leeftijdsverschil zo erg???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

leeftijdsverschil zo erg???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-02 22:12

Is het nou zo heel erg als er 4 jaar tussen zit qua leeftijd als je een jongen leuk vind???
ik ben 21 , de jongen in kwestie, 17.
maar hij lijkt veel ouder als 17 ook qua gedrag...
hij is de zoon van een paardenboer (de stalhouder van onze stal) en hij wil ermee doorgaan
ideaal toch???
maarja die leeftijd he......

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 22:34

Toen ik 14 was had ik verkering met een jongen van 20, dat is 6 jaar verschil!
Maar het maakte ons allebei niet uit, het ging opzich prima.
wat mij betreft geen probleem!

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-02 22:40

jamaar hij is jonger dan ik.....

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 22:46

kan best joh! een vriendin van me heeft ook met een jongen die 3 jaar jonger is!

Gabbertje

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 22:46

ja nou en??? Als je hem echt leuk vind moet je er gewoon voor gaan!! Iedereen vindt het altijd normaal als de jongen ouder is, waarom zou dat dan andersom niet kunnen? Succes met hem!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 23:51

nmm is het gewoon een cliché dat de jongen ouder moet zijn dan het meisje. Wat een onzin, volg gewoon je gevoel! Als dat goed is, wat maakt die leeftijd dan uit? Als je het zelf geen probleem vindt, waarom zou je er dan een probleem van maken?

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 00:18

Kijk... met dit leeftijdsverschil is echt niets mis mee!! Gewoon mee doorgaan. Mijn ouders verschillen ook 5 jaar en ze hebben elkaar 35 jaar geleden leren kennen. Hij was 18 en zij 23. Toen werd er al niet moeilijk over gedaan dus ga er gewoon voor!! heel veel succes en trek je niets aan wat mensen zeggen.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 00:21

Tuurlijk kan dit wel! Leeftijd zegt vaak niet zoveel over hoe je je gedraagt, of hoe "volwassen" je bent.
Ik ben 20, mijn vriend is 16. Het enige waarin je verschil merkt, is dat hij nog op de middelbare school zit, en daardoor wel in een heel andere wereld leeft dan ik.

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 00:37

Het maakt echt niet uit, Marc is nu 36 en ik ben 41, Marc was 15 en ik 20 toen we verkering kregen. Als je allebei echt verliefd bent en het ziet zitten om samen iets moois op te bouwen, maakt leeftijd echt geen verschil. Helemaal als je wat ouder wordt, dan is er geen mens die er meer over nadenkt en er wat van zegt. Wat Maaike zegt over zelf al werken bv. en je vriend nog op school ( in mijn geval LTS en ik werkte na mijn HAVO bij een bank), dat is wel even vreemd, maar ik heb Marc toen veel geholpen met zijn schoolwerk en als je allebei werkt is dat leeftijdsverschil helemaal weg.

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 08:54

als je echt van elkaar houd maakt leeftijdsverschil toch niet uit?? Verward Verward

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 10:08

Mijn moeder is ook 4 jaar ouder dan mijn vader. Als het goed voelt moet je er gewoon voor gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 10:36

Mijn man is 9 jaar ouder.
Toen ik 17 was en hij 26 werd er nog wel eens wat gezeurd, maar nu we 31 en 40 zijn hoor je niemand meer.
Dus je gewoon niets van het verschil aantrekken, hoe ouder je wordt hoe minder het opvalt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 10:43

Ik vind het verschil van de jaren tussen jullie niet hoog, dat is maar 4 jaar, dat stelt niets voor. Maar iemand boven de 20 vind ik altijd veel ouder dan iemand van onder de 20. MAar ja, allebei worden jullie ouder en dan wordt dat verschil weer kleiner. Ik vind 17 zowiezo jong, voor iedereen. voor jongens, voor meisjes.... De meesten breken daarna omdat ze als mens nog zo veranderlijk zijn. MAar het feit dat jij 4 jaar ouder bent dan hij stelt op zich niets voor.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 18:44

Ik vind het ook wel kunnen hoor. Toen ik 14 was had ik ook een vriendin van 17, en toen ik 15 was ook een vriendin van 17...en nu ben ik 16 en ik had een vriendin van 17...wat is dat met 17 Verward Haha!
Maargoed...als jij je er goed bijvoelt moet je je er niets van aantrekken. Men denkt al gauw bij de leeftijd van 16 of 17 dat het nog kinderachtige jongetjes zijn, maar we worden vaak over één kam geschoren. Ik ben altijd al erg volwassen voor mijn leeftijd geweest. Tegenwoordig ook qua uiterlijk, heb ik gehoord. Op mijn werk dachten ze dat ik 19 werd terwijl ik pas 16 werd.

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-02 19:00

ja maar ik vind ook van wat kan ik nou verwachten van een jongen van 17??
hij is nog jong, hij moet nog vanalles doen en zich niet binden vind ik....
als ie nou 20 was en ik 24 zou het voor mij toch anders zijn.
stom he?
hij gedraagd zich ook veel ouder en ik geloofde eerst niet dat ie 16 was. Is inmiddels dus 17 geworden.
nouja, we zien wel hoe het loopt.
het is gewoon zo'n stom cliche . Frusty

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 19:27

leeftijd maakt niets uit
als je maar van elkaar houd
mijn vriend is zelfs 11 jaar ouder dan ik!

Rene
Berichten: 266
Geregistreerd: 06-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 15:50

Doe gewoon wat jezelf het beste vind. Mijn vriendin is ook 4 jaar ouder dan mij en het gaat geweldig dus....

je merkt vanzelf wel of het klikt ouder of jonger.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 16:41

4 jaar vind ik niet erg veel gaat imo wel

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 23:48

luister meid ik wordt volgende week 17 mijn vriendin waar ik al 2 jaar mee vrij is nu 20 en wordt in oktober ook 21. Je moet doen wat je zelf het beste vind als jij je daar goed bij voelt moet je dat vooral doen. Soms kijken de mensen je raar aan als je dat zegt maar dat boeit toch niet. Als ik jouw was zou ik het gewoon doen. Succes.

Gr Dennisvm

FjordFreak
Berichten: 13
Geregistreerd: 23-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 00:17

Wat zegt leeftijd nou ?
De mensen om je heen maken er vaak een probleem van. Maar als je nou van diegene houdt?
Mijn man is een stuk ouder dan ik en dat gaf veel problemen wat betreft de omgeving. Nou moet ik wel toegeven , dat ik ook voor die tijd ook raar keek, als ik zoiets hoorde.
Het was soms zo erg dat ik bijna onze relatie verbroken had.
Maar intussen zijn we al 8 jaar samen, waarvan 2 jaar getrouwd. Lovers
Ook onze omgeving vindt het nu "gewoon".
Dus jij er geen problemen mee hebt, gewoon doen.

gr. Karin

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 10:12

maar karin, als het nu andersom was geweest, JIJ was dan veel ouder dan hij, dan was het waarschijnlijk wel not done. Want dan kan weer niet.

FjordFreak
Berichten: 13
Geregistreerd: 23-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 14:17

Wat zijn nou 4 jaar? Mijn man en ik schelen 21 jaar.
Tuurlijk vind men dat de man ouder is niet zo erg, maar 21 jaar is wel een groot verschil.
Ik denk dat men niet zo moeilijk doet, als de vrouw 4 jaar ouder is, dan dat de man 21 jaar ouder is.
Op jouw leeftijd lijkt het nog een groot verschil, maar als je ouder bent valt het niemand meer op. En moet je daarvoor wachten???
Ik was 23 toen ik Peter leerde kennen en niemand had in de gaten dat hij zoveel ouder was, ook ik niet. Anders was ik er misschien niet aan begonnen. Hij wilde ook eerst geen relatie, dat vond hij niet eerlijk tegenover mij. Maar het liep anders.

Dus "ik" vindt dat je er niet zo'n probleem van hoeft te maken, misschien dat je anders over 10 jaar spijt hebt, dat je het over hebt laten gaan.

Denk goed na voor je wat doet en het is jouw beslissing en die van hem.

Veel succes

Gr. Karin
( misschien roep ik over 15 jaar wat anders, maar op dit moment ben ik gelukkig en dat neemt niemand me meer af)