PC aansluiten op TV

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

PC aansluiten op TV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 14:39

Wij willen graag de PC aansluiten op de TV. IN de handleiding staat dat het kan. Er staat dat je naar eigenenschappen van beeldscherm moet gaan. (configuratiescherm).

Maar daar zie ik niks over "aansluiten op de TV" staan. Iemand enig idee hoe dit gedaan kan worden?

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!


Menno

Berichten: 1595
Geregistreerd: 16-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 14:51

Bij de eigenschappen van je Beeldscherm kun je op het tabblad Instellingen ingeven op welke monitor je het beeld wilt tonen Knipoog

Hou er wel rekening mee dat je op je tv haast geen tekst kunt lezen. PC-gebruik op je tv is voornamelijk bedoelt voor videobeelden. De letters die je normaal op je pc-beeldscherm ziet kan de tv niet goed overbrengen.

V: Is Tommie een hond of een beer?
A: Tommie is een fantasiebeest, waar er maar één van is.
Bron: Sesamstraat FAQ

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 14:53

het is bedoeld om een dvd, die op de harde schijf staat, naar de tv over te "zenden".. Maar ik zal nog eens kijken bij instellingen

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 14:58

Ik zal wel blind zijn, maar ik zie het echt niet

Afbeelding

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 15:07

wacht, ik denk dat ik heb heb.. even proberen

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 15:13

Ik heb hem, maar hij doet het maar 10 seconden, en zonder geluid

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 15:20

Klik eens op geavanceerd en zet dat plaatje hier ook ff neer Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Mwroap1

Berichten: 219
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 16:16

Wat voor kabeltje gebruik je?

Find me and follow me
through corridors and factories

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 18:10

ik gebruik een overzend apparaatje, weet niet meer hoe het heet..
zo'n ding dat je met 3 kabeltjes aan de computer aansluit. En bij de tv staat er ook 1.

Normaal zenden wij van tv naar tv over, en dat gaat altijd prima.... Maar nu met pc en tv lukt het dus niet

Hier het screenshot:

Afbeelding

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!


Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 18:11

maar hij doet het voor 10 seconden. Dan heb ik op de tv beeld zonder geluid. Op de PC dan geen beeld, (zwart beeld) maar wel geluid.

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 18:14

Maar behalve dat apparaatje, zijn er nog meer alternatieven?

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Mwroap1

Berichten: 219
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 19:57

Apparaatje bedoel je denk ik een tulp-scart kabel mee. Volgens mij heeft hij niet geheel door dat hij het geluid ook door moet sturen.
10 seconden klinkt me een beetje in de oren als de tijd die het normaal ook duurt als je een andere resolutie selecteert. Staat er dan niet toevallig op je tv of je deze instellingen wilt behouden?

Find me and follow me
through corridors and factories

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 20:01

nee er staat dan op tv helemaal niets.. het is eerst blauw, daarna krijg je de film (dus het pc sherm) en daarna weer blauw

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 20:13

probleem is, pc staat 15 meter verderop. Ik heb vanavond feestje, en ik wilde graag op de tv dvd's uitzenden die op de pc staan..

als de tv er naast stond maakte het niet uit, dan kan ik net zo goed op de pc kijken... maar hij staat 15 m verderop

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 20:24

Zo'n "schoteltje' heb ik ook dat doorzend
Super makkelijk.

Alleen verwacht ik dat jou computer niet de juiste grafische kaart heeft.
Dat had de onze ook niet.

Als wij zowel het schoteltje op de pc aangesloten hadden en op tv en het juiste kanaal en we schakelde over naar tv werd ook bij ons het beeld op de monitor zwart voor ongeveer 10 sec..

op tv zag je dan 10 sec. beeld
met daarin het venster of je akkoord ging met de nieuwe instelling, zoniet schakelde hij automatich terug naar het oude (dus dat je weer beeld krijgt op je monitor)

Klik je in die 10 sec. nu eigenwijs op enter, blijf je beeld houden op de tv, echter niet meer op de computer, ook niet na opnieuw opstarten, je hebt immers de instellingen veranderd.

leuk, want nu kan iemand bij de tv gaan zeggen hoe jij met je muis moet bewegen om weer beeld te krijgen.
heel erg irri kan deze eigenwijze dame vertellen Bloos!

Wij hebben er nu een andere grafische kaart ingezet, die het beeld op de monitor kan copieren en nu kun je wel beide dingen kijken.

Er bestaat ook een programmatje voor, toolTV, maar dat werkte bij ons niet helemaal. Die copieerd ook je beeld van de monitor naar tv.

verder kun je ook nog een grafische kaart kopen waarmee je en naar je tv zenden en zelf door kunt computeren, maar die zijn een heel stuk duurder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:09

Ik heb het ook een tijdje gebruikt. Het werkt super. Het is even rommelen met de instellingen, maar als je het eenmaal aan de gang hebt is het erg makkelijk.

Tip: schrijf je instellingen even op als het werkt. Mocht ooit je computer een herinstallatie nodig hebben, ben je niet je instellingen kwijt. Dat scheelt je een hoop tijd en ergenissen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 00:45

Het aller- allermakkelijkste is een PC met 2 aansluitingen voor 2 monitoren. Eentje is dan je monitor en tegen die andere zeg je dat het een TV is Lachen.

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 13:25

uiteindelijk is het toch gelukt.... pc naar de kamer "rijden". (staat op zo'n verijdbare computertafel), monitor ernaast op een tafeltje, en kijken maar... niet ideaal, maar het is wat.

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 16:30

Ik wilde de laptop op de tv aansluiten met Svideo kabeltje (scart en geluid) dat kreeg ik wel voor elkaar, maar de TV gaf alleen Zwart-wit beeld. Iemand enig idee hoe dat zit dan?

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 16:41

Laura schreef:
Ik wilde de laptop op de tv aansluiten met Svideo kabeltje (scart en geluid) dat kreeg ik wel voor elkaar, maar de TV gaf alleen Zwart-wit beeld. Iemand enig idee hoe dat zit dan?



Heeft te maken met PAL-NTSC instellingen. Heb ik ook last van gehad.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers