Meningsverschil --> nieuwe foto's klassiek type

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Meningsverschil --> nieuwe foto's klassiek type

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 16:05

Naar aanleiding van dit topic [FA] Meningsverschil --> wat is jullie mening over dit heb ik nieuwe foto's gemaakt van Zooseven. Ik hoop dat deze beter te beoordelen zijn! Het blijft lastig die kleintjes op foto te zetten!

Afbeelding

Hij draaide net zijn hoofd weg....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik hoop dat ze beter zijn. Ik ben niet zo'n fotograaf dus bijna alles wil wel mislukken... En hij was aan het etteren met Zennah die overgins een prachtig hoofdje heeft, is dan mijn bescheiden mening:

Afbeelding


alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:02

Zoals ik al eerder zei, is het een eerder klassiek type. Maar daar is niets mis mee. Ik vind hem een mooie achterhand en kruis hebben maar de hals mocht voor mij iets hogerop staan. Je zal enkele jaren moeten afwachten maar het zal echt wel meevallen.

alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:02

En die andere heeft idd een heel mooi hoofdje, heel mooi getekend ook!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 07:00

alabastro schreef:
En die andere heeft idd een heel mooi hoofdje, heel mooi getekend ook!


Het is een Future x Jazz Haha! Ik zelf ben daar helemaal weg van. Niet zo'n zwaar type als deze Zooseven maar toch best wel grof. De enige bemerking dat zij heeft is dat ze voor iets frans staat.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 07:38

Met een franse stand kan een goede hoefsmid, zeker op deze leeftijd nog een heleboel aan doen, maar dat wist je vast wel.

Verder deel ik jouw mening. De FuturexJaz heeft een hele mooie uitstraling, echt chique. De oo seven vind ik vrij grof, maar daar zijn ook weer genoeg mensen voor te vinden (misschien gaat ie de jacht wel in Lachen

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 08:45

Ik vind het een prachtigpaard!!!! mooi zwaar het zou haast van type wel een grunninger kunnen zijn (dat wil je vast helemaal niet horen)

Zoals ik 'm op de 4de foto zie is hij te sjiek in het hoofd vergeleken bij de rest of vergeleken bij een ouderwets type.
maar mooi zwaar veulen. vind het persoonlijk erg mooi om te zien.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

lovewally

Berichten: 1006
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:00

mooi hoofdje!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:50

tis idd een ouderwets typje..
erg zwaar gebouwt, en een hals die erg diep uit de borst is
verder is alles wel helemaal in verhouding, dus dan is het een kwestie van smaak.
van die ander is die hals wat minder goed gevormt, tenminste dat lijkt op de foto
erg ingestoken en erg recht
wel n lief koppie

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 11:24

ik vind het klassiek type nog steeds een leuk type!

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 12:30

Op dit moment toont hij misschien een wat klassiek type maar het kan zijn dat hij dat helemaal niet toont op 3 jarige leeftijd. Mij bevalt dit veulen wel.

valencia
Berichten: 562
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 13:20

ik vind het een mooi beestje, hij is misschien wat stevig, maar dat heeft eigenlijk ook wel wat.....

Aan de franse stand, of andere kleine 'probleemspjes' kun je op deze leeftijd waarschijnlijk nog wel wat aan doen...maar je moet zelf bedenken of je dat echt waard vind.

.....

Machie

Berichten: 15953
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 13:49

ik blijf het een geweldig veulen vinden

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 13:54

Nimber schreef:
Ik vind het een prachtigpaard!!!! mooi zwaar het zou haast van type wel een grunninger kunnen zijn (dat wil je vast helemaal niet horen)

Zoals ik 'm op de 4de foto zie is hij te sjiek in het hoofd vergeleken bij de rest of vergeleken bij een ouderwets type.
maar mooi zwaar veulen. vind het persoonlijk erg mooi om te zien.


Nee hoor, dat vinden we helemaal niet erg. Liever had ik gehoord dat hij wat een Gelders Type is Haha! Ik houdt ook van dit soort paarden. Alleen ik vind zijn halsaanzet niet mooi en zijn hoofd heeft ook niet alles over. Maar qua type vind ik deze paarden erg goed.

VA is geweest te scanneren en de (oude) merrie is nu drachtig van Matterhorn, kan nog van alles gebeuren, maar de vrucht zit iig goed Haha!

Superkip

Berichten: 37
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Lummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 13:59

Buiten de hals die wat hoger ingezet had kunnen zijn, had het voorbeen misschien iets langer kunnen zijn. Vooral het stuk tussen de knie en de schouder.

Voor de rest, mooi hoofdje, stevig gebouwd, mooi achterbeen. Dus ja, alles kan beter, maar je mag best tevreden zijn ! Lachen

You can't win without losing !

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 14:02

Suzan1 schreef:
Met een franse stand kan een goede hoefsmid, zeker op deze leeftijd nog een heleboel aan doen, maar dat wist je vast wel.


Hoefsmid is erbij geweest, maar die wil het eerst laten voor wat het is.

Zij is dus een kleindochter van die Actueel x Gousmid merrie (die klassieke) Haar moeder (halfzus dus van het Ooseven veulen) is Tosca (v. Jazz) Ook een beetje klassiek, maar dat is niet vreemd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik weet het, ze zien er allebei heel goed uit.... Nog een maandje en we gaan weer serieus aan de slag, dan kan het veulen erbij weg. Ze heeft zelf een prachtig spreken hoofd met een mooi en betrouwbaar uitziend oog.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 14:05

ik vind het een knap veulen
je mag hem zo bij ons in de wei komen zetten hoor Tong uitsteken Knipoog

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 10:54

zoozeven is idd een grof maar goedgebouwd veulen. Lijkt meer op zijn moeder dan zijn volle zus wenda (vind haar nog mooier als zoozeven)
Zennah is echt een heel mooi ding. die zie ik al in de dressuurring lopen.

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 11:27

Nou ik zeg nogsteeds doneer maar aan mij.. ik vind het echt een prachtig paardje..

Troste mama van Quinn & Mats

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-04 11:42

Misschien dat hij ook nog wel groffer lijkt omdat ze het ook behoorlijk goed hebben in de wei Haha! Ze zijn allemaal in zeer goede conditie.
En Zennah is een apart veulen, ik hoop niet dat Florencio wint in Verden. Ik wil hem graag ook nog wel bij Tosca (v. Jazz) hebben.....

En het doneren gaat waarschijnlijk niet lukken, ik zou dan met iemand heeeeel veel ruzie krijgen Knipoog

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 16:59

Mijn voorkeur blijft uitgaan naar zooseven, in alle opzichten.
Let je er wel op dat je ze niet te dik laat worden, want voor een veulen van die leeftijd ziet hij er iets te goed uit.
Als je ze te dik laat worden, haal je de groei eruit, + dat het op den duur nadelig is voor het botwerk.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bibi1995, Majestic-12 en 52 bezoekers