Heb jij je paard verzekerd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Heb jij je paard verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 17:39

Zoals de titel luidt:

Hebben jullie je paarden verzekerd?
Zo ja tegen wat?
En bij welke verzekering?

Zo nee..Waarom niet?

Bedankt..

keep calm, I'm engaged!!! <3


Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 17:40

Winnie heeft een uitgebreidde ziektekostenverzekering. Hij is bij Amev Hippo verzekerd. Lachen

Poison

Berichten: 1198
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 17:41

Nope.
Alleen wel WA. Dus als mijn paard spullen van iemand anders vernield.
Maar dat is gratis.


Edit: sorry heb over je vraag heen gelezen van Waarom niet..
Nou simpelweg omdat ik het teveel geld vind om vaak voor niks te betalen.
Zal ik de verzekering een keer echt nodig hebben, dan heb ik gewoon pech gehad.
Maar ik denk dat ik aan dat geld dat ik aan de verzekering opgespaard heb wel genoeg heb als hij een keer ziek wordt.
Anders wederom: pech gehad Knipoog
Ik neem het risico gewoon.
Laatst bijgewerkt door Poison op 08-07-04 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 17:43

Ik heb mijn paard ook bij Amev Hippo verzekerd. UItegebreide ziektekosten verzekering wat eigenlijk alles dekt. Van diefstal tot blikseminslag en natuurlijk de ziektekosten.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 17:43

Yep, ze is verzekerd bij de Amev.
Niet voor een hoog bedrag, absoluut niet zelfs. Maar wel genoeg om ook de kosten van de klinieken voor 75% terug te krijgen.
En daar hebben we de afgelopen jaren gretig gebruik van gemaakt Nagelbijten / Gniffelen
Natuurlijk hadden we dat liever niet gehad... Knipoog

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 17:48

Heeft Amev een website of niet? Mn vader vind het wel slim om deze wel te laten verzekeren nl. Lachen Ik ook wel maar wil eerst jullie mening er is over weten.. (Na Obelix weet ik dat klinieken duuurrrr zijn Knipoog )

keep calm, I'm engaged!!! <3

Margo

Berichten: 1636
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 17:48

Onze paarden waren ook allemaal verzekerd en 1 zit nog steeds rondom in de verzekering bij de AMEV maar het blijven *****!!!!
Toen ons vorige paard afgekeurd moest worden was er allemaal gezeur en heeft het uiteindelijk alleen maar geleid tot dat het paard langer met ondraagelijke pijnen moest lopen terwijl allang duidelijk was dat het niet meer zo kon... Huilen

De friesche schijnt veel beter te zijn.... zijn alleen nog steeds niet overgestapt... Verward

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 17:55

Mijn paard en pony zijn verzekerd bij de Onderlinge Paardenverzekering Friesland(ofzo Tong uitsteken), en dat is prima geregeld! Als ze ziek worden, krijgen we dat uitgekeerd en ook bij overlijden oid. (gelukkig is dat bij ons nog nooit gebeurd, maar je weet maar nooit..)

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 17:58

mijn paard is ook bij de friesche onderlinge verzekerd. (dit is trouwens superverzekering) Hij is voor alles verzekerd. inclusief brand en allemaal andere gekke dingen. Ik wil gewoon zeker weten dat ik "als" er wat fout gaat een ander paard kan kopen..

kijk op www.pensionstaldevink.nl... je zult de baas maar zijn Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 18:00

Nee, voor het geld wat ik aan premie zou moeten betalen kan ik elk jaar een heel leuk veulen fokken en we hebben genoeg financiele ruimte om evt. dokterskosten zelf op te vangen.
Als ik het over de laatste 15 jaar bekijk zijn we zonder verzekering een heel stuk goedkoper uitgeweest.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 18:03

Ja, Imker is (strakjes was) verzekerd bij Interpolis. Ik heb van de week de papieren doorgestuurd om hem af te laten keuren. Ben benieuwd wanneer ik hoor of ik hem uitgekeerd krijg of niet.

Toos paardloos

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 18:08

Nee, Dennis is niet verzekerd. Heb er wel over gedacht om het te doen, vooral voor ziekte kosten. Voor ongeschiktheid of dood heeft feitelijk geen zin omdat hij nauwelijks marktwaarde heeft.

Maar mijn ouders hebben toen gezegt dat zij bij springen als ik het financieel niet red als er een keer wat gebeurt. En de afgelopen 2,5 jaar heb ik dat gelukkig ook nog niet nodig gehad.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 18:20

Ik denk inderdaad wel dat je heel kritisch moet kijken of het zin heeft om je paard te verzekeren.. Dus heel hard gezegd of ie het waard is (marktwaarde)

kijk op www.pensionstaldevink.nl... je zult de baas maar zijn Knipoog

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 18:23

Nee, aangezien de verzekering zó pietl*llig is en vaak veel te weinig uitkeert áls ze al wat uitkeren. Imo kun je beter zelf wat geld achter de hand houden.

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 18:45

Ook ik ben verzekerd bij Interpolis,stuk voordeliger als bij de Amev/Hippo,Ik heb met Amev/Hippo behoorlijk wat problemen gehad!
Mocht je die willen weten moet je even een eind terug zoeken in mijn berichten!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 19:42

Nemen ze zowieso paarden van boven de 10 jaar aan of niet?
Want was laatst ergens een paardje kijken,ook 11 jr en die had het er over dat ze als ze 11 jaar zijn moeilijker in de verzekering komen en dat ze ze vaak niet opnemen boven de 10? Nu weet ik of dat waar is hoor..Maar weet iemand dan hoe dat zit?

keep calm, I'm engaged!!! <3

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 20:11

ja idd en als je paard al gebreken heeft komen ze er ook moeilijk in, mijn paard heeft al vanaf zijn 8e artrose, geen verzekering die dit paard wil, dus heb ze laten verzekeren voor de slachtprijs, als er een noodslachting plaats vind, krijg ik de dagwaarde van het paard terug.. klinkt hard, maar wat moet ik ander? ze komen om de paar maanden kijken of onze paarden er nog gezond bijstaan.

Mi Caro Mexx & Skyfall LM
Wat een rijkdom als je 2 zelf gefokte paarden in de wei hebt staan... **Trots**

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 20:14

Ik heb 4 paarden, maar heb ze alle vier niet verzekerd.
Mijn ouders twijfelde al erg over een verzekering, ik heb alles wel uitgezocht over kosten ed, maar we hebben het er toch bij laten zitten.


joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 20:45

Ik weet wel dat je een paard kan verzekeren en dan bepaalde delen niet meeverzekerd.. Het kan dus denk ik zijn dat je je "oude" paardje wel kan verzekeren maar dat ze geen "ouderdomskwaaltjes"gaan verzekeren. Maar wat je dan natuurlijk krijgt is dat ze alles op de ouderdom gaan gooien. Dus dat je dan nog niks uitgekeerd krijgt.

Als voorbeeld mijn paard heeft een heel klein chipje linksvoor. Maar hij is dus verzekerd op dat chipje na. Als hier iets mee krijgt zullen we dit zelf moeten betalen..

kijk op www.pensionstaldevink.nl... je zult de baas maar zijn Knipoog

swoeky

Berichten: 1357
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 20:50

mijn tinker bij amev hippo: uitgebreid (dus alles er bij in ook diedstal en blikseminslag enzo)

mijn shetjes heb ik niet verzekerd

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 20:57

obelix schreef:
Nemen ze zowieso paarden van boven de 10 jaar aan of niet?
Want was laatst ergens een paardje kijken,ook 11 jr en die had het er over dat ze als ze 11 jaar zijn moeilijker in de verzekering komen en dat ze ze vaak niet opnemen boven de 10? Nu weet ik of dat waar is hoor..Maar weet iemand dan hoe dat zit?



Onze 12 jarige hebben we pas bij EFO laten verzekeren.

WinBinChes

Berichten: 6718
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:01

Ja bij de friesche onderlinge, helemaal nietduur en toch hoop vergoeding als er wat gebeurt. Hij is niet alleen van mij, ik heb hem niet in 'bezit'.
Hij is en blijft paard en geen ding en als hij ziek wordt kan ik niet maken om tegen hem te zeggen ' sorry ik vind de verzekering te duur, maar nu je ziek bent hebikgeengeld voor je medicijnen.'
Iedereen zijn eigen keuz maar dit is mijn voornaamste reden. Het is me dus niet om het geld, dat kan me gestolen worden als hij maar gezond is en daarkomt bij dat ikveel op concours benen als er dan wat gebeurd krijg ik ook vergoeding.
Groetjes

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:22

Hoe verzeker je paard eigenlijk WA? En is dat overal gratis?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:47

Marije1984 schreef:
Ja bij de friesche onderlinge, helemaal nietduur en toch hoop vergoeding als er wat gebeurt. Hij is niet alleen van mij, ik heb hem niet in 'bezit'.
Hij is en blijft paard en geen ding en als hij ziek wordt kan ik niet maken om tegen hem te zeggen ' sorry ik vind de verzekering te duur, maar nu je ziek bent hebikgeengeld voor je medicijnen.'
Iedereen zijn eigen keuz maar dit is mijn voornaamste reden. Het is me dus niet om het geld, dat kan me gestolen worden als hij maar gezond is en daarkomt bij dat ikveel op concours benen als er dan wat gebeurd krijg ik ook vergoeding.
Groetjes


ik heb Lucky niet verzekerd, heel bewust niet..
Altijd dat gezeik..


Ik houd iedere maand iets achter en mijn ouders springen ook wel bij als het echt nodig is..

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:59

nee Lodewijk was wel in de verzekering maar gaat er per volgend jaar uit.
De reden is omdat het me veel meer kost dan ik opmaak.
Ik heb 'm eigenlijk alleen maar tegen de echt hoge veeartskosten verzekerd en die heb ik tot nu toe nooit gehad.

Inmiddels kan ik mocht het zover zijn wel een operatie betalen (hetzij dat mijn ouders het voorschieten) en ik neem aan dat ze niet alle 7 op dezelfde dag een koliekoperatie nodig gaan hebben (afkloppen)Dus wat ik voor 7 paarden uitspaar..

Daarnaast kan ik het paard wel voor de dood gaan verzekeren maar ik krijg mijn paard er niet meer mee terug.
Mocht hetzover zijn. Gaat hij naar de slager en dan kan ik van dat geld altijd weer een beginnetje maken met een veulen.
Ik wil toch geen volwassen paard meer.Wel een veulen om dat weer zelf te beleren etc.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jazzejam, marga1 en 107 bezoekers