wedstrijden op een draver

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

wedstrijden op een draver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 17:45

Volgend jaar januarie ga ik beginnen met dressuurwedstrijden met mijn ex-draver (more impulse). Ik wou wel eens weten of er meer mensen zijn met ex-dravers die er dressuurwedstrijden mee rijden zo ja hoe vergaat/verging dat? En heeft iemand nog tips?

Kimmie1974
Berichten: 433
Geregistreerd: 04-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:05

Hoi More, leuk dat je wilt gaan starten met je paardje! Ga er wel vanuit dat er van nature op neergekeken wordt, want het is "maar een draver" ( Boos! veel mensen zijn helaas zo kortzichtig)... Ik spreek uit ervaring, maar toen ik een paar keer een prijsje had met mijn vorige draver hielden de negatievelingen vanzelf hun mond. Gewoon doorzetten, het belangrijkste is dat jij en je paard er zelf plezier in hebben (Nog wel 1 opmerkingetje: ex-dravers bestaan niet, het is gewoon een ras, alleen neemt ie geen deel meer aan de koersen op de drafbaan)

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:07

Ik heb een poosje met Danny wedstrijden gereden, altijd nette punten van de jury gehad en ook een paar keer geplaatst geweest Lachen. Zelfs een keer complimentjes van de jury, dat ze het zo leuk vond dat ik een draver zo netjes rond stuurde Lachen.

x_Josine_x

Berichten: 27
Geregistreerd: 19-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 13:39

Mijn zusje rijdt met een draver wedstrijden. Onze ervaring is dat de jury niet echt goede punten geeft aan dravers en vooral de galop kan nooit door de beugel. Maar iedere jury is anders en ik zou gewoon doorzetten.

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 19:06

Mijn oud buurmeisje heeft een paar keer in club verband wedstrijden gereden op Domenic. Ging erg goed! Een vrouw bereikt bij mijn paard veel meer dan ik. Raar maar waar. Maar alleen op dressuur gebied hoor! Mijn instructrice kon ook geweldig leuk rijden op 'm!

Maar verder: Hoe onze dravers hoog! Succes!!!!

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 19:14

Een vriendin van mij die gaat ook wedstrijden rijden met een 17jarige draver. Zorg er goed voor dat ze niet te snel draaft. En lekker ontspannen loopt.
s6

Leoniez

Berichten: 1500
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 19:53

Een kennis van mij rijd ook sinds kort op een dravertje wedstrijden!
gaat heel erg goed, maar inderdaad het enige was dat hij op sommige momenten we nog te snel in draf ging...

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 20:52

Toscalover op dit forum heeft net een draver leren springen, waarschijnlijk mag ze dan ook met het dier op wedstrijd. Zoals met alle paarden die ze rijd.

cali
Berichten: 94
Geregistreerd: 12-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:20

ik heb ook wedstrijden gereden op een draver,tot L1! Haha!
Het ging eigelijk altijd wel goed, maar de jury waardeerde het vaak niet, maar trek je er niets van aan en veel succes! OK dan!

TotalMona
Berichten: 173
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 14:07

ik ben ook van plan om wedstrijden met mijn paard te gaan rijden, het is een draver van 01/06/2001. hij doet er goed zijn best. en mensen denken inderdaad slecht over dravers alsof ze niks kunnen. stom dat ze daarom minder punten geven, of je minder goed vinden enzo. ik vind dat ze daar niet op moeten beoordelen!!!! sorry dat ik dit topic weer op gang help, maar ik moest het even kwijt. ben zelf een trotse bezitter van een draver. hij loop super en is ech tlief. geen zenuwelijer of wat dan ook. jij maakt je paard, door middel van hoe je met hem omgaat!! als jou paard ene zenuwlijer is, komt dat vast door de omgang. in sommige gevallen weet je ook niet, wat je beestje allemaal al heeft meegemaakt. ik vind dat er niet zo geoordeeld meot worden, over geen enkel ras. ik zal eerlijk zeggen dat toen ik mijn dravertje kreeg aangeboden zei: een draver, maar ik wil dressuur rijden. nou toen op een ingereden draver gereden en dat ging perfect. was verliefd en verkocht. dravers zijn ook dieren!! en doen het goe din de sport wereld!!

TotalMona
Berichten: 173
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 14:07

ik ben ook van plan om wedstrijden met mijn paard te gaan rijden, het is een draver van 01/06/2001. hij doet er goed zijn best. en mensen denken inderdaad slecht over dravers alsof ze niks kunnen. stom dat ze daarom minder punten geven, of je minder goed vinden enzo. ik vind dat ze daar niet op moeten beoordelen!!!! sorry dat ik dit topic weer op gang help, maar ik moest het even kwijt. ben zelf een trotse bezitter van een draver. hij loop super en is ech tlief. geen zenuwelijer of wat dan ook. jij maakt je paard, door middel van hoe je met hem omgaat!! als jou paard ene zenuwlijer is, komt dat vast door de omgang. in sommige gevallen weet je ook niet, wat je beestje allemaal al heeft meegemaakt. ik vind dat er niet zo geoordeeld meot worden, over geen enkel ras. ik zal eerlijk zeggen dat toen ik mijn dravertje kreeg aangeboden zei: een draver, maar ik wil dressuur rijden. nou toen op een ingereden draver gereden en dat ging perfect. was verliefd en verkocht. dravers zijn ook dieren!! en doen het goe din de sport wereld!!

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 18:57

geen probleem om met haar wedstrijden rijden dus gewoon meedoen succes ermee OK dan!

daylee

Berichten: 82
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 19:40

More impulse is dat fam. van nevele impulse??? ik had vroeger een draver.. en die zijn vader was nevele impulse

_Rijkie_
Berichten: 3431
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Verwegiestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 19:44

Ik geef een meisje les op ex een draver, ze rijd nu sinds anderhalf jaar wedstrijden en is L2 + 4.
Er heeft heel veel werk in gezeten maar afgelopen winter is ze tweede geworden met de noord hollandse kampioenschappen, ik ben nog nooit zo trots geweest Haha!
Het kan dus makkelijk, gewoon gaan, succes!!

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 20:43

Gaan we weer beginnen over dravers ? Rolleyes
Genoeg mensen hebben bewezen dat dravers perfect in de sport kunnen.

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 22:23

Kwou net zeggen.. m'n verzorgpaardje is een ex-draver, en ze kan prima dressuren, haalt altijd hoge plaatsen! *LOL*

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 23:42

Ex-dravers bestaan niet MarrieLeen, het ras verandert niet en zal altijd draver blijven, ook al lopen ze niet meer op de baan. Hoe heet je verzorgdraver Lachen?

saskia23

Berichten: 936
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 00:23

Ik ga januari 2005 mijn paard starten in de dressuur.
Ook hij is draver gefokt, toen ik hem kocht kon hij niets!! (liep niet op zijn eigen benen en kon alleen hard draven). Nu, 3 jaar later kan ik zeggen dat ik een absoluut wereldpaard heb wat ook nog eens veelzijdig is.
Dressuur kan hij erg leuk, mensen zijn altijd zeer minachtend over dravers maar inwendig moet ik altijd lachen als mensen zeggen 'goh, is dat een draver?' Scheve mond of 'ik dacht dat het een kwpn'er was' Bloos!

xxsummyxx

Berichten: 3202
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 19:00

een meisje op de manege bij mij zit met haar draver in de L2