gemene uitspraak

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

gemene uitspraak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-02 00:29

Toennet bij hart van nederland hadden ze het over die stille tocht voor max, de hond die zo zwaar mishandeld was Verdrietig

En komt er ook zo'n (....)man in beeld, zegt ie dat hij de stille tocht van dat meisje dat een tijd terug was vermoord beter vondt want max was MAAR een DIER. Misselijk

Misselijk Boos! Je wil niet weten wat er toen uit me mond kwam. Boos dat ik was. Natuurlijk is het erg voor dat meisje, maar max had ook gevoel. Die kon ook pijn en angst en alles voelen. En hij zegt "het is maar een dier"

Ik kan hier echt niet tegen,als mensen zo doen. Zelf zijn we ook dieren Frusty

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 10:56

Wat een L*L! Ik vind dieren net zo belangrijk als mensen. en als mensen dierenmishandeling goed vinden, zullen ze mishandeling en moord op mensen niet veel minder erg vinden. Het werkt namelijk 2 kanten op. Als je respect hebt voor leven, respecteer je dieren EN mensen.

zita

Berichten: 754
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 11:02

ik snap dat soort mensen niet!!! dieren zijn gelijk aan mensen

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 14:50

Desiree schreef:
Wat een L*L! Ik vind dieren net zo belangrijk als mensen. en als mensen dierenmishandeling goed vinden, zullen ze mishandeling en moord op mensen niet veel minder erg vinden. Het werkt namelijk 2 kanten op. Als je respect hebt voor leven, respecteer je dieren EN mensen.


Ik ga helemaal met je mee!!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 15:07

Ben het met jullie eens. De meeste mensen zijn toch niet te begrijpen, dat ze zulke vreselijke dingen kunnen zeggen over dieren of nog erger, vreselijke dingen kunnen doen! Verdrietig

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 15:36

Clautje"]
[quote="Desiree schreef:
Wat een L*L! Ik vind dieren net zo belangrijk als mensen. en als mensen dierenmishandeling goed vinden, zullen ze mishandeling en moord op mensen niet veel minder erg vinden. Het werkt namelijk 2 kanten op. Als je respect hebt voor leven, respecteer je dieren EN mensen.


Ik ga helemaal met je mee!!
[/quote]

Ik ook!

Het is toch niet normaal meer! Dieren hebben ook gevoelens net als wij!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 15:44

Juist ja, en omdat wij met dieren omgaan weten we dat dieren wel degelijk pijn kennen, ergens mee kunnen zitten, kunnen lijden. Maar dat wordt door veel mensen nog niet erkend! De wetenschap doet er een onderzoek naar, is dat niet belachelijk? Mensen willlen niet inzien dat dieren net zo goed kunnen lijden als wij. Ik snap wel waarom. Dan moeten ze zich verantwoorden en dat is niet zo gemakkelijk, dat willen ze niet. omwille van de economie.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 15:44

zita schreef:
dieren zijn gelijk aan mensen


Zita, niet overboord slaan. Ik heb nog nooit mens gegeten, dus er zal wel een verschil zijn. Dat wil niet zeggen dat dierenmishandeling koste wat kost moet worden voorkomen. Een stille tocht voor een mishandeld dier is dus niet zo raar. Verder is die man oliedom dat hij zo'n optocht uit zijn verband trekt.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 16:00

ik hoorde t ook. alleen kon ik die man best begrijpen. tuurlijk het is ontzettend erg voor zo'n hond en ik snap t initiatief van die mensen wel en dat ze geld er voor inzamelen snap ik ook. alleen waarom er nu een stille tocht voor moet zijn? het lijkt wel 'in' om een stille tocht te organiseren. het is niet meer bijzonder, voor mij krijgt het steeds minder betekenis. Juist zo'n tocht kan een enorme inpact hebben en mensen aan t denken zetten over bepaalde dingen. maar als er heel vaak een stille tocht is wordt het effect ervan minder.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 16:05

maar wat moet je anders dan doen om te laten weten dat je niet eens bent met wat er gebeurt? mensen weten niets anders dan een stille tocht denk ik.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 16:46

idd ze weten niets anders. maar een paar jaar geleden werden er ook geen stille tochten gehouden. misschien dat als mensen echt wat willen doen ze wat creatiever moeten zijn ipv iets zo 'uit te melken' dat het de normaalste zaak vand e wereld wordt.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 17:05

Ik heb deze discussie al vele malen met mijn vader geveord. Ik vind dieren bijna gelijk aan mensen, ik vind in ieder geval dat ze dezelfde fundamentele rechten hebben als mensen, zoals voer, een huis verzorging etc. Verder vind ik dat mensen dieren moeten respecteren.
Gisteravond moest mijn vader ergns langs, maar er stond een rieten stoel in de weg met daarop onze poes die lekker lag te slapen in een bolletje.
Hij trekt zo die stoel weg waardoor zij ongeveer door de lucht wordt geschoten. Ik was zo boos!!! Dan zegt m'n vader dus dat ik hysterisch doe want het is maar een stomme kat. Dan kan ik me zo boos maken, waarom heeft ie ze dan??!!! Dat arme beest lag lekker te slapen en word opeens door de kamer gegooid.. Verdrietig Zit me gewoon alweer boos te maken!
Daarom wil ik ook geen hond totdat ik uit huis ben, ik wil hem zelf opvoeden en met hem omgaan hoe ik wil.

Onze katten hebben het soms wel slecht vind ik, als het even druk is in de keuken ofzo dan gaat gewoon even het katenluikje dicht, waarna ze gewoon vergeten het weer open te doen...
Of onze poes loopt altijd mee de gang in, kom ik thuis zit de poes helemaal zielig in de gang. Dus ik zeg dat zegt m'n vaders vriendin " ohja ik was 'm vergeten, had ff haast" nou dan valt mijn bek open hoor!!
Het is geen dierenmishandeling, maar het illiustreerd wel hoe ik tegenover dieren sta..

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 21:51

Ik snap sowieso niet dat je een dier dat kunt aandoen. Ik weet dat die wijk waarin het is gebeurd een vrij criminele wijk is (ik woon nl. in Gouda waar het is gebeurd).
Het valt me wel steeds meer op hoeveel mensen zich ver boven dieren opstellen, omdat zij zichzelf in hun denkwijze als het meest intelligentste diersoort beschouwen. Alleen al om het feit dat dieren niet kunnen praten. Ik denk dat het vooral mensen zijn die graag meer macht over anderen willen uitoefenen en die als dat niet lukt of gaat zoals zij dat willen het afreageren op dieren want dat zijn nu eenmaal makkelijke prooien.

Ik word helemaal witheet als ik iemand een dier zie pijn doen of pesten.
Juist omdat dieren zich niet kunnen verweren. Daarom vind ik het heel laf.
Ik krijg dan echt de neiging om de dader dan eens flink toe te takelen en even duidelijk maken dat het dier in kwestie het 'ook zo leuk vond!'.

Ik kan me wel voorstellen dat iemand zegt; alwéér een stille tocht?!
Het effect ervan is er toch al grotendeels van verdwenen, juist door het misschien wel overmatig houden van stille tochten of moet ik zeggen het in de media brengen ervan, want ik kan aan de andere kant niet goed inschatten of het aantal stille tochten daadwerkelijk is toegenomen of niet.
Maar eerlijk gezegd zie ik ook vrij weinig andere opties om je medeleven te tonen.

Soms denk ik wel eens dat mensen vergeten zijn, dat ze ook maar dieren zijn.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 21:58

Ik ben het helemaal met Jessica eens!
Zij zei precies wat ik dacht

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 22:48

idd belachelijke opmerking.
Maar ik vind wel dat er tegenwoordig overal maar een stille tocht voor gehouden wordt.
Toen enkele jaren geleden de schietpartij in café bachus in gorinchem was, was de 1e stille tocht met veel bekendheid.
Daar liepen we met 25.000 man!
Sinds dien wordt er (bij wijze van spreke) voor elke scheet die overdwars zit een stille tocht gedaan.
Met alle respect hoor, als die mensen zich er goed bij voelen moeten ze het absoluut niet laten, alleen je bereikt er zo donders weinig mee

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 23:02

zita schreef:
ik snap dat soort mensen niet!!! dieren zijn gelijk aan mensen


Zita je draait het om!
Mensen zijn ook dieren!
Alleen voelen wij ons meer en slimmer... maar we onderschatten het denken van een dier!

Zielige Max Huilen

En die *#%^*#% vent moet zijn KOP houden Boos!

Huilen

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-02 23:03

jah stille tochten hebben niet meer zoveel effect,daar hebben jullie gelijk in, wat best jammer is overegins. Omdat het om een dier ging, een dier dat zich niet kon verweren. Wij zullen voor dat dier op moeten komen, omdat ze het zelf niet kunnen.
We kunnen ook wel iedereen die een dier ook maar gemeen behandeld in elkaar meppen maar daar schiet je niet veel mee op. Alhoewel, ik zou het zo doen als ik het zag. Maar dan doe je gewoon hetzelfde. Je mishandeld een dier, alleen kan die voor zichzelf opkomen.
dus eigenlijk is een stille tocht en actie voeren de enigste optie