pony die zich heel de tijd uitrekt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Eilandje

Berichten: 2823
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

pony die zich heel de tijd uitrekt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-02 14:04

Hallo allemaal,
Ik ben net terug van een weekje pony- en paardenkamp waar ik heb lesgegeven. We hebben gewerkt met pony's van een andere manège, en één van die pony's deed nogal vreemd: ze rekte zich constant uit (zoals je paarden wel eens meer ziet doen, maar dan om de paar minuten), in de stal lag ze heel veel neer & in de les is ze ook een paar keer gaan liggen (niet om te gaan rollen). Omdat ze licht tandvlees had & een lichte koorts & de eigenaar wist te vertellen dat ze al die dingen normaal niet doet, hebben we de dierenarts erbij gehaald, maar die wist eigenlijk ook niet wat het was. We hebben de pony dan maar gewoon laten rusten, & nu is ze terug naar de manège waar ze vandaan komt & ben ik er dus niet meer verantwoordelijk voor, maar ik vraag me toch nog af wat er met die pony aan de hand zou kunnen zijn. Iemand enig idee??? Ik denk dat ze een jaar of 5 moet zijn, dus ouderdomsverschijnselen zullen het wel niet zijn...


FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 19:13

doet ie het alleen onder het rijden? Mijn pony rekte zich namelijk ook de hele tijd uit toen hij last had van de singel...

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 23:29

Hai,
Ik ben bang dat deze pony van binnen niet in orde is.
Het lijkt een beetje op koliekverschijnselen maar toch ook niet.
Koliek is een benaming voor vele kwalen en het kan best zijn dat dit dier iets behoorlijk fout heeft zitten van binnen(zeker als het tandvlees al bleek wordt)
Vreemd dat een dierenarts dit niet kan achterhalen!!
Hij zou op zijn minst het dier door kunnen sturen (met dit soort symthomen )naar een kliniek voor uitgebreider onderzoek.
Mits de eigenaar hier voor openstaat natuurlijk!
Zielig,ik hoop dat het goed afloop met het dier.
Groetjes Smousje.

Een goede ruiter hoort zijn paard praten,
Een hele goede ruiter hoort zijn paard zelfs fluisteren,
Een slechte ruiter hoort zijn paard niet eens schreeuwen!!


Eilandje

Berichten: 2823
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-02 20:27

't Is al lang geleden ondertussen, maar ben nu weer een week gaan lesgeven op ponykamp met dezelfde pony's. Bleek dat de pony in kwestie nierproblemen had (& heeft). Maar 't gaat nu wel veel beter, ze ziet er veel gezonder uit dan in de kerstvakantie & is ook veel actiever in de les. Eind goed, al goed dus!

Wou het maar effe onder mijn vorig berichtje zetten, missch dat iemand er ooit iets aan heeft...

Groetje!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Celebi, diemth, Donnatella, eempje41, JoellaLoves, kimmetje26, lauret, Nouvel, wisja, xSannee en 27 bezoekers