Paspoort en chip troubles.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Paspoort en chip troubles.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 18:09

Ik had een tijdje geleden al een paspoort aangevraagd voor Jordy, DA langsgeweest om te schetsen etc. en alles opgestuurd. Is het kwijt geraakt, volgens de KNHS nooit aangekomen....
Gisteren is de DA dus opnieuw geweest, alles opnieuw gedaan. Ook chip werd gecontroleerd, geen chip te vinden Verward De DA vroeg of ik nog stickertjes had met het chipnummer erop, die had ik nog wel. Bleek het een andere chip te zijn dan de chips die altijd voor paarden gebruikt worden, eentje die ze voor huisdieren gebruiken, en die kon hij niet lezen met dat apparaat.... De vorige keer werd mij overigens alleen gevraagd of hij gechipt was, en of ik een stickertje had, niet gecontroleerd. Jordy was al gechipt toen ik hem kocht, zat alleen nog geen paspoort bij.
Nu heeft de DA dus weer gewoon een stickertje op het formulier geplakt.
Ik vraag me alleen af of ik daar later geen problemen mee kan krijgen, dat ze weer die chip niet kunnen lezen bij een eventuele controle o.i.d.?

Die vertraging is ook heel fijn, ik heb het paspoort eigenlijk heel erg nodig de 25e aanstaande..... Ben dus ook bang dat ik het niet op tijd binnen heb. Ik krijg hier namelijk heel uiteenlopende verhalen te horen, van 1,5 week tot 5 maanden voor het paspoort binnen was Scheve mond

Oliefjuh

Berichten: 1209
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 18:28

Heel irritant!!!! Scheve mond
En ze doen er ook nog zo lang over..Balen.. Boos!

guccio

Berichten: 2105
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: in 't zeeuwse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 20:30

hoop dat je je paspoort snel terug hebt. lijkt me echt vervelend!! En wat raar dat jordy gechipt is met een niet-paarden chip... of heb ik het nou verkeerd begrepen?? succes maybe dat een belletje helpt??

LittleChief

Berichten: 37
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 10:40

Belangrijke papieren moet je altijd aangetekend versturen, dan weet je zeker dat het aankomt omdat de ontvanger er voor moet tekenen.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 15:51

LittleChief schreef:
Belangrijke papieren moet je altijd aangetekend versturen, dan weet je zeker dat het aankomt omdat de ontvanger er voor moet tekenen.


Dit heb ik ook gedaan, kost wat meer maar scheelt een hoop gedonder.
Ik vind het heel erg vreemd dat ze in jouw paard een andere chip hebben gezet, en dacht dat zo´n chiplezer alle chips kon lezen.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-04 17:27

Ik heb het nu dus ook aangetekend verstuurd Lachen
Ik vind het ook vreemd van die chip, maar ik ben er toch wel vrijwel zeker van dat die er wel moet zitten. Jordy is een paar jaar terug al gechipt, toen de chip nog niet 'verplicht' was. Volgens de vorige eigenaresse is hen toen ook niets verteld over een paspoort i.o.d., alleen dat het ter registratie was... Ga ik dus ook nog even precies nazoeken, het chipnummer is namelijk ook niet bekend bij de Databank Gezelschapsdieren.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 18:20

Wat raar zeg....
Jordy is idd gechipt toen ik hem kocht en dit is door een dierenarts gedaan Verward
Naja ik hoop dat je eruit komt,als je nog wat wilt weten ofzo,dan pb of bel je maar Lachen

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 21:41

Nou de mijne is nu ook gechipt maar als het aan mij lag hoefde het niet. Tis dat je zo af en toe de dierenartsen nodig hebt maar ik vind het maar een stelletje geldwolven Boos! . (natuurlijk niet allemaal maar hier in Zuid-Holland ken ik geen goei iig) Overal reclame maken voor zo'n ding en daar krijg je dan je chip en je paspoort voor. Nou vergeet het maar, moet je verdorie naast de vee arts ook nog eens het paspoort betalen was ik gewoon 75 Euro kwijt. Bloos! . Dat hadden ze wel es effe mogen zeggen dat het paspoort er niet bij zat.... Schijnheilig