info gezicht over KWPN Hengst Haskan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

info gezicht over KWPN Hengst Haskan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 15:41

Wie kent of heeft informatie overde hengst Haskan geboren 30 april 1989, predikaat: preferent, kleur lichtbruin.
Vader: Concorde, Moeder: Askara,
vader van moeder: I. Furst Ferdinand.

ik heb al gezocht op bokt, google, ilse, maar tot nu toe niks vinden.


Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 16:01

Zegt me helemaal niks Verward .

Gokje, heb je toevallig op de verkeerde regel gekeken? Vader Concorde is namelijk wel preferent en dat wordt vermeld achter zijn naam op het afstammelingenoverzicht van de merrie. Als Haskan is goedgekeurd moet er trouwens op zijn minst STB bij zijn registratienummer staan en geen VB .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 16:34

Haskan is in elk geval niet goedgekeurd of ooit goedgekeurd geweest bij het KWPN. En de geboortedata van paarden uit de pedigree worden ook niet vermeld op papier, alleen van het paard zelf. Wellicht kan je even alle gegevens (gesorteerd!) vermelden, misschien dat ik je dan verder kan helpen.

Haskan zal wel gewoon het paard zelf zijn.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 17:07

Misschien is het een 'foutje' dekking geweest?

- Offline -

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 18:21

MissHIS schreef:
En de geboortedata van paarden uit de pedigree worden ook niet vermeld op papier, alleen van het paard zelf.


In een ander topic geeft ze aan dat ze informatie heeft opgevraagd over haar bijrijdpaard, waaronder nakomelingenoverzichten. Ik ben er vanuit gegaan dat ze die informatie van zo'n overzicht had afgehaald. Daar staat de geboortedata en de kleur van de nakomelingen wel op .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 11:33

ja hoor de info staat op het nakomelingen papier, er staat ook stb bij, dus is hij wel ooit gekeurd? alleen 1 foutje geen preferent, dat staat achter papa Concorde (gekeken met schele ogen). Bloos!
de geboortedatum staat er volledig bij, er staat ook dat hij M+4 springen heeft behaald in 1995.
Het kan zijn dat hij niet meer uitgebracht wordt en nu recratiepaard is of misschien wel een ruin? ik weet niet waar hij gefokt is en waar hij mogelijk gebleven is? Hij is in ieder geval niet gefokt bij de fokker van mijn bijrijdpaard, dat heb ik al nagevraagd.
Het zal geen topper zijn geweest anders was er meer over bekend.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 11:36

Hij staat op een nakomelingenoverzicht? Is het dan niet gewoon zodat ze 'm hengst hebben gelaten en dat hij verder nooit heeft gedekt.
Een goedgekeurde hengst staat wel in het stamboek, dus dn klopt de stb wel, maar als er info staat wat hij gelopen heeft, dan hij de nakomeling en niet de vader. Denk dat je het papier verkeerd heb gelezen. Kun je het inscannen? Dan is het wat duidelijker.

- Offline -

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 12:08

het kan natuurlijk zijn dat hij inderdaad niet gedekt heeft.
ik heb helaas geen scanner! M springen heeft de hengst wel gepresteerd. dit gaat niet over zijn nakomelingen.
Bij mijn bijrijdpaard staat ook haar prestaties op sport gebied, terwijl zij heeft geen levende nakomeling op de wereld gezet.
Of begrijp ik je schrijven nu verkeerd?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 12:10

Nou, ik denk dat je je bericht verkeerd heb op geschreven. Zoals jij het nu schrijft(eerste bericht), vraag je naar een kwpn (goedgekeurde) hengst. En dan heb je het over de prestaties die hij geleverd heb. Dan krijg je alleen als je een nakomelingenoverzicht heb.

Wacht, ik ga wel even kijken of ik een voorbeeld kan vinden.

- Offline -


Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 12:13

ik heb een nakomelingen overzicht van zijn moeder, dus hij staat als nakomeling op dit papier.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 12:20

Kijk, dan is hij gewoon een (klinkt misschien raar) paard, niet een kwpn dekhengst, maar gewoon hengst. Doordat je vraagt naar kwpn hengst, zijn de meesten hiervan uitgegaan dat hij een (dek) hengst was, maar waarschijnlijk is hij gewoon óf hengst gelaten, of men heeft niet gemeld dat ie gecastereerd is. Waarschijnlijk staan Concorde in het stamboek en Haskan zelf in het Vb.

Helaas kan ik even geen voorbeeld vinden op internet, maar denk dat het 'probleem' nu opgelost is, je zoekt gewoon een nakomeling van een merrie.

- Offline -

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 12:25

oh het was niet de bedoeling om hem als dekhengst aan te wijzen, er staat wel STB achter zijn naam in het nakomlingenoverzicht. maar hij zal verder niks gepresteerd hebben. in ieder geval toch bedankt voor het meedenken, toch hoop ik dat er iemand op bokt is die hem kent.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fro, kusjemariska, tjee, Yontheke en 51 bezoekers