Jingo@Halter

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Jingo@Halter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 15:37

Vandaag heb ik voor het eerst met Jingo de halter geoefend, ze was erg braaf, en bleef ook goed staan (maar "Ho" kent ze inmiddels al Knipoog ).
Ze moest er wel aan wennen natuurlijk dat ik haar voeten optilde en dat er iemand om haar heen liep tijdens het staan.
Mijn verzorgster Claudia heeft me geholpen, toch makkelijk met iemand erbij.

Ik heb er natuurlijk ook een foto van gemaakt, terwijl Claudia haar vast hield, ze ziet er erg goed uit, maar haar vacht is nog niet waar ik het hebben wil, dus Bunschoten gaat het nog niet worden voor haar.


Afbeelding

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~


Annebell_001
Berichten: 562
Geregistreerd: 08-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 15:51

Waauw, mooi paardje. Tong uitsteken

Ik moet ook nog oefenen voor halter (over 3 weken) maar het vierkant stilstaan zit er nog niet in...uuh....hoe heb jij dat je paard geleerd?
En mag je de benen op de wedstrijd zelf ook nog even verzetten enzo?

Verward Verward

~~

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 16:07

Wow, hartstikke goed joh! Ik vind haar echt onwijs knap. Kwijl OK dan!

Lijkt net of ze 3 benen heeft. Clown Knipoog

Ob-la-di ob-la-da, life goes on... brah! :D

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 16:11

Netjes hoor!!!
Maar wat is er mis met de vacht?

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 16:40

cornelie schreef:
Netjes hoor!!!
Maar wat is er mis met de vacht?


Dank je, er is niks echt "mis" mee, maar voodat ik haar een week of 6-7 geleden kreeg, heeft ze op het land gestaan, haar vacht is dus nog steeds wat verbleekt en nog niet in "show conditie". Ze wordt elke dag uitgebreidt gerosborsteld, en dat help al heel veel, maar het is gewoon nog niet "perfect", al wordt het wel steeds beter !

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 16:42

wigchert schreef:
Waauw, mooi paardje. Tong uitsteken

Ik moet ook nog oefenen voor halter (over 3 weken) maar het vierkant stilstaan zit er nog niet in...uuh....hoe heb jij dat je paard geleerd?
En mag je de benen op de wedstrijd zelf ook nog even verzetten enzo?

Verward Verward


Heel veel oefenen en eerst zorgen dat je paard weet dat Ho! ook echt Ho! is. Dan doorgaan met om hem heen te kunnen bewegen, terwijl hij Ho blijft. Daar vanuit voeten optillen en hem leren dat hij ze niet zelf neerzet, maar dat jij ze plaatst waar jij ze hebben wilt.

Je mag bij Halter wel, maar bij Showmanship niet, de voeten zelf plaatsen indien nodig.

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

asbe

Berichten: 119
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Kiel-Windeweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 17:08

Ziet er erg goed/mooi uit. Lovers Je ziet het verschil duidelijk toen ze net bij je kwam en hoe ze nu is zeg! Super!!

Paarden schenken de vleugels die ons ontbreken.

United Stables That's US!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 18:10

Voor Bunschoten zal het niet meer lukken, maar paprika poeder voeren geeft een donkerder/diepere vachtkleur. Ik voer op elke voeding (da's dus 3 x per dag) een theelepeltje paprika poeder.
Wel 'spaanse zoete' paprika poeder nemen, dus niet van jalapeño's ofzo. Ik haal het bij de Hanos, kilozak voor iets van 4 euro zoveel.
Paprika poeder is het hoofdbestanddeel in het voedingssuplement 'Black as Night', voor zwarte paarden, en veel palomino mensen (in amerika) voeren paprika om die donkere diepe kleur op hun paarden te krijgen, maar het werkt dus ook voor vos, chestnut en bruine paarden.

En gekookt lijnzaad / extra olie voeren helpt natuurlijk ook, maar dat zul je wel weten. Weet je dat ze in Amerika ook vaak zonnebloempitten voeren voor de extra vetten. Ben er hier al achteraan geweest, maar is een beetje duur hier... klein zakje kost al snel een paar euro en dan heb je net genoeg voor 1 of 2 keer ofzo... Kan nog geen goedkoop adres vinden hiervoor, want het is natuurlijk wel een stuk minder geklieder dan olie voeren (Ik voer 1 kopje olie per dag).

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Emmy
Berichten: 324
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 18:31

Corine heel mooi hoor OK dan! en inderdaad dacht ik aan die shampoo voor chestnut of sorrels maar dat er ook paprika poeder gevoerd wordt, een hele fijne tip Francis, zal dit goed onthouden!

Als je nog hulp nodig hebt Corine, ik woon in de buurt van Bunschoten, dus kan er elke dag zijn

Sammy_Jo

Berichten: 1447
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Haaksbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 18:32

Zo dat ziet er keurig uit !

Mooi paardje hoor !

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 19:00

Ziet er goed uit! Zo op de foto te zien valt het niet op dat de vacht wat verbleekt is.
Trouwens goede tip die paprikapoeder!

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:43

Wat is ze toch ook een beauty Lovers

One moment can change everything.

United Stables That's US

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:26

Zo fijntjes en dan met zulke billen ... jammie Vingers aflikken .

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 01:46

Bedankt iedereen voor de complimenten en tips OK dan! !
Ik voer nu al zeewier, dat helpt ook erg goed voor de vacht, inderdaad wist ik dat Paprika poeder goed hielp, maar wist nooit welke en hoeveel, bedankt Francis !

Haar vacht is juist erg vet, niet droog, maar vooral de kleur is hetgeen waar ik nog over val, het is nu ook nog wat "verweerd" wat logisch is natuurlijk, dat heeft gewoon tijd en veel groomen nodig. Ik hoop haar wel mee te nemen naar Lindlar Duitsland,eind augustus, ze moet ook nog veel leren en we zijn samen ook nog bezig aan elkaar te wennen, dus die tijd kan ze nog wel gebruiken. Jingo is echt een super lief dier die erg graag haar best doet, dus het gaat allemaal wel erg lekker verder met haar!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

DennisC

Berichten: 116
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 14:30

Ziet er super uit Corine!!!
Wat een prachtig paardje is dat toch!! OK dan!

En van die paprika poeder wist ik niet, ga ik proberen.
Helpt het ook als je ze wel gewoon buiten laat staan???

Success means that you get up one more time than you fall down

United Stables That's US!


Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 15:06

Dot staat ook gewoon buiten... het maakt de vacht van binnen uit donkerder... het beschermt niet tegen invloeden van buitenaf, zoals de zon. Maar als de vacht donkerder wordt door de paprika, zal 'ie ookal wordt 'ie door de zon gebleekt uiteindelijk toch donkerder zijn als wanneer je geen paprika geeft.
Het duurt natuurlijk wel even voor je het resultaat ziet, want de paprika heeft even de tijd nodig én je ziet het pas bij de nieuwe haren, dus moet de vacht zich eerst vernieuwen...

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:26

Francis schreef:
Ik haal het bij de Hanos, kilozak voor iets van 4 euro zoveel.

Beetje Blond misschien, maar wat is de Hanos en waar zit die?

Yosan

Berichten: 593
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Uplengen(Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:20

Mooi paardje,ziet er super uit OK dan! *LOL*

Hoe langer je nadenkt, hoe duidelijker het wordt dat er echt geen antwoord is.

R.I.P. Marinus"Iski"

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:38

Hanos is een groothandel voor restaurants etc. Ze bezorgen bij bedrijven maar hebben ook een aantal grote 'winkels' in Nederland, maar alleen mensen met een pasje kunnen er kopen. Het is een 'branche-gebonden' groothandel wat wil zeggen dat je moet kunnen aantonen dat je binnen de doelgroep valt. Dus restaurants, cafetaria enzo, maar ook sprotkantines of bedrijven met meer dan 10 man personeel (en die dus kantine benodigdheden aanschaffen) kunnen een pasje aanvragen.
Ik heb een éénmans hondentrimsalon, dus ik kan geen pasje krijgen (maar m'n zwager werkt bij een bedrijf met een lieve baas die z'n pasje wel aan m'n zwager wilde uitlenen *LOL* )

Kun je niet bij de Hanos (of iets dergelijks) terecht, dan kun je eventueel die plastic busjes van de supermarkt gebruiken...die zijn ook niet zo heel duur, 45 cent per busje ofzo... Je kunt natuurlijk ook bij de plaatselijke snackbar vragen of ze bij hun volgende bestelling een zak paprikapoeder mee willen bestellen.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:53

Dan zou ik ook de Makro kunnen proberen ... daarvoor kan ik wel een pasje lenen.

Hoe zit het trouwens met de smaak van paprika(poeder). Gaat dat zonder problemen naar binnen? Lijkt me toch een scherpe smaak voor een paard...

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 00:13

Nee, paprikapoeder is niet scherp (proef maar eens zo uit het potje...zit eigenlijk nauwelijks smaak aan...). Je moet wel gewone paprikapoeder gebruiken (die heet officieel 'spaanse zoete paprika'), dus niet een of andere 'extra scherpe' of 'hot' paprika poeder ofzo... en je voert maar 1 theelepeltje per keer dus over een schep voer is dat een te verwaarlozen hoeveelheid... ik denk dat ze't niet eens proeven (twee theelepeltjes per dag is genoeg, ik voer 3 th.l. per dag in de hoop iets sneller resultaat te krijgen, weet niet of dat zo werkt, maar voorlopig laat ik het even zo. Over een tijdje ga ik naar 2 th.l. per dag). Dot eet het in ieder geval gewoon...

Als je bij de macro kijkt moet je wel even opletten wat het kost... Bij de Hanos hadden ze n.l. ook meer verschillende merken (o.a. versteeg e.d.) maar die waren allemaal een stuk duurder (zaten ook in strooibussen of emmertjes ofzo...maakt het ook al duurder) en omgerekend was het dan voordeliger om gewoon die plastic potjes van Terra, bij de supermarkt te nemen. Daar zit 50 gram in en die kosten hier €0,45. Dat is dus €9 per kilo (en heeft de Aldi/Liddle geen paprika poeder...misschen nog goedkoper).
Alleen die zak was goedkoper en een emmertje/tupperwarebak had ik zelf wel.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

DennisC

Berichten: 116
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 09:11

Bedankt Francis ik ga het gewoon proberen.
Ik heb ook wel een pasje van de groothandel, ik ga daar eens even kijken(ik heb namelijk nooit op paprikapoeder gelet Knipoog )

Success means that you get up one more time than you fall down

United Stables That's US!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mrskiwi en 37 bezoekers