Weer nieuwe foto's (incl. hengsten!)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Weer nieuwe foto's (incl. hengsten!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:23

Hey Iedereen!

Ik heb afgelopen weken weer veel foto's gemaakt. Zo ben ik in België bij de nationaal kampioen haflingerhengst van 1996 en zijn collega-hengsten op bezoek geweest en heb ik de zoon van europees kampioen Andalusiër gefotografeerd die zelf bekroond is als "best bewegend paard".

Kijk en kwijl waar nodig (hou wel een spat-lapje gereed, want kwijl op de foto's is zonde ! hahaha)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zoals gewoonlijk: De rest kun je vinden op http://hypofocus.com
Ik hoop dat jullie van de foto's genoten hebben! Binnenkort meer!

Pexluvah

Berichten: 443
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: De Geast [Fryslân]

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:26

Wat een professionele foto's!!
Mooie paardjes ook Kwijl

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:29

Heeeele mooie foto's! Ik zou willen dat die van mij er zo goed uitkwamen te zien. Elke keer als ik mijn foto's weer ophaal bij de Blokker is het toch weer een teleurstelling; er zit namelijk váák een vinger of iets anders voor de foto, iets wat er dus niet hoort! Mooie paarden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:35

Tip: Koop een goede spiegelreflex camera, dan krijg je niet zomaar meer vingers voor je lens en bovendien kun je veel meer regelen hoe je je foto wil maken. Daarnaast heb je 'echte' zoom in plaats van optische zoom, dat een licht-vertekend beeld geeft.

Weest niet al te teleurgesteld als je eigen foto's er niet zo uitzien als deze... de paarden zijn voor deze foto's eerst 2 uur helemaal gewassen en geborsteld en daarna door 2 "voorbrengers" opgesteld waarbij er 1 het paard vast heeft, en de ander met een zakje of centenbakje ofzo de oortjes naar voren probeert te krijgen. Dan sta ik met een camera van € 1500,- en een lens van hetzelfde bedrag rustig af te wachten tot het juiste moment daar is en druk dan de knop in. Zo'n reportage kost vaak meer dan 1,5 uur.

Als je dat allemaal bedenkt; dan kun je je denk ik wel voorstellen dat er vaak een goed plaatje uitrolt. Als ik in m'n eentje een foto maak van mijn eigen pony krijg ik ook heel wat mindere plaatjes.... zoals deze bijvoorbeeld:

Afbeelding

ok.. deze is ook wel aardig, maar hier heb ik ook jaren lang voor geoefend iedere dag.

highwaykind

Berichten: 4180
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:43

Ook een tipje van mij Lachen
Bekijk je website even, er staat een \ in de URL 9 startpagina) en hij doet het nu niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:46

Wat staat er waar precies?????
het werkt hier allemaal...

Vraeghoeve

Berichten: 710
Geregistreerd: 10-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:48

Femke je weet dat ik een grote fan van je ben hé!!! weer super foto's!!!

highwaykind

Berichten: 4180
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:48

PB gestuurd Lachen

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:49

Mooie foto's!

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:50

Hypofocus schreef:
Tip: Koop een goede spiegelreflex camera, dan krijg je niet zomaar meer vingers voor je lens en bovendien kun je veel meer regelen hoe je je foto wil maken. Daarnaast heb je 'echte' zoom in plaats van optische zoom, dat een licht-vertekend beeld geeft.

Weest niet al te teleurgesteld als je eigen foto's er niet zo uitzien als deze... de paarden zijn voor deze foto's eerst 2 uur helemaal gewassen en geborsteld en daarna door 2 "voorbrengers" opgesteld waarbij er 1 het paard vast heeft, en de ander met een zakje of centenbakje ofzo de oortjes naar voren probeert te krijgen. Dan sta ik met een camera van € 1500,- en een lens van hetzelfde bedrag rustig af te wachten tot het juiste moment daar is en druk dan de knop in. Zo'n reportage kost vaak meer dan 1,5 uur.

Als je dat allemaal bedenkt; dan kun je je denk ik wel voorstellen dat er vaak een goed plaatje uitrolt. Als ik in m'n eentje een foto maak van mijn eigen pony krijg ik ook heel wat mindere plaatjes.... zoals deze bijvoorbeeld:

[image]

ok.. deze is ook wel aardig, maar hier heb ik ook jaren lang voor geoefend iedere dag.


Super dank je wel!! Ik zal hier rekening mee houden wanneer ik zelf weer eens foto's ga maken Lachen Hoe duur is zo'n camera nou eigenlijk?

Ik vind dat plaatje er anders ook ontzettend mooi uitzien hoor Knipoog En heb ook een kijkje genomen op je site. Het ziet er echt super uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:50

Wat een super moooie foto's
vooral de 2e, 3e en 4e vind ik echt om te kwijlen

Nog ff doorsparen dus voor een leuke camera Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:51

Splinternieuwe zijn er al te koop rond € 125,- en dan heb je gewoon een prima camera mét lens waar je 20 jaar mee vooruitkunt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:52

help ik heb nog geen pb hahhaah

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:55

Hypofocus schreef:
help ik heb nog geen pb hahhaah


Huh? I don't get it Verward

Ow echt waar? Dan valt de prijs nog wel mee. Misschien ga ik dan maar eens hier en daar rondkijken voor zo'n camera. Enig idee waar je een goede camera kan kopen? Dan kan ik ook eindelijk pretty pictures maken Haha!

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:56

wow echt mooie foto's

highwaykind

Berichten: 4180
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:57

Nog geen PB - nu wel toch ? Ik vind de haflinger met de zwarte achtergrond wel mooi Lachen Is die tegen de staldeur of zo ingemaakt of heb je er wat achter gehangen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:08

jaaaa de pb is binnen!
thnx.. ik heb gelijk de pagina aangepast en hoop dat ie het zo wel weer doet.

De zwarte achtergrond is een klein trucje. Zet het paard in een donkere schuur opening met het neusje/hoofdje in de volle zon. De camera zal dan het licht meten op het paard en omdat de achtergrond zo donker is en niet belicht wordt, zal deze helemaal zwart worden. Soms is de stal iets te licht, en dan hebben we gelukkig Photoshop nog om ons een beetje te helpen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:10

VValar schreef:
Huh? I don't get it Verward

Ow echt waar? Dan valt de prijs nog wel mee. Misschien ga ik dan maar eens hier en daar rondkijken voor zo'n camera. Enig idee waar je een goede camera kan kopen? Dan kan ik ook eindelijk pretty pictures maken Haha!



hahaha de pb sloeg niet op jouw.. .maar op die mooie avatar poes.

Kijk eens rond bij een Combi fotozaak. Dit is een keten, net zoals bijv. Kruidvat een kruideniersketen is met meerdere winkels, zo zijn er ook meerdere Combi fotozaken. www.combi.nl is de website. Maar ook 2e hands kun je een leuke camera kopen.

Als merk zou ik een Canon of Nikon pakken. Dan zit je eigenlijk altijd wel goed met de spiegelreflex camera's.

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:27

Hypofocus schreef:
hahaha de pb sloeg niet op jouw.. .maar op die mooie avatar poes.

Kijk eens rond bij een Combi fotozaak. Dit is een keten, net zoals bijv. Kruidvat een kruideniersketen is met meerdere winkels, zo zijn er ook meerdere Combi fotozaken. www.combi.nl is de website. Maar ook 2e hands kun je een leuke camera kopen.

Als merk zou ik een Canon of Nikon pakken. Dan zit je eigenlijk altijd wel goed met de spiegelreflex camera's.


Heel erg bedankt! Ik ga zeker even kijken! Wanneer ik een camera aanschaf zal ik wel veel gaan schieten. Ik zet het resultaat hier snel neer! Cheese!

Haha! Thanks! Haha!

highwaykind

Berichten: 4180
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:19

Voor tweede hands spiegelreflex camera's kun je ook op Ebay ( .nl / .de /.com ) of marktplaats.nl kijken, en ik geloof dat je ze op www.kieskeurig.nl ook kunt vergelijken.
Er staan soms hele goedkope op ; Canon en Nikon is over het algemeen iets duurder - en kunnen zowel handmatig als volautomatisch.Bij de wat oudere camera's ( bv Praktica, Pentax ) moet je er even op letten of ze alleen handmatig in te stellen zijn of halfautomatisch ( ik heb een Praktica B100 waarbij je zelf het diafragma moet bepalen en hij dan met een wijzertje aangeeft welke sluitertijd hij neemt ) of alleen handmatig.
Soms staat er ook alleen ene body te koop zonder objectieven erbij ( dan bij Canon er op letten dat FD lenzen niet op een EOS passen ).
Citaat:
hahaha de pb sloeg niet op jou.. .maar op die mooie avatar poes.

Lizzeltje Lachen ( Lizzy - nu 3 kleine versies erbij ; allemaal erg donker en wtee met een streepje - twee keer raden hoe vaderpoes er uit ziet )

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:28

Ja, super weer, zie je snel voor onze Pinnie he! Tot snel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 10:00

jaja, pinto gaat er ook aan geloven hahhaha lol Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 10:35

VValar schreef:
Heel erg bedankt! Ik ga zeker even kijken! Wanneer ik een camera aanschaf zal ik wel veel gaan schieten. Ik zet het resultaat hier snel neer! Cheese!

Haha! Thanks! Haha!


Ik had 't je nog niet verteld omdat ik een potentiële koper had... maar die heeft net laten weten om liever een Nikon te kopen.
Ik heb hier nog een leuke Canon T70 analoge spiegelreflex camera incl. telelens liggen.
De camera zelf is wel zo'n 15 jaar oud, maar altijd perfect behandeld en zonder beschadigignen. De lens is 5 jaar oud een ook in perfecte staat.

Zo ziet de camera er uit (dit is een plaatje van internet, dus de lens die hierop zit is niet dezelfde als die ik heb):
Afbeelding

pb of e-mail me maar even als je interesse hebt.

andor

Berichten: 873
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 10:46

Super gave foto's!! Ik had e ook al gezien op het haflinger forum maar ik blijf ze gewoon geweldig vinden!!

Goldy_lover
Berichten: 20
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Easterbierrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 10:51

Wat leuke foto's Knipoog
Ik vind de kleine veulen echt lief .
Ach maar veulens zijn meestal lief Cheese!