Waar een nette,goede manege om strandrit.te maken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sjaad

Berichten: 4728
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Nederland

Waar een nette,goede manege om strandrit.te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 22:22

Wie weet een goede nette manege om strandritten te maken??


Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:27

Manege Poelenburgh tussen Schoorl en Bergen, vraag anders een bokker daar uit de buurt. Lachen

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 23:07

Barnhoorn in Noordwijk is klein heel gezellig voordat ik mijn eigen paard had hier met plezier gereden.

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 01:25

Manege Berenstein in Den Haag.

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 01:52

Ik heb zelf verhalen gehoord over dat Manege Smit als ik het goed heb wel een goede manege is. maar weet helaas even niet waar die staat, voglens mij in Zuid-Holland aan de kust ergens. Lachen Maar heb zelf daar geen ervaring mee.

Maar ben wel zelf een jaartje of 5 geleden bij Manege Grol in Renesse geweest, en dat was wel heel erg leuk. Leuke snelle paarden, alleen een minpuntje daar was, dat ik toen geen cap bij me had *was op vakantie in Port Zelande Lachen En helemaal niet voorbereid op paardrijden* .. En ze hadden geen leencaps, dus mocht ik zonder cap naar buiten. Lachen Stom misschien van me zelf om te gaan, OOK al is de rit goedgegaan. Bloos

Maar je rijdt daar een half uur naar het strand, een half uur op het strand en een half uur weer terug! Lachen Erg leuk *LOL* !

En afrader is Manege Groot in Egmond. Ziek De begleiding was een uur te laat, ze wisten niet precies welke paarden nou echt geschikt waren, de paarden waren op stal best agressief, en eindstand zijn we het strand niet opgegaan omdat we voglens hun al in het hoogseizoen zaten. Frusty Terwijl we echt een strandrit hadden afgesproken. Verward Slechte organisatie dus.

Maar je moet dus ook even letten of je in de zomer strandritten kan maken, want het kan dus nog wel es toeristisch zijn, end an zijn strandritten niet mogelijk. Lachen Laat je in ieder geval GOED informeren. Pling

Veel plezier!! OK dan!

<center>K) » Selamat Hari Raya Dan Tahun Baru! « K) [ITP] Erve Meenderinkboer!
</center>

Anike

Berichten: 1932
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 08:32

Idd poelenburgh in schoorl.. maar denk dat dat wel aan de verre kant is voor jou.. maar als je echt een leuke en gezellige rit wilt moet je het zeker doen.!!

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:03

Manege Smit aan de Schulpweg in Noordwijkerhout, goede verzorgde paarden, goede begeleiding. OK dan!

Ik rijd er zelf niet, maar weet het van mensen die er rijden/veel komen...

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:04

Poelenburgh vind ik juist verschrikkelijk! Ik kom ze altijd tegen onderweg en ze hebben altijd mensen mee die van een scheet al op de grond liggen. Om over de trappende paarden nog maar te zwijgen!


LindaJ
Berichten: 337
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:27

Manege de Seeruyter op Vlieland. Ben ik pas geweest en ik vond het heel netjes. Aardige mensen, goed verzorgde paarden/pony's, idem dito tuig, goede begeleiding met verantwoordelijkheidsgevoel. En je kan daar de hele zomer door op het strand. Het is wel een heel eind weg voor jou, maar maak er dan gelijk een weekendje van, heb ik ook gedaan. Op zaterdag zijn we het hele eiland rond geweest (5 uur rijden) en op vrijdagavond en zondag ook nog ritten gemaakt.

Oliefjuh

Berichten: 1209
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:49

Ik sta zelf op poelenburgh..
Het is echt een hele leuke manege!

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 11:32

irish_lady schreef:
Poelenburgh vind ik juist verschrikkelijk! Ik kom ze altijd tegen onderweg en ze hebben altijd mensen mee die van een scheet al op de grond liggen. Om over de trappende paarden nog maar te zwijgen!


Dat zijn stapritten, die mensen kunnen inderdaad niet rijden nee Knipoog
En trappende paarden...valt wel mee volgens mij, misschien een paar maar zo erg is het nou ook weer niet.
Het is wel een hele leuke manege en je kan er onwijs lekker naar het strand gaan.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 11:39

Nou ik ben al meerdere malen bijna getrapt door zo een paard bij het passeren! Vind ze allemaal doodeng. Mensen met videocamera's te paard en kinderen van nog geen jaar voorop in een draagzak! Dat zijn dingen die ik niet vind kunnen!

gemske

Berichten: 3548
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Dwingeloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 11:43

Als ik op Vlieland ben ga ik altijd naar stal Edda, die hebben ijslanders. Vind ik dan weer net iets extra's hebben.

Pineapple
A thing of beauty is a joy forever (Keats)

lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 12:52

Hippo d'or nieuwvliet 9paardnsportcentrum nieuwvliet), ligt op 50 m van het strand, in het hoogseizoen zijn er dagelijks ritten

L1+1 met Luna
Luna, Ciera, Rover, Zwier en Ollie
op 15-10-2010 afscheid genomen van Ollie...rust zacht op de groene weiden manneke!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 13:02

spokie79 schreef:
Manege Berenstein in Den Haag.

Maar dan moet je daar wél rijden bij die manege, ze geven je niet zomaar een paard mee. Ben je daar bijv. op vakantie dan kun je niet even een strandrit maken daar. Dan zal je eerst een of twee proeflessen moeten maken in de bak ( Geld, geld! ).

Zo was het tenminste toen ik vorig jaar daar een strandrit wilde maken. Bij Hippisch Centrum heb ik toen een strandrit gemaakt, en dat was erg gaaf! *LOL*

In Scheveningen was ook nog een 'manege' waar je strandritten kon maken maar dat vond ik er allemaal niet te bst uitzien. Scheve mond Bovendien hadden ze daar volgens mij alleen maar smalle, kleine paardjes (arabieren e.d. ).

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 13:06

idd manege Smit in noordwijkerhout is een goede manege staat mijn ex paard ook!
Als het niet om een te grote groep gaat kan ik het ook wel aanbieden om een rit te doen.

http://www.teamcarlee.nl http://www.endurancebythesea.nl Mijn dochter NK kampioen 2018 young riders ! Trots
[color=#FF8000]

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 13:09

Bij manege Berenstein kan je wel mee met een strandrit. Maar die zijn dus georganiseerd. En in de zomermaanden kan het alleen na 7 uur 's avonds, omdat het anders te druk op het strand is.

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 15:06

Aan de overkant van manege smit in Noordwijkerhout heb je ook nog manege Bakker.
Ik vind zelf dat de paarden van Smit er beter uitzien dan die van Bakker

Je moet niet dronken dat ik denken ben!!!!!!!!!!!!!

Mauwie

Berichten: 358
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 15:37

Ik zal ook wel eeens zo'n strandrit willen maken, ben nog niet erg veel wijzer van waar ik dan heen moet mensen Tong uitsteken Iedereen zegt wat anders hahaha. Maar dat Poelenburgh is dat echt alleen maar stappen? Wil natuurlijk wel effe een lekker gallopje maken he Haha!

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 15:38

Dat kan je samen met mij doen!
Vraag ook niet zo veel als een manege.

http://www.teamcarlee.nl http://www.endurancebythesea.nl Mijn dochter NK kampioen 2018 young riders ! Trots
[color=#FF8000]

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 15:38

manege de hoef in Egmond... is ook allemaal goed geregeld en heel leuk tis alleen wel helemaal aan de andere kant van nederland voor jou Tong uitsteken

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 15:55

Ik blijf zelf wel fan van de Westkustruiters in Wassenaar. Ziet er netjes uit, goede begeleiding ook, leuke paarden.

Barnhoeve vond ik trouwens ook leuk, je rijdt alleen maar op het strand daar, niet keurig in een rijtje, maar her en der verspreid. Ik vond het heerlijk ontspannen (ondanks het flutweer), gewoon lekker rijden, beetje keuvelen, af en toe een drafje, af en toe een stukje galop (niet rengalop, dat doen ze daar niet), gewoon leuk.
Laatst bijgewerkt door JoT op 09-07-04 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 16:00

Kijk anders even bij in de picture
Strandrit Noordwijkerhout

Je moet niet dronken dat ik denken ben!!!!!!!!!!!!!

Anike

Berichten: 1932
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 16:16

irish_lady schreef:
Mensen met videocamera's te paard en kinderen van nog geen jaar voorop in een draagzak! Dat zijn dingen die ik niet vind kunnen!


In de 12 jaar dat ik daar heb gereden heeft nog nooit (!) iemand een kind in een draagzak me genomen! Dus dat slaat iig nergens op..!

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 16:24

Mauwie schreef:
Ik zal ook wel eeens zo'n strandrit willen maken, ben nog niet erg veel wijzer van waar ik dan heen moet mensen Tong uitsteken Iedereen zegt wat anders hahaha. Maar dat Poelenburgh is dat echt alleen maar stappen? Wil natuurlijk wel effe een lekker gallopje maken he Haha!


Je heb er ook gewone strandritten hoor, die stapritten zijn voor echte beginners Knipoog

http://www.poelenburgh.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Armani1985 en 132 bezoekers