Wie heeft er ervaring met Pion afstamming?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
TamBrav
Berichten: 84
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Emmen

Wie heeft er ervaring met Pion afstamming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 16:38

Heb sinds 10 weken een Pion afstamming gekocht. Een ruin van 10 jaar. Heb er in het begin veel problemen mee gehad. Was de eerste weken ziek. Nu hij beter is is hij behoorlijk pittig met rijden. Moet zeggen dat het wel steeds beter gaat. Maar ik hoor nogal verhalen dat Pion ook moeilijk te rijden was. Heeft hier iemand ervaring mee?


Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 16:44

ze zeggen daqt Pion niet geschikt is voor beginners.

Ronja

Berichten: 2142
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 16:55

Wij hebben een Pion x Feuerschein merrie. Ze is correct gebouwd en heeft een mooie uitstraling, eigenlijk helemaal niet merrie-achtig. Ze is een schimmel, met dank aan Pion OK dan!
Niet echt het meest vriendelijke paard op stal, maar wel enorm braaf met rijden. Haar eerste veulen werd, op vier weken oud, kampioen op de regionale keuring! Dit veulen heeft een heel goed karakter.
Dit jaar is ze gedekt van Future Lachen
Laatst bijgewerkt door Ronja op 08-07-04 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 16:56

Ik hoor altijd dat Pion afstammelingen niet makkelijk zijn, maar hoorde laatste dat de boer waar wij ons stro altijd halen ook altijd fokte met Pion en hij had er altijd zeer leuke paarden van. Niet super makkelijk in de omgang maar extreem moeilijk ook niet.

Pino, de super Fjord!

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 16:58

wat hoor hoor van pion afstammelingen is dat het eigenzinnige paarden zijn met een moeilijk karaktwer, maar als je ze eenmaal voor elkaar hebt,, dan heb je ze ook. een vriendin heeft er 1 maar dat gaat nu super heeft haar wel 3 jaar gekost maar er zullen uiteraard uitzonderingen zijn

Just Beleve and HOPE

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 18:46

Bijna alle Abgar nakomelingen geven dat probleem , je moet er mee om kunnen gaan, Ik kan het dus niet.

Margo

Berichten: 1636
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 18:53

Heb een keer een pion uitgeprobeerd toen ik op zoek was naar een nieuw paard was een leuk beestje en kon erg goed lopen.
Ik reed er eigenlijk zo op weg hij was alleen wel beetje heet maar van t karakter kan ik niks zeggen heb er maar 1 keer op gezeten en dat was wel prettig.. Leuk beestje

Suzanne F.

Berichten: 49165
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 20:32

MissHIS heeft nog een leuk stukje over Pion. Ook een karakterschets, erg leuk!! Ik herkende er veel van Lotje in.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:39

Ik ken een drie merries van pion en die schopte je alledrie de stal uit als het de dames niet uitkwam, maar twee ervan zijn pony's en hebben niet onverdienstelijk Z2 bij de paarden gelopen (dressuur)
Wij zeiden altijd dat je niet een Pion uitkiest, maar dat een Pion jou uitkiest. Als het klikt gaan ze voor je door het vuur, klikt het niet dan hoop ik dat je goed verzekert bent. Haha!

TamBrav
Berichten: 84
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 08:12

Het klikt goed met mijn Pion. Het gaat ook al heel goed. Hij is wel gauw afgeleid maar supereerlijk. En zal me er nooit doelbewust afgooien.

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 12:35

ik geloof ook niet dat Pion afstammelingen rotkarakters hebben hoor! alleen niet voor een beginnende onervaren ruiter/verzorger, ze moeten vaak stevig opgevoed worden en dan heb je daarna een prima paard eraan!


Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 12:45

Ik denk dat dit een beetje gaat voor alle paarden die of Pion of Abgar in de 2 eerste lijnen heeft, je moet ze kunnen hebben...............

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 13:35

Ik heb een Transvaal merrie gehad uit een Afrikaner x Eclatant moeder. Heel lief op stal en in de omgang maar met rijden soms een vat buskruit waarvan je niet wist wanneer het zal ontploffen. heeft mij de eerste 2 jaren alle hoeken van de bak en wei laten zien maar op het laatst kon ik toch aardig met haar overweg. Alleen op vreemd terrein bleef het uitkijken met haar. Haha!

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 13:58

Kitten schreef:
Ik denk dat dit een beetje gaat voor alle paarden die of Pion of Abgar in de 2 eerste lijnen heeft, je moet ze kunnen hebben...............

Zelfs in de 3e en 4e generatie wil het nog wel eens naar voren komen.
Had zelf een merrie die Abgar als opa had en zij was qua uiterlijk en karakter sprekend Abgar, haar zoon heeft dit ook weer.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 13:59

Toen ik 16 was, was mij gevraagd 3 paarden te komen rijden.
1 M2 pony. een 13 jarige die pas 3 maanden onder het zadel was, en als ik het durfde een 3 jarige Pion.
Dat was toen een hele donkere schimmel. Echt een hele lieve schat op stal. Ook tijdens het poetsen was hij braaf.
Het zadel op doen was wat anders, hij ging gewoon hangen en springen om dat ding van zijn rug te krijgen.
Eenmaal aan het longeren was hij weer super braaf. Dat kende hij ook al.

Na een week erop en mijn hulp deed echt vreemd.
Hij hield hem vast terwijl ik er met een stoeltje op stapte (was erg groot) en gaf hem altijd appels om hem rustig te houden.
Eenmaal erop liet hij hem los en vluchte de bak uit.
Hup daar ging ik in rodeo door de bak heen. Echt gevaarlijk om het zo maar te zeggen. En dan afwachten tot er een moment kwam van overgeven en weer rustig afstappen. Dat was dus steeds pas na een half uur.
Zo dus drie weken lang dag in dag uit.
Na die drie weken gaf hij zich over en was het ook een erg fijn paard om mee te werken, pakte alles super snel op en deed graag zijn best. Kon vanaf toen ook gewoon zelf op en af stappen. Niks meer aan de hand.

Later toen ik eenmaal gewoon kon rijden met hem hoorde ik dat hij een maand voor ik ermee begon al zadelmak geprobeerd te maken was, en dat er 3 mensen niet meer durfde. 1 had een gebroken pols op het paard, de twee was er af gedonderd en had daarmee de rug beschadigd (de eigenaar) en de andere had een gebroken been eraan over gehouden.

Dat verklaarde ook meteen waarom de eigenaar zo snel de bak uit wilde tijdens het zadelmak maken.
Zo als hij tekeer ging, bleek hij dus al vanaf het begin te hebben gedaan.
Niemand durfde nog op hem te stappen.
Als ik nu (10 jaar later) terug denk en voor de keus te hebben gestaan hem zadelmak te maken, denk ik dat ik het niet zou doen.
Nadat ik hem lekker aan het lopen had, is hij de dressuur in gegaan.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 14:05

Ik heb een 6 jarige hengst van Pion gekent. Enorm verpest met inrijden, en totaal onhandelbaar. Helaas is het dier daarom naar de slager gegaan....
Met een goede ruiter kunnen pion's toppaarden zijn, maar het is wel lastig om ze zo ver te krijgen.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 14:11

Aktion ( v. Pion ) werd destijds gereden door Barbara Koot en zei durfde er zelfs geen shows meer mee te geven, omdat het zo'n secreet was.

Suzanne F.

Berichten: 49165
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 21:56

Beber schreef:
Aktion ( v. Pion ) werd destijds gereden door Barbara Koot en zei durfde er zelfs geen shows meer mee te geven, omdat het zo'n secreet was.


Nou die hongaar stuurde er goed mee!!

Tja iedereen verklaard me voor gek als ik de afstamming van mn merrie vertel hahaha. Maar ik kan goed met haar overweg.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:00

Ik heb een Pion merrie gehad, een wereld beestje. Ze was een beetje eenkennig en hielt niet van poetsen. Ze is super braaf met rijden en ze heeft zeer mooie gangen. Ze is nuchter en schrok eigenlijk nergens van, het was even kijken en hup verder gaan waar we gebleven waren. Ze wil werken voor je. Ik heb totaal geen problemen met haar gehad.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:30

Idd Phia, ook de Pion waar ik het over had, was niet bang te krijgen. Durfde overal langs en was fijn te rijden, maar idd alleen op de juiste manier.
Geweldig paardje, maar helaas waarschijnlijk het verkeerde begin meegehad, waardoor ik dus die rodeo periode heb moeten meemaken.
Het was wel een paard, wat als je er een band mee had, alles voor je wilde doen.

Ronja

Berichten: 2142
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:42

PhiaBink schreef:
Ik heb een Pion merrie gehad, een wereld beestje. Ze was een beetje eenkennig en hielt niet van poetsen. Ze is super braaf met rijden en ze heeft zeer mooie gangen. Ze is nuchter en schrok eigenlijk nergens van, het was even kijken en hup verder gaan waar we gebleven waren. Ze wil werken voor je. Ik heb totaal geen problemen met haar gehad.


Dit is echt precies de omschrijving van onze merrie Lachen Poetsen is ook bij haar een probleem.
Ze heeft alleen niet zo'n mooi hoofd, vind ik zelf dan. Ik weet alleen niet of ze dat van haar vader heeft.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:56

Die van mij had een mooi gevormt hoofd, misschien iets te lang. Pion had een mooi koppie.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Ronja

Berichten: 2142
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 00:47

Foto's staan nu in mijn profiel. Op de tweede foto lijkt ze weer wel een mooi hoofd te hebben, zal aan het weer liggen zeker Knipoog

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 09:24

De hoofden hebben wat van elkaar weg. In mijn profiel staat een foto van haar hoofdje. De sjim Haha! natuurlijk.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 14:38

mijn paard is geen rechtstreekse afstamming van pion, zit pas in de 3de generatie.

maar ze heeft ook soms de vuile streken van pion.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 bezoekers