Yéssss!! Ik heb kattenharen aan mijn broek!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Yéssss!! Ik heb kattenharen aan mijn broek!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 18:13

Haha!
Nooit gedacht dat ik dáár nog eens blij mee zou zijn Lachen

Onze bejaarde vondeling, die het tot nog toe (3 maanden) niet echt kon vinden bij ons thuis en met ons, kwam net voor het eerst de kooi uit voor aandacht. Sinds zondag liet ze zich al af en toe aanhalen aan haar kop, die stak ook als enige uit de opening van haar mand. Voor die tijd bleef ze angstvallig bij ons uit de buurt en vluchtte voor elk geluidje.

Kom ik net thuis, hurk bij haar en begin te praten, komt ze eruit. Loopt langs mee heen (heel dicht, maar zonder aan te raken), gaat onder de salontafel zitten en doet vervolgens een stap dichterbij en laat zich uitgebreid aanhalen. Ze zit echt ónder de losse haren, dus ik hoop dat ik haar één dezer dagen voorzichtig kan borstelen Knipoog

Nét bij de dierenarts geweest voor een flacon Feliway (á 24 euro Scheve mond). Maar die zit toch in het stopcontact, baadt het niet, dan schaadt het ook niet Knipoog

*zit hier met een big smile* Haha! Haha!

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 18:15

Haha!
Ik dacht al... ik moet altijd zo oppassen als ik een zwarte broek aan heb, ivm kattenharen... en jij bent er blij mee ?!

Maar ik kan het me helemaal voorstellen ! Na deze eerste stap, krijgt ze vast de smaak te pakken, wie weet wordt het nog een echte knuffel Lachen

Feliway, wat is dat trouwens Verward

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 18:24

grandeur schreef:
Haha!
Ik dacht al... ik moet altijd zo oppassen als ik een zwarte broek aan heb, ivm kattenharen... en jij bent er blij mee ?!

Ik heb een witte broek aan en ik heb een zwarte kat... Haha!


Citaat:
Feliway, wat is dat trouwens Verward

Volgens de bijsluiter (verkorte versie Knipoog):
Om zich op zijn gemak te voelen in een bepaalde omgeving, wrijft een kat met zijn kop langs allerlei meubels. De kat geeft dan zogenaamde gezichtsferomonen af en gaat zich lekkerder voelen. Het is een manier van communiceren van de kat.
Wanneer een kat zich niet prettig voelt, ten gevolgen van bijvoorbeeld een nieuw huis , kan een kat ongewenst gedrag gaan vertonen. Dit komt voort uit stress en kan zich uiten in oa zich terugtrekken en verstoppen.
Om dit gedrag te voorkomen of te stoppen kan Feliway helpen. Via de elektrische verdamper in een stopcontact komt er een constante hoeveelheid van de geruststellende gezichtsferomonen van de kat vrij, dit geeft de kat een gevoel van welzijn en veiligheid.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 18:26

x
Laatst bijgewerkt door janna op 21-03-22 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 18:42

Mooi zo dat ze jullie ( of in ieder geval jou ) vertrowt, en dat ze de mand uit durft.
Zonde van je geld van feliway, maar wellicht helpt het de omgeving in een positieve zin en is ze binnen no time gewend.

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 18:44

Wat mooi dat ze er eindelijk uit is 3 maanden is een hele tijd..

Het vertrouwen groeit, dat is heel belangrijk Lachen

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 19:19

Ik heb ook dat Feliway voor een gestresste kat en het is superspul.
Eerst kwam ze niet onder het bed vandaan en nu zit ze bij mij op de computerkamer op het kastje naast me. Ze ligt nu heerlijk te slapen.
Dat kon ik een paar dagen geleden nog niet van dromen.
Ik hoop dat het met jou katje straks ook zo gaat.
Ik zou ook blij zijn met die kattenharen op mijn broek Knipoog.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 19:22

spokie79 schreef:
Eerst kwam ze niet onder het bed vandaan en nu zit ze bij mij op de computerkamer op het kastje naast me. Ze ligt nu heerlijk te slapen.
Dat kon ik een paar dagen geleden nog niet van dromen.

Jeetje, werkt dat spul zó snel? Volgens mijn DA moet ik er een maand voor uittrekken, voordat we weten of het werkt...

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 19:32

Dit is in ieder geval al het begin. We hebben haar al drie jaar en ze is altijd gezellig geweest tot ze blaasgruis kreeg. Toen werd ze erg schuw. Ze is ons dus al gewend, maar was bang voor de andere kat en erg gestresst, waarschijnlijk ook door de pijn.
Ze ontspant nu meer en drinkt ook meer. Voor die andere kat rent ze nog steeds weg, maar niet meer zo verstijfd als eerst. Het moet nog veel beter worden. Maar nu die andere kat niet in de buurt is, kan ze zich al veel meer ontspannen. Zodra ze die ander ziet, zit ze weer onder het bed.
Alleen toevallig vanmiddag lagen ze naast mekaar te slapen op bed. Gekke beesten, geen pijl op te trekken.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 20:54

grandeur schreef:
Haha!
Ik dacht al... ik moet altijd zo oppassen als ik een zwarte broek aan heb, ivm kattenharen... en jij bent er blij mee ?!


Je kent Murphy's law toch wel?
Zwarte kattenharen blijven alleen maar plakken op witte kleding en witte kattenharen alleen op donkere kleding... Knipoog

Tenminste bij mij wel. Ik heb een zwart-witte kat en de witte haren zijn alleen maar te zien op donkere kleding.
Nog meer mensen die hetzelfde probleem hebben?

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:24

kan me voorstellen dat je er blij mee bent !! Wat rot he als zo'n katje zo angstig en/of verdrietig of weet ik veel wat is en je kunt niets doen. Fijn dat ze zich laat aaien nu !! !!!

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:29

Dat is een hele overwinning. Fijn. Ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat.
Ik had vanmiddag onze kat uit het asiel weer eens op mijn toetsenbord. Ik ben maar gestopt met internet en ben met haar gaan knuffelen. Dit gebeurdt namelijk maar eens in de 2 maanden.