse Zaken. Het gaat dan om de opstelling van extra toezichthuisjes of extra observatie door politie. Over de aard van de aanwijzingen en de genomen maatregelen wil de AIVD echter verder geen mededelingen doen.

Dit type meldingen komt vaker voor. "Zodra er zichtbaar dingen gebeuren, melden we dat. We willen niet dat een of andere lokale journalist een huisje op palen ziet staan en de volgende dag er paniek uitbreekt. Daarom hebben we besloten het openbaar te maken. Ook om het te stroomlijnen", verklaart Frank Wassenaar, voorlichter van het ministerie, het persbericht nader tegenover Planet Internet.

Hoe lang de verscherpte veiligheidsmaatregelen van kracht zijn durfde Wassenaar niet te zeggen. "Dat hangt af van de nieuwe aanwijzingen die binnenkomen. Het kan gaan om dagen, weken maar ook om enkele maanden."

Bronnen: Ministerie van Binnenlandse Zaken



Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:13

Ik hoorde het op de radio niet helemaal goed en ben dus op teletekst gaan lezen.
Het maakt me echt bang.
En dan te bedenken dat ik onder het World Trade Center werk en ook nog in hartje Rotterdam Nagelbijten / Gniffelen

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:14

Ik heb sowieso een hekel aan massa's en dan ook nog dit bericht

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:15

Ach, als ik me daar al druk om moet maken.
Ik vind het prima dat de veiligheidsdiensten allert zijn op aanslagen, maar volgens mij wordt het ook wel een btje overdreven hoor.
Misschien ook wel niet, maar ik hoop dat het hier wel meevalt.
Daarbij weiger ik mijn leven in angst te leven.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:25

Ik kan er eigenlijk niet slechter van slapen eerlijk gezegd..

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:48

Het is weer bijna de 11e....

Slechter van slapen doe ik ook niet. Ik kan er ook helemaal niets mee met dit soort berichten omdat je eigenlijk nog niets weet.
Als ik ergens zou wonen waar ineens heel veel politie op de been was zou ik mezelf misschien wel zorgen maken.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:53

Gaaaap Dat is nou al de zoveelste waarschuwing Scheve mond

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:01

Zojuist op Nova;
Bij de Schipholtunnel staan extra bewakingsvoertuigen, dit is een maatregel voor langere tijd.
Ook op andere plaatsen zijn dit soort maatregelen getroffen alleen is nog niet bekend waar.

RolfX
Berichten: 2155
Geregistreerd: 29-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:05

Ik snap niet wáárom hier.Ze hebben hier alle vrijheid (die terroristen dan) en de meeste van hun broeders zitten hier ook...dat ga je toch niet verpesten met aanslagen? Dat zou ik tenminste vrij dom vinden!

JanDik
Berichten: 33
Geregistreerd: 07-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:10

Ik vind het al knap dat ze Nederland kunnen vinden (bij Kopenhagen linksaf ? Knipoog ).

Ik denk dat het hier niet zo gauw zou gebeuren, dan eerder in Engeland, waar Tony Blair als een hijgend hondje achter Bush aanloopt Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:13

Ik zal mijn leven er niet door laten beinvloeden maar het zet je toch wel even aan het denken.

Ik vind het inderdaad knap dat ze nederland gevonden hebben Haha! "Goh laten we dat kleine vlekje hier op de kaart eens bombarderen" Knipoog

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:13

't Staat ook op de voorpagina van de krant op internet, zag ik.
Ik kan/ga er ook niet van wakker liggen, maar toch vind ik zulke berichten niet fijn...

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:14

Straks even het late nieuws van rtl4 kijken, die schijnen cameraploegen op pad te hebben

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:27

Ik verwacht het eerder vlak voor verkiezingen. Ze proberen om ons democratische systeem te raken. Zoals bij Pim F. al te zien was, beïnvloeden dat soort dingen wel degelijk ons stemgedrag. In Spanje is het ook al aardig gelukt. Wij hebben ook nog steeds troepen in Irak...... In Spanje was het wat extremer omdat de regering een beslissing had genomen tegen de wil van het volk in. Dat ligt hier iets anders.
Nou hou ik al niet van tunnels, omdat je niet goed weg kan komen als er iets gebeurt. Als er file staat rij ik over de brug bij Amsterdam. Ik word helemaal geflipt als ik stilsta in een tunnel. Een tunnel opblazen geeft denk ik te weinig slachtoffers (hooguit 20 auto's) voor deze terroristen, dus ik verwacht eerder iets op het CS ofzo.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:30

Ze zullen toch wel aanwijzingen hebben waardoor ze juist bij de Schiphol tunnel gaan staan.
Hoog Catherijne lijkt me ook een doelwit, altijd druk daar.

Hopenlijk is het gewoon weer loos of worden ze afgeschrikt door deze maatregelen.

JanDik
Berichten: 33
Geregistreerd: 07-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:34

Sinds wanneer worden criminelen afgeschrikt door de Nederlandse politie ? Schijnheilig

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:36

ik denk persoonlijk dat de kans groter is dat ik morgen onder een auto kom, dan dat er aanslagen op nederland worden gepleegd. Maar ok, het kan gebeuren. En dan hou je er niks aan.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:38

JanDik: Hopenlijk sinds vandaag Knipoog

Ik denk dat de kans om onder een auto te komen ook veel groter is maar gek genoeg zou ik het ook niet fijn vinden om nu door de Schipholtunnel te moeten.
Beetje dubbel dus wel.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:41

Mijn vriend heeft vrienden en familie in Hoofddorp, ik geloof dat we maar via de A5 of via Badhoevedorp gaan.......

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:43

Kan ik me goed voorstellen Jantine2.
Ik slaap er niet minder om maar als ik ergens een hoop beveiling zou zien zou ik toch wel een ommetje maken.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:46

Ik kan me er hier in Drenthe al helemaal niet druk om maken Haha!

Oh, het is nu op RTL4

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:50

Vond het toch wel ernstig overkomen net op rtl4.
Buiten de Schipholtunnel schijnt dus ook het Binnenhof behoorlijk bewaakt te worden en ze hadden het ook over de Botlek.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:54

Mijn man werkt op Schiphol, vandaag vrij, maar morgen en overmorgen avond moet hij werken.
Sinds 9/11 vind ik het eng worden, vooral als je man op een internationale luchthaven werkt.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:54

Nou, van dat nieuws word je ook niet veel wijzer. Laten ze dan hun mond houden. En Nederland schijnt interessant te zijn omdat we voorzitter zijn van de Europese Unie.

Wat wilden die terroristen ook al weer bereiken met die aanslagen?
Het kapitalistische westen onderuit halen? Iedereen bekeren?

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:55

oliebol ThePast03, ik moet morgen 2x langs de Botlek (heen en terug Tong uitsteken )