a

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-02 22:44

a
Laatst bijgewerkt door janna op 03-05-22 08:34, in het totaal 1 keer bewerkt

-


Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 22:58

Als je een vreetzak hebt werkt het misschien met een flink hooinet. En je trailer op een rustig plekje neer proberen te zetten. Of iemand anders met het andere paard aan de hand laten stappen, grazen etc. en dan zo ver mogelijk weg van de ring!
Of 3 paarden meenemen in een vrachtwagen, zodat ze altijd nog met z'n 2en zijn. Al is het maar een extra shetlander mee.

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 23:14

Ik ben ook met 2 paarden op concours geweest.
Maar heb geen tips voor je want gewoon zonder eten stonden die heel braaf te wachten.
Misschien gaat dat bij jou ook wel zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 08:02

Gewoon tandem gaan rijden dan heb je ze tegelijk nodig Haha!

Ik heb ze ook wel eens tegelijk mee genomen naar een dressuurwedstrijd en dat was geen succes, inderdaad veel hinneken en klieren tenzij er iemand bij de trailer blijft.
Maarja dan heb je weer zoveel mensen nodig.

MarijeR

Berichten: 24927
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 08:08

Wij gingen ook wel eens op wedstrijd met een jonge ruin en een wat oudere merrie. De merrie bleef altijd rustig alleen op de trailer, de jonge ruin brak de boel af. Als de merrie eerder aan de beurt was ging mijn vader met de ruin wat aan de hand stappen. Als de ruin aan de beurt was moest de merrie ook in de buurt van de ring zijn, anders kon je de proef wel vergeten. Toen de ruin wat meer ervaring kreeg werd het wel steeds beter.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 08:16

de eerste keer was niets olympic brak de boel af omdat lodewijk wegging en onder zijn proef bleef ie maar scheeuwen.
Lodewijk gaf er zelf niet zoveel om.
de vorige keer heeft hij eerst 3 min staan gillen en daarna was het over. wie weet de volgende keer dat hij niet meer moeilijk doet omdat ie weet dat het paard terug komt?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 09:18

Ligt helemaal aan de paarden die je bij elkaar zet en hoeveel contact ze normaal gesproken met elkaar hebben. Als wij met Jurga en Harald samen weggaan, dan breekt Harald de trailer af en als ie ook maar iets hoort, hinnikt hij. Jurga blijft echter altijd rustig staan. Ze hinnikt wel als hij weer terugkomt, maar niet hinderlijk de hele tijd door. *braaf*
Het ligt dus helemaal aan de paarden zelf en of ze elkaar goed kennen is mijn mening.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 13:20

Ligt eraan of de betreffende paarden veel samen staan. Ik heb een hekel aan plakkers er mag best wel even geroepen worden maar trailer afbreken nee.

Een heleboel mensen vinden het leuk wanneer paarden het samen zo goed kunnen vinden maar helaas geeft dat op wedstrijden alleen maar problemen.

Zorg dat er genoeg hooi is zodat ze zich kunnen vermaken Lovers . Hopelijk gaat er nog iemand extra mee om de boel een beetje in de gaten te houden.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Danny

Berichten: 127
Geregistreerd: 11-01-02
Woonplaats: venlo, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 14:00

ik zou gewoon hem wat hooi geven of mee wandelen dan blijft hij wel rustig..... Gr . danny

~Cheval~4ever~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 14:25

Jurga schreef:

Het ligt dus helemaal aan de paarden zelf en of ze elkaar goed kennen is mijn mening.

Die 2 waar ik het hierboven over had stonden toch ook de hele dag samen in de wei.
Dus kende elkaar ook heel goed.
Zo te horen heb ik best mazzel gehad dan Haha!


Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 14:28

met 5 paarden op wedstrijd gaan, zoals ik doe Haha! Haha!
Dan staan ze nooit alleen

En als ik alleen met de pony's ga, dan zijn dat er dus maar 2, dna staat de ander gewoon rustig te wachten, en zo niet, dan niet, lekker laten staan, ze kunnen toch nix doen in de vrachtwagen. Hooinet erbij, en dan niet zeuren hoor!

Maar meestal gaat er bij de pony's nog een paard bij, omdat ikd ie extra wil trainen. Maar zo niet: gewoon lekker laten staan, geen aandacht geven, en na 5 minuten is het klaar. Bij mijn paarden dan tenminste...

Owja, wat ook wel helpt: zorgen dat ze de omgeving kunnen zien, dus eens wat paarden langs zien komen.

Haha!

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 15:43

Ik ben ook een tijdje met twee plakkers op concours geweest .,de ene deed t erger als de andere .Hij brak de trailer af ,Je moet er voor zorgen dat degene die t t ergste heeft het eerste er af is ,dan ga je hem ergens neerzetten (in een stal of zo )en als als ie gelopen heeft er pas weer in ,dan is ie rustiger (liefst die andere dan in een stal,zonder dat ze elkaar zien),,Helaas heb ik geen tip als een korreltje van dit of dat ,,het enige wat ik weet is dat het vanzelf minder wordt als je ze heel vaak meeneemt .Op t laatst knorden ze alleen nog maar wat .als ik ze uit elkaar haalde,


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: eclair98, lizy29, paard1970, Utixo, vilheide en 79 bezoekers