fysiotherapie goed?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

fysiotherapie goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-02 21:54

hoi,

Mijn pony carlos liep al een tijdje kreupel alleen met rijden heel raar dacht ik, dus maar even de dierenarts gebeld. Ze was er vandaag en heeft alle vier zijn bene nagekeken met de buigproef, maar die waren goed. Toen voelde ze aan zijn rug en daar was hij erg gevoelig, is hij altijd al geweest, maar nog nooit dat erdoor kreupel ging lopen.
Toen vroeg ze of ik mijn zadel wilde halen en die legde ze zonder dek enz op zijn rug en toen ging ze er van achter bekijken en de rechter kan was scheef dus minder dik opgevuld, ik hab het net laten doen. Dus als ik ga rijden dan doet dat natuurlijk veel pijn Huilen , vind je het gek Verdrietig Ze zei dat ik een fysio erbij moest halen om zijn rug wat losser te maken en dat ik ook massage technieken van haar kon leren om hem lekker te masseren op zijn rugje.

Wie heeft er ervaring mee met een fysio? Pling

groetjes kathelijn

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 22:09

Hoi
Ik heb vorig jaar een keuzevak gevolgd van fysiotherapie bij dieren. Dit was niet bedoeld om ons de technieken aan te leren, maar om te laten zien, wat voor patienten wij later naar een dierfysiotherapeut door kunnen verwijzen. Vond ik erg leerzaam. Solange Schrijver, een paardenfysio, heeft een demonstratie gegeven met een van de proefpaarden. Eerst hebben we het dier gemonsterd en toen heeft ze hem gelongeerd, om te laten zien wat zwakke punten waren. Toen heeft ze het dier ca. 10 minuten staan te behandelen, dmv hals inbuigen etc. Daarna heeft ze hem weer gelongeerd en je zag gewoon ecdht verbetering!
Dus ik denk zeker, dat een fysiotherapeut van nut kan zijn bij rugproblemen bij paarden.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 15:00

Absolutely! Solange Schrijer maar ook zeker Rodinde GH en Michiel Schepers kunnen erg veel goede dingen doen!! Kijk maar eens hoeveel baat een mens bij een dergelijke behandeling kan hebben!!! Voor wat tel.nr's moet je maar pb'en!

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 22:57

Ja, mijn vriendin heeft bij haar pony ook solange erbij gehaalt.Haar paard is door een peesblessure scheef gaan lopen. En het gaat nu fantastisch met hem. Hij is zo soepel als wat. Mijn instrustrice heeft haar paard ook laten doen en zei zegt weer al die oefeningen aan mij door want ik heb ook een stijf paard. Zij heeft ook bij solange voor een clinic gereden.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 00:26

Ik zelf heb bij Sando, Guy Blom gehad.
Sando had ook erg last van zijn rug, en na een poging accupunctuur, de Fysio gebeld. Hij is in totaal 8 x geweest en heeft met zijn magnetisch veld en massages heel veel goed gedaan. de laatste 2 x heeft hij eventje sando zijn rug gedaan en daarna mij geholpen met opnieuw leren opstappen en het opnieuw beginnen met rijden. toen ik er weer voor de eerste keer op zat, ben ik weer voorzichtig begonnen, en na een maand was ie weer de oude. Ik heb dus een goede ervaring met de Fysio.

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 21:39

Ook goede ervaringen! Ab Benthem komt af en toe bij ons op stal en hij heeft mijn paard (met rugproblemen) gewoon erg goed behandeld. Ook leert hij hoe je zelf kunt masseren en welke ofeningen je kunt doen om het allemaal wat los te houden. Het heeft me enorm geholpen.