Je paard is dood, wat verder?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Je paard is dood, wat verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 08:43

Ik was me eens af aan het vragen. Stel je paard is dood of moet ingeslapen worden wat doe je ermee? Laat je hem door een slager ophalen of door zo'n distructie bedrijf? bij zo'n bedrijf word je paard op een paardenhoop gegooid en verbrand. Maar de slager lijkt me ook niets. Is er nog iets anders? Kan je paard bijvoorbeeld begraven worden of gecremeerd of zo?

Groetjes Suzanne
Laatst bijgewerkt door 4leafclover op 09-07-04 09:06, in het totaal 1 keer bewerkt

O
[TK] Kieffer Garmisch zadel maat 2 PB voor meer info!


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 08:47

Destructie bedrijf Haha!

Begraven of cremeren mag niet, dus je hebt de keus om ze òf te laten slachten in het slachthuis òf aan huis laten inslapen en door het destructie op te laten halen.
Je kan er wel voor kiezen om het destructie bedrijf alleen voor jouw paard te laten rijden, dan wordt hij op een nettere manier opgeladen an alleen vervoert.
(uiteindelijk belanden ze alsnog op de grote hoop, daar niet van)

Charaz

Berichten: 24260
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 08:47

Ik weet niet waar ik het gehoord heb, maar volgens mij is er nog geen paardencrematorium maar er was wel iemand mee bezig.

Je bedoeld distructie bedrijf denk ik Lachen

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 08:56

De enige pony die bij mij dood is gegaan is in Utrecht ingeslapen en daar si ie in een stal ingeslapen en heb ik hem voor het laatst gezien. Dan heb je tenminste nog een beetje prettig beeld en wordt ei daar netjes opgehaald. Maar dat si natuurlijk alleen als ie daar behandelt is en ingeslapen.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:00

Fellor schreef:
De enige pony die bij mij dood is gegaan is in Utrecht ingeslapen en daar si ie in een stal ingeslapen en heb ik hem voor het laatst gezien. Dan heb je tenminste nog een beetje prettig beeld en wordt ei daar netjes opgehaald.

Denk je dat ze het ene dier netter in die vrachtwagen kieperen dan het andere? Of wat bedoel je met netjes opgehaald?

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 09:05

Ik bedoelde idd distructie bedrijf. Maar ik vind het zo oneerlijk voor het paard. Je paard heeft veel voor je gedaan en betekent. het lijkt me niet eerlijk om dan zo "met het paard om te gaan" zeg maar. Als een paard veel betekent heeft wil ik wel dat het een goed einde krijg zeg maar.

O
[TK] Kieffer Garmisch zadel maat 2 PB voor meer info!

adnil
Berichten: 915
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:06

als het destructiebedrijf gewoon de ronde gaat rijden, dan liggen er al meer dode paarden in de wagen.. ik heb het meegemaakt en geloof me het is geen pretje om dat te weten dat je paard daar in de wagen op de hoop gegegooid wordt, zeg maar.. ik zou er altijd voor kiezen het destructiebedrijf alleen voor jou te laten rijden.. uiteindelijk hetzelfde, maar toch een ander gevoel...
Laatst bijgewerkt door adnil op 09-07-04 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:06

toen mijn pony werd ingeslapen in moergestel, hebben ze hem daar ook in een stal inlaten slapen, en hij ging daar uiteindelijk al zelf liggen, dus hij is rustig gaan slapen, met zijn dekentje op, ik weet niet wat er verder mee is gebeurd, mij is verteld dat hij daar is begraven, natuurlijk weet ik dat dat niet zo is, maar de echte waarheid hoef ik eigenlijk niet te weten!

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 09:09

Maar er zijn ook speciale crematoriums voor honden en andere huisdieren etc. Als er zo'n crematoriums zijn waarom niet voor paarden dan. Waarom zijn die er nog niet.

O
[TK] Kieffer Garmisch zadel maat 2 PB voor meer info!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:11

Suzanne vd schreef:
Ik bedoelde idd distructie bedrijf. Maar ik vind het zo oneerlijk voor het paard. Je paard heeft veel voor je gedaan en betekent. het lijkt me niet eerlijk om dan zo "met het paard om te gaan" zeg maar. Als een paard veel betekent heeft wil ik wel dat het een goed einde krijg zeg maar.


Dan graaf je een heel groot gat in de tuin en stop je je paard daar in Haha!... Voor mij; dood is dood... Ik zal hem laten halen door zo'n distrucitie bedrijf, maar ik zal er niet bij zijn.

:){

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:18

Suzanne vd schreef:
Maar er zijn ook speciale crematoriums voor honden en andere huisdieren etc. Als er zo'n crematoriums zijn waarom niet voor paarden dan. Waarom zijn die er nog niet.

Ik denk dat je dat geld dan beter in een nieuw paard kan steken.
Of ben ik nou hard Bloos


4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 09:19

Dood is idd dood. Maar ik vind je gaat een mens toch ook niet op een berg mensen gooien en dan met z'n allen verbranden.
Ja, groot gat in de tuin graven, moet je wel een grote tuin hebben Knipoog

O
[TK] Kieffer Garmisch zadel maat 2 PB voor meer info!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:25

Suzanne vd schreef:
Dood is idd dood. Maar ik vind je gaat een mens toch ook niet op een berg mensen gooien en dan met z'n allen verbranden.
Ja, groot gat in de tuin graven, moet je wel een grote tuin hebben Knipoog

Ja je gaat mensen ook niet opeten als we toch zo'n lastige vergelijking gaan maken Knipoog
Ik ken wel iemand die haar paard in de tuin heeft begraven! Ik zou dat ook wel willen doen eigenlijk.. scheelt iig een hoop geld en het lijkt me wel een mooi idee. Best veel van onze overleden dieren liggen in de tuin. We hebben eigenlijk al een heus mini-kerkhofje haha Bloos Ik denk alleen dat het officieel niet mag en dat je even een bulldozer moet lenen ofzo.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:31

ja, die gat moet dan erg diep *LOL*

:){

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:35

Je moet er gewoon niet teveel bij nadenken. Het paard voelt niets meer als het dood is. Als je goed voor het dier bent geweest, put daar dan je troost uit. Meer kun je niet doen.
Het destructiebedrijf komt een aangemeld dier al de eerst volgende dag ophalen...het is een naar gezicht, maar wat niet weet, wat niet deert (ga dan ook niet kijken).

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:35

kimmy schreef:
ja, die gat moet dan erg diep *LOL*

Idd..of je moet een klein paard kopen Knipoog

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:37

Destructie bedrijf denk ik. Met mn vorige pony iig wel.

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:39

Mijn paardje is naar de slacht gebracht, klinkt heel wreed, maar de andere optie was dat de verzekering het af zou handelen en dat wij er niet bij mochten zijn als ze haar in lieten slapen. Dan maar liever zo. Zelf was ik er niet bij, maar mijn vader zei dat ze heel vredig is gegaan...
Wat er daarna met haar gebeurd maakt mij niet veel uit, als ze de paar die ze nog hebben maar goed zijn....

..If I only could make a deal with God, and get him to swop our places..

Kia: the power to surprise Knipoog Clown

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 09:39

Bravura schreef:
Het destructiebedrijf komt een aangemeld dier al de eerst volgende dag ophalen...het is een naar gezicht, maar wat niet weet, wat niet deert (ga dan ook niet kijken).


Ik heb het dus al een paar keer gezien op stal. Het ziet er niet prettig uit. Ik denk dat als ik een paard had dat opgehaald zou moeten worden er idd niet bij zou gaan kijken, of juist wel ik weet het niet. Zoiets kun je alleen beslissen als je op zo'n moment zit.
Maar het ziet er niet "diervriendelijk" uit dan vind ik.

O
[TK] Kieffer Garmisch zadel maat 2 PB voor meer info!

ruitje

Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:40

In Stompwijk zijn ze op dit moment druk bezig met een crematorium voor paarden.Ik geloof dat je op dit moment wel je paard daar kan brengen,maar omdat de oven alleen geschikt is voor kleinere dieren,moet je paard dan eerst in stukken gesneden worden voordat hij gecremeerd word...doe mij dan maar naar de slager,dan gebeurd er precies hetzelfde.

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:43

Er zijn al vele topics over geweest. Het is nog steeds niet wettelijk geregeld dat een paard gecremeerd mag worden.

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:44

Bravura schreef:
Je moet er gewoon niet teveel bij nadenken. Het paard voelt niets meer als het dood is. Als je goed voor het dier bent geweest, put daar dan je troost uit. Meer kun je niet doen.
Het destructiebedrijf komt een aangemeld dier al de eerst volgende dag ophalen...het is een naar gezicht, maar wat niet weet, wat niet deert (ga dan ook niet kijken).

Precies... Dit is nou eenmaal het verschil tussen mens en dier... Persoonlijk zou ik mijn paard niet in mijn achtertuin willen hebben liggen... Moet er niet aan denken dat ik steeds over mn maatje heen loop... En ik weet niet of dat op langere termijn gaat rotten en stinken... Ziek

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 09:45

ruitje schreef:
doe mij dan maar naar de slager,dan gebeurd er precies hetzelfde.


Ja maar bij een crematiorium krijg je wel de as mee, zo heb je altijd nog iets van je paardje. Dat vind ikzelf wel een fijn idee. Maar hier zal denk ik ook wel een prijskaartje aanhangen en ik denk niet dat de verzekering dit dekt ofwel?

Het is iedereen zijn eigen keus maar als deze optie eris zou ikzelf voor cremeren gaan.

O
[TK] Kieffer Garmisch zadel maat 2 PB voor meer info!

Diddles
Berichten: 371
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Paarden Land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:48

Mijn Pony is in de trailer van de dierenarts ingeslapen.
De dierenarts heeft hem vervolgens meegenomen en alles verder afgehandeld.

Speechless

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:52

Ik denk dat ik hem naar de slager zou brengen als de mogelijkheid daar voor is. Mocht hij al overleden zijn, of als terplekken in laten slapen vriendelijker is door wat voor reden dan ook word hij opgehaald door de distructor.

Mijn verzorgpony is 2,5 jaar geleden verdronken. Die is opgehaald door de distrcutor. Hij heeft gelukkig niet bij ons aan de weg gelegen, maar bij een koe-boer verder op waar de distructor nog zou komen vanwegen een paar kalfjes.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmenteC, Caoilfhinn, Dunkeedoo, GoogleAdsense, Mark0919, tienus63, Vagabondo en 38 bezoekers