Instellingen router (Conceptronic)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Instellingen router (Conceptronic)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 23:01

Kleine kans, maar ik probeer het toch maar... Ik begin nl serieuze ontwenningsverschijnselen te krijgen Nagelbijten / Gniffelen

@Home is 3 weken geleden begonnen met aanpassingen aan de verbinding, sneller maken. Sindsdien hebben wij niets dan problemen met onze door @Home verschafte Sweep-router gehad. Sinds vorige week donderdag hebben we totaal geen verbinding meer! Vandaag kwam dan eindelijk de monteur langs, volgens hem moesten we een nieuwe router aanschaffen - wat mijn vriend ook al tig keer gezegt heeft. Het probleem was dat we wel verbinding hadden, we data verzonden, maar niets ontvingen.

Vanmiddag heeft mijn vader dus een router van het merk Conceptronic gekocht, een firewall broadband router met 4 poorten (hangen ook 4 pc's aan, en een switch); een C100BRS4H om precies te zijn.

Ik heb het ding geinstalleerd en ingesteld, alleen krijg ik 'm dus niet aan de praat. Ik heb een dynamisch IP-adres 'aangeklikt', Hostnaam staat (goed) ingevuld. Maar... Het probleem is er nog steeds: wel verzenden, niets ontvangen Frusty

Zowel de klantenservice van @Home als degene die ons de router verkocht heeft, beweren dat dit afdoende zou moeten zijn. @Home raadde me aan om op internet te zoeken op routernaam en @Home, maar ik vind gewoonweg niets op het type dat we hebben Scheve mond Als ik naar de site van Conceptronic ga, kan ik voor 'ons' type een verwijzing naar een handleiding aanklikken, en een driver downloaden, alleen zegt de site vervolgens dat voor dit type geen drivers cq handleiding beschikbaar zijn... Verward

Iemand nog zinvolle tips? Scheve mond

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 23:16

een ethernetmodem/router? daar heb je geen drivers voor nodig, die werkt op zichzelf. zo te horen een routerconfiguratiefout en dat moet je toch zelf oplossen. als hij verstuurt lijkt mij bij de authenticatie iets mis te gaan.

verder weet ik niet wat @home uitgespookt heeft natuurlijk of dat jouw kabels allemaal wel zo goed zijn.

Amor Vincit Omnia

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 23:20

Ik zou idd geen drivers nodig moeten hebben, maar omdat ik het ding niet aan de praat kreeg (en deels nav het gesprek met @Home) ben ik toch op zoek gegaan. Maar er bestaat dus gewoon niets voor...

De bekabeling is in orde, zowel buiten als binnen.

Als we toch net gaan doen alsof ik niet blond ben Clown... Hoe/waar kan ik die authenticatiefout vinden of verhelpen?

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 23:22

toch even je configuratie kritisch bekijken?

Amor Vincit Omnia

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 23:45

En als je 1 pc direct op de modem aansluit? Even reboten (pc en router)...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 23:48

Router had ik al gereset. Pc's zijn allemaal al gereboot... En direct op de modem heb ik ook al gedaan, dat werkt prima Lachen Ik zit nu uit pure wanhoop op een telefoonlijntje... Nagelbijten / Gniffelen

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 23:52

Hmm, dan ligt het toch aan de configuratie van je routers....@home leverd het goed bij jullie af....

Heb je nat aan of uit staan?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 23:57

@Home heeft niets afgeleverd... We hebben het zelf aangelegt, heeft 2 jaar lang perfect gewerkt. Dat is echt van de laatste 3 weken... Maar onze router, die we dus van @Home gekregen hebben, is wat gedateerd... We hebben vandaag dus de nieuwe erin gehangen, probleem moet idd in de router liggen...

@Home meende overigens dat de router zo zou moeten werken, zonder Host Name ed... Scheve mond

Maar wat heb ik aan of uit staan? Nat? Blond

*edit: het bewijs dat ik mijn haar geverft heb Clown NAT stond idd al aan, stond geloof ik (voor alle reboots) op disabled... Nu dus niet meer.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 00:09

Ik bedoel..@home leverd het internet wel goed af bij jullie (Omdat je zegt Modem--->Pc werkt wel)

Enigste wat je in moet voeren in je router is je cc naam van @home...meer niet!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 07:47

En dat werkt dus gewoonweg niet, die staat er (correct) in... Scheve mond

Nou ja, dat word dan morgenochtend vroeg opstaan om die verkoper binnen te laten ben ik bang Rolleyes

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 08:42

Pervinco schreef:
Maar wat heb ik aan of uit staan? Nat? Blond
dat zijn toch echt standaard dingen die je moet weten voor je een router gaat configureren. als je niet weet waar je mee bezig bent, kan je er donder op zeggen dat je fouten maakt. haal er iemand bij die wel weet hoe het moet is mijn advies.

Amor Vincit Omnia

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 09:10

Ik heb gedaan wat ik moest doen, degenen die 'wel weten hoe het moet' konden me ook niet verder helpen. Ik heb 3 verschillende mensen gesproken (de verkoper van de router, mijn vriend (zit ook 'in de computers') en de helpdesk bij @Home). Alle 3 beweren ze dat ik alles goed ingesteld heb en dat ze me niet verder kunnen helpen, dat ze dan echt goed het systeem na moeten gaan kijken. Mijn excuses dat ik na een dag van 18 uur niet meteen weet wat men met NAT bedoeld maar dat ik daar een minuut over na moet denken.

Scheve mond

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 10:05

SP, als je een router configureerd hoef je niet te weten wat nat is en waar het voor dient....de huis en tuin routers zijn wat gemakkelijker te installeren Knipoog Zonder commando's of zonder telnet Knipoog


Maar cc invoeren werkt niet? Scheve mond

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 10:21

Bedoel je cc, of dat cp nummer bij de Host Name? cc heb ik geloof ik niet gezien... cp nummer bij de Host Name staat correct erin.

En even tussendoor... met Telnet ben ik ook al - zonder resultaat - aan de gang geweest.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 13:23

Ja cc nummer...je naam van essent...daar krijg je je ip van...


Krijgt je router wel een ip van @home dan ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 16:39

Ik ben het met SP eens. Haal er iemand bij die er wat handiger in is. Als je er geen versand van hebt kun je ook beter met Telnet uit je router blijven.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 17:02

Dieper dan dit duik ik er ook niet in, vanavond nog even iets nakijken waar Sundancer me op wees, en als dat niet werkt bel ik die man maar weer.

De enige reden om dit topic te openen was omdat ik iets over het hoofd zie, ik hoopte dat het iets simpels zou zijn, maar daar begin ik serieus over te twijfelen. Ik hoopte dat iemand dutzelfde probleem gehad had... Ik vind zelf dat ik goed zat met computers ed overweg kan om die router in te stellen, ik ben niet de enige die dat vind. Zoals Sundancer ook al zei: zo moeilijk is het doorgaans niet met die routers.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 19:01

Pervinco schreef:
Dieper dan dit duik ik er ook niet in, vanavond nog even iets nakijken waar Sundancer me op wees, en als dat niet werkt bel ik die man maar weer.

De enige reden om dit topic te openen was omdat ik iets over het hoofd zie, ik hoopte dat het iets simpels zou zijn, maar daar begin ik serieus over te twijfelen. Ik hoopte dat iemand dutzelfde probleem gehad had... Ik vind zelf dat ik goed zat met computers ed overweg kan om die router in te stellen, ik ben niet de enige die dat vind. Zoals Sundancer ook al zei: zo moeilijk is het doorgaans niet met die routers.



Maar als je van jezelf vind dat je er goed genoeg mee bent, waarom weet je dan niet wat een NAT instelling is? Dat zijn toch wel essentiele dingen om te weten.
Maar gelukkig zit er op iedere huis-tuin en keuken router een resetknop Knipoog Haha!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 19:11

Zoals ik al zei... Het was laat, ik had er een dag van 18 uur opzitten waarvan ik 5 uur met die pc's bezig geweest ben... Ik was gewoon gaar. Ik heb mijn bericht dan ook bijna direct na plaatsing weer gewijzigd; had dat zinnetje ook weg kunnen halen, dan was het nu niet zo'n 'probleem' geweest Scheve mond En je zult het vast een flutexcuus vinden, maar als er NAT gestaan had ipv nat dan was het wel doorgedrongen...
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 08-07-04 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 19:13

[edit]We zijn er al uit Knipoog [/edit]

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 21:11

Japs, zelfs Sorane geeft 't op Schijnheilig Nu moeten we dus wachten tot maandag tot die gast eindelijk langskomt... Scheve mond

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:17

Pervinco schreef:
Japs, zelfs Sorane geeft 't op Schijnheilig Nu moeten we dus wachten tot maandag tot die gast eindelijk langskomt... Scheve mond


Ja ik geef de hoop nu op. Al het mogelijke en onmogelijke geprobeerd maar NADA. Als het mijn router was geweest was ik gaan gooien Knipoog

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 22:09

Hahaha! Kun je nagaan, ik heb er gisteren ook 5 uur mee lopen rotzooien... Die man die maandag komt was iig al zover dat de verbinding en modem goed waren, dat de verbinding router-pc in orde was, en dat het probleem dus tussen de router en de modem zit. Gosj...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers