[VD] De spaanse pas

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

[VD] De spaanse pas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 18:30

Ik probeer Tayga wat VD bij te brengen, omdat ik niet op haar kan rijden Lachen

Ze kan nu haar benen netjes op commando optillen en de buiging gaat ook al heel aardig Haha!
Ik heb het boek *Paardenschool* dus ik weet wel hoe ik het aan moet leren, alleen ik krijg het niet voor elkaar Tayga op het juiste moment aan te tikken met de spaanse pas Clown
Zijn hier nog handigheidjes voor of tips Of moet ik gewoon iedere keer proberen totdat het kwartje bij mij gevallen is.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:01

hoe bedoel je dat je haar benen niet op het juiste moment aan kan tikken?
Kan ze haar benen al naar voren strekken? (in stilstand) of alleen optillen?

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 23:00

Ze tilt haar benen alleen op, maar wel heel hoog en houdt ze in de lucht zolang ik haar met het zweepje aanraak.

Je moet toch het been dat opgetilt moet worden aantikken op het moment dat ze het optilt, zodat ze het verder omhoog gooit?? Ik ben altijd te laat en dan doet ze niets of ik ben te vroeg en dan maakt ze een huppeltje.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 23:25

Ga er eerst eens aan werken dat ze haar been vooruit strekt terwijl ze stilstaat. Zowel links als rechts.
Daarna ga je door naar de polka, Pas rechts, 3 a 4 passen voorwaarts, halt, pas links, 3 a 4 passen voorwaarts, halt, pas rechts, etc. Naar mate je vordert ga je steeds minder tussen passen gebruiken

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 23:47

stef schreef:
Ga er eerst eens aan werken dat ze haar been vooruit strekt terwijl ze stilstaat. Zowel links als rechts.
Daarna ga je door naar de polka, Pas rechts, 3 a 4 passen voorwaarts, halt, pas links, 3 a 4 passen voorwaarts, halt, pas rechts, etc. Naar mate je vordert ga je steeds minder tussen passen gebruiken


Ok Lachen
Maar hoe krijg je het voor elkaar dat het been recht naar voor wordt opgetild en niet alleen de lucht in, want het lijkt meer op z'n bedelpootje Bloos om te zien.
Verder heb ik nooit meer dan 1 pas geprobeerd, want dat lukte al niet Clown

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:32

Veel paarden gaan het op een gegeven moment uit zichzelf doen, maar soms werkt het ook om het been vast te pakken als het omhoog getild wordt, het naar voren te strekken en dan het dier uitbundig te belonen. Paar keer doen en dan haar zelf laten proberen. De minste twijfeling in het strekken uiteraard al belonen.