Auto ongeluk gehad

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Auto ongeluk gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 18:10

Ik reed rond 21.40 uur van Eindhoven richting Den Bosch A2. Thv Best reden er 3 vrachtwagens (vw) in kolonne. Op het moment dat ik ong thv de achterste vw reed, gaf de middelste met richting aanwijzer aan ertussen te willen. Aangezien ik ong 120 reed en die vrachtwagen 80 of 90 was dat gewoon echt veel te krap voor hem om in te voegen. Dus ik liet al vol ongeloof mijn gas los. Hij lijkt er idd even tussen te willen gaan maar gaat ineens toch weer recht achter de eerste vrachtwagen rijden. Ik dacht dus dat hij me gezien had en door had dat hij ingehaald werd door mij en gaf gas bij. Op dat moment (ik reed ondertussen thv de voorkant van de laatste vw) schoot hij ineens toch voor mijn neus op de linkerbaan. Ik kon dus niks anders meer dan vol in de remmen en raakte, mede door het gladde wegdek, in een slip. Heb weten te voorkomen de vangrail te raken door de rem los te durven laten (ging met 100 km/h recht op de rechtervangrail af) en dus naar links gestuurd en weer geremd. Dit heb ik volgens mij een aantal keer zo gedaan, ben dus slingerend van links naar rechts over de weg bezig geweest mijn auto weer onder controle te krijgen. Op het moment dat ik het gevoel kreeg hem bijna weer in handen te hebben reed de vw die ik ingehaald had van links (bestuurderskant) opzij achter, thv het achterwiel/raam tegen mij aan. daardoor kwam ik horizontaal op de weg terrecht. Gelukkig had ik tijdens het slingeren al heel erg veel snelheid geminderd en die vw is uiteraard ook volop aan het remmen geweest, dus de klap was relatief gezien niet heel erg zwaar. Maar mijn auto is total loss en was ik iets verder naar voren geraakt dan was ik waarschijnlijk ook total loss geweest... De vw die alles veroorzaakt heeft is uiteraard rustig door gereden Scheve mond Boos! Lichamelijk heb ik gelukkig niks, emotioneel heb ik toch best een behoorlijke klap gehad merkte ik vandaag Verdrietig

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram


mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 18:16

Jees wat erg Scheve mond
En dan nog als veroorzaker het lef hebben door te rijden Boos!
Mankeer je zelf echt niks?

Sterkte iig nog

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 18:17

sjonge,das niet niks
wat een stom rund zeg,die vrachtwagen chauffeur
heb je wel aangifte gedaan?
sterkte

Icelandics
They grow when you get on

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 18:19

Scheve mond ojee wat erg voor je.en nu dan?heb je een naam van het bedrijf ofzo?je zult toch op een of andere manier die r*t vent op moeten sporen.en die anderen hebben ook niks gezien.pfff je zult wel erg geschrokken zijn.is er iemand bij je die tegen je kan praten>ik maak me best ongerust.als je alleen thuis bent en je wilt ff je ei kwijt mag je me wel ff pben hoor.sterkte en doe je rustig aan? Ach gut

Bart..we zullen je missen r.i.p

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 18:20

Wat moet jij het benauwd gehad hebben zeg Bloos!
Helemaal kan ik je verhaal niet volgen, maar maak er op uit, dat jij de colone(tje) aan het inhalen was, en dat de middelste naar links kwam en jou een duw gaf. Toen je dat onder controle had, gaf de laatste? jou een duw en die was goed raak?

Tjonge jonge, ik rijd zelf niet, maar zit altijd wel enorm op weggebruikers te letten, want idd je hebt er rare tussenzitten.

Je hebt dus ook geen nummerbord door alle zenuwen?

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 18:20

Oh jemig zeg! Wat zal jij je helemaal lam zijn geschrokken!
Inderdaad, zeker weten dat je niks hebt? Want door de schrik kan je dat wel eens over het hoofd zien (of voelen). Hoe voel je je nu? Gaat het al weer een beetje?

En gatverdamme, dat die klojo ook gewoon doorrijdt! Bah, walgelijk... Waren er geen getuigen rondom?

In elk geval heel veel sterkte Ach gut en hoe moeilijk het misschien ook is: stap snel weer in de auto, anders durf je straks misschien niet meer... Scheve mond


holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 18:25

Elke chauffeur krijgt een route mee om te rijden. Elke chauffeur rijd dus een andere route dan zijn collega.
Op dat bedrijf kunnen ze nakijken welke chauffeur dat geweest is.
Het enige wat je dus nodig hebt, is het vrachtwagen merk (campina, amstel enz)

Weet je nog wat er op de vrachtwagen stond?

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 18:25

zooo l*llig zeg
sterkte !!

Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 18:26

Ik woon gelukkig thuis, ben vandaag ook even op mijn werk geweest (zou met collega's naar de film gaan, dus die heb ik af moeten bellen en gisteravond en toen al verteld van het ongeluk. Ze wilde dus allemaal ook graag weten hoe het met me ging...) Gelukkig heeft de vrachtwagen die op mij inreed de bedrijfsnaam van die vrachtwagen gezien en ook de plaatsnaam. Politie is er ook ter plekke bij geweest, ook om verkeer te regelen enzo dus die hebben ook meteen een verklaring opgenomen. Heb ze vanavond nog even gebeld en die agent die mij gesproken had is met dat bedrijf aan het bellen geweest en heeft zo goed als zeker de chauffeur te pakken. Daar ben ik erg blij mee, maar de schuldvraag zal waarschijnlijk toch wel een moeilijke kwestie worden. Maar gelukkig hebben we ook nog getuige, een auto die achter mij reed heeft alles zien gebeuren en die heeft ook het verkeer tegen gehouden door meteen de alarmlichten aan te zetten en snelheid te minderen. Die man heeft er dus eigenlijk voor gezorgd dat er niet nog een lading auto's achterop knalde. Ik ga zodadelijk denk ik maar even lekker ontspannen een buitenritje maken, even de gedachte verzetten...

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 18:27

Dat is schrikken!!

Ik kan wel zeggen dat je hebt geboft dat je lichamelijk niets mankeerd, maar ik neem aan dat je vertrouwen even een deuk heeft gekregen!

Sterkte ermee meid!

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 18:32

gelukkig heb je de chauffeur te pakken.jeetje.nou maar ff lekker rustig aan doen ja.maar buitenritje?het regent hier dat het giet.onweer enzo.maar goed.
nog veel sterkte en ik hoop dat het met de schuld enzo in jou voordeel zal vallen.maar dat denk ik wel hoor.suc 6.trouwens ik heb je profiel bekeken.mooie friezen hoor.

Bart..we zullen je missen r.i.p

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 18:37

Jemig Nielsforever, kan je even normaal typen? Geen hoofdletter en overal maar punten leest totaal niet lekker. Scheve mond

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 18:40

De schuldige is de vw die niet gespiegeld heeft Knipoog

1 + 1 =2
Toch naar links komen terwijl jij daar reed, is niet gezien.
Doorrijden terwijl jij over de weg vliegt, is ook niet gezien.
Dus niet gespiegeld en ongeluk veroorzaakt.

Heb je een rechtsbijstandsverzekering, die heb je nodig.

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 18:43

Jeetje zeg dat is schrikken.
Maar gelukkig is het allemaal redelijk afgelopen.

Sterkte ermee.

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 18:51

Afbeelding Even voor de duidelijkheid...

Situatie 1: De vrachtwagen geeft aan ertussen te willen, terwijl hier dus duidelijk te weinig ruimte voor is. Hij rijdt gewoon veel langzamer...

Situatie 2:De vrachtwagen drukt zich ertussen, de ruimte is te weinig dus ik moet vol in de remmen en raak in een slip. Ik duik rechts het "gat" in wat hij over laat. Om te voorkomen dat ik de vangrail in ga laat ik de rem los en ga weer naar links en zigzag dus zo over de weg. de beide vrachtwagens rijden door. Ik raak ze dus niet.

Situatie 3: Terwijl ik probeer mijn auto onder controle te krijgen wordt ik van opzij aangereden door de achterste vrachtwagen, die ik dus al ingehaald had.

Ik ben overigens vandaag alweer naar m'n werk gereden in de auto van ons mam. Heb jankend van angst in de auto gezeten, durfde niet te remmen uit angst te slippen en durfde nauwelijks in te halen. De terugweg ging gelukkig alweer stukken beter...

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 18:55

Gelukkig maar dat de terugweg al beter ging. Anders vraag je of er iemand met je mee kan rijden (wanneer het mogelijk is dan)? Heel veel succes en sterkte hoor! Ach gut

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 19:05

Heel erg vervelend dat dit allemaal gebeurd is, gelukkig heb je er zelf lichamelijk niets aan overgehouden.

Maar nog een klein vraagje: als je weet dat de weg glad is door regen, waarom reed je dan zo hard??

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 20:07

Wat fijn dat je zelf helemaal niks hebt. Dat had toch ook maar even heel anders kunnen zijn. Ik kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent.

Z1+1

Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 22:02

Siempie> Rij jij zelf auto? ... Op de nederlandse snelwegen is 120 de toegestane snelheid, het regende niet, alleen het wegdek was nat. Maar 120 is dus echt niet hard voor een personenauto. 130 of 140, dat is hard, 150 of 160 dat is veel te hard. En daarbij, ook als ik 100 gereden had was het mis gegaan, er was gewoon te weinig ruimte.

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:07

Ik heb een poos terug een ongelukJE gehad met 50 km per uur.
Nou ik kan me dus heeeel goed voorstellen dat je de komende maanden wat angstig bent, dat had ik ook al!
Veel sterkte en laat je niet op de kop zitten door de angst.

:evaw:

loez

Berichten: 11062
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:11

Amable schreef:
Siempie> Rij jij zelf auto? ... Op de nederlandse snelwegen is 120 de toegestane snelheid, het regende niet, alleen het wegdek was nat. Maar 120 is dus echt niet hard voor een personenauto. 130 of 140, dat is hard, 150 of 160 dat is veel te hard. En daarbij, ook als ik 100 gereden had was het mis gegaan, er was gewoon te weinig ruimte.


daar heb je gelijkin !:j
gelukkig heb je er lichamelijk nix aan over gehouden.
maar geestelijk(of hoe dat ook heet zeg maar met emoties enz.)heel wat of niet?heel veel sterkte ! Ach gut

[o]

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:13

Wat eng zeg! Dat is mijn grootste angst op de snelweg. Ik wil het liefst met mijn voet boven de rem gaan hangen als ik een vrachtwagen in moet halen.
Ik heb een half jaar geleden een 'onschuldig' ongeluk gehad (alleen auto totall loss, verder geen letsel ofzo), maar het hakt er goed in.

Gelukkig heb je geen lichamelijk letsel! Sterkte.

זכור

Eve_lien

Berichten: 12252
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:38

Wat ben ik blij dat ik nog geen rijbewijs heb... Scheve mond
Nou ja... heel veel sterkte nog... ik had echt niet meteen weer in een auto gedurfd!

      It's ok to fight back, it's alright if you lose
    It's ok to give up, we'll still love you if you do

Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 22:48

Ben vanavond vanaf de paarden in de stromende regen terug naar huis gereden *trots* En het ging nog goed ook, met de auto van m'n vader, een enorm ding! (Voor de kenners, een fiat multipla) Ik reed wel veel voorzichtiger dan normaal, maar verder ging het gelukkig goed. Vanmorgen zat ik nog te janken en te bibberen in de auto en dat was de kleine auto van ons mam met een stralend zonnetje. Dus grote stappen gezet vandaag Haha!

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 23:15

Jeetje, goed hoor! Petje af dat je het gewoon weer doet en wel weer probeert! Vind ik heel stoer van je! En die snelweg met vrachtwagens komt wel, eerst weer een beetje vertrouwen krijgen!

Heel goed hoor! OK dan!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jet, Kaatastrof, Yavanna en 32 bezoekers