Quadrisol bij drachtige merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

PaulineS
Berichten: 246
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Diemen

Quadrisol bij drachtige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 17:31

Mijn, net drachtige, merrie heeft vandaag Quadrisol voorgeschreven gekregen voor een spierblessure in haar rechterschouder.
Nu staat er op de verpakking dat het niet geschikt is voor drachtige merries, maar zit ook een sticker op dat het medicijn geregistreerd is voor drachtige merries. Wie weet hoe het nu echt zit? Ze is pas een maand drachtig, ik wil geen risico lopen...


MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 21:13

Ik kreeg van mijn dierenarts ook Quadrisol voorgeschreven, en heb dit ook gegeven. Mijn drachtige merrie zou eerst wat anders krijgen voor haar blessure, maar dat was nog niet geregistreerd voor drachtige merries. Quadrisol wel, dus dan zit het wel goed. Die van mij is nu 3 maanden drachtig, en heeft twee injectoren Quadrisol (in totaal) gehad. Neem aan dat de dierenarts het anders ook niet zou voorschrijven aan een drachtige merrie.

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 21:24

Kan geen kwaat! mijn merrie heeft bijna alleen maar op Quadrisol gestaan en heb nu gewoon een super gezond veulen!

Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij! My Precious by Cash Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij!

Maarten21
Berichten: 60
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 21:27

zo ver als ik weet kun je gewoon quadrisol (vedaprofen) geven aan drachtige merries, maar juist niet lacterende dieren en veulens jonger dan 6 maanden

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:11

Zelf geef ik niet snel pijnstillers, dan moet het echt wel te kwaad worden.
Als ze niet zou eten of depri van de pijn is, dan zou het moeten. Met pijnstillers valt er een pijngrens weg. Een grens die nu gemakkelijk wordt overschreden, met alle gevolgen van dien....... Knipoog

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 20:18

rainbowcash schreef:
Kan geen kwaat! mijn merrie heeft bijna alleen maar op Quadrisol gestaan en heb nu gewoon een super gezond veulen!


Dat was bij ons inderdaad het zelfde...

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 20:19

Suzan1 schreef:
Zelf geef ik niet snel pijnstillers, dan moet het echt wel te kwaad worden.
Als ze niet zou eten of depri van de pijn is, dan zou het moeten. Met pijnstillers valt er een pijngrens weg. Een grens die nu gemakkelijk wordt overschreden, met alle gevolgen van dien....... Knipoog


Daar is wel wat voor te zeggen.. Maar aan de andere kant wie weet hoe lang die blessure nog gaat duren.. Moet ze dan al die tijd met pijn rond lopen?

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 23:22

Er valt wel te leven met pijn...... Knipoog
Als je elk pijntje met een stiller sust, worden het zulke miepen. Maar het belangrijkste vind ik wel, dat ze met zichzelf voorzichtiger zijn, omdat de pijn gevoeld wordt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boyca, Lenexa, sannedeedee1, Trendiction en 66 bezoekers