Onze friese stamboek ruin (sinds gister)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Onze friese stamboek ruin (sinds gister)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 09:00

Gister is op de keuring onze friese ruin opgenomen in het hoofdstamboek! Hij had geen premie en is geen ster geworden omdat de jury zijn hals te zwaar vond en zijn voorbenen iets aan de korte kant. Verder vonden ze het een prima paard.
Ik heb hem zelf voorgebracht en het ging heel erg goed. Hij was super braaf en heeft echt alles gegeven in de draf. Hij kon enorm strekken en de jury had liever wat meer knieactie gezien en ze zeiden dat dat kwam doordat zijn voorbenen wat aan de korte kant waren Knipoog Maar voor de rest was alles prima en zijn wij zeer tevreden dat hij is opgenomen in het stamboek.

De foto is wat oud maar dan hebben jullie in ieder geval een indruk van hem. Ik heb ook wat foto's van bij de keuring zelf, maar die komen later!

Dit was de eerste buitenrit.

Afbeelding

Wat vinden jullie van hem? Stoer paard he!

Hij is gemeten op 1,58 en is dit jaar 3 jaar geworden en pas geruint.


marn
Berichten: 1066
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 09:05

ja hij is heel mooi... heb je niet meer foto's? Van iets dichterbij misschien?

merle

Berichten: 460
Geregistreerd: 16-09-02
Woonplaats: joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 09:46

woow ziet er wel mooi uit maar zow verweg dass wel jammer

*FlEuRtJe*

MlouBlou
Berichten: 47
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: groenlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 10:17

Jah please fotos van dichterbij.. hij lijkt mij super mooi!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 10:40

Die komen echt nog wel die foto's van wat dichterbij Knipoog Ik moet ze nog van de digi halen. Ik heb wat foto's van bij de keuring. Ook alleen van stilstaan helaas.

Maar deze foto geeft wel een indruk van de punten wat de jury bedoelde. Te zware hals en voorbenen die iets aan de korte kant zijn. Lachen

Wij zijn heel blij met hem en echt super trots dat hij is opgenomen in het hoofdstamboek. Als veulen had hij een 2e premie, nu helaas dus geen.

LillyRose
Berichten: 229
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 10:46

Die zware hals vind ik juist erg mooi! Heel mooi paard hoor!

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:27

waaauw echt een supermooi paard!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik breng mijn kleine tranen
naar die hele grote zee
zachtjes nemen die kleine golven
al mijn grote zorgen mee...

MlouBlou
Berichten: 47
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: groenlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 15:31

ja daar heb je gelijk in. dat kun je nu wel goed op de foto zien. maar ik vind het echt een topper!!

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 17:06

Mooi paardje, al is dit niet zo'n heel erg duidelijke foto
Meeeeer foto's!!! Haha!

Bloeme-Rose (Special D x Gribaldi)
Wieke (Ymte x Leffert)

AnneliesB

Berichten: 160
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 07:42

Inderdaad een stoer paard!
Gefeliciteerd dat hij in het stamboek gekomen is!

*een paard is je beste kameraad*

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 08:39

in het hoofdstamboek? Hmm dat ken ik nie Verward

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 08:56

Liekjuh schreef:
in het hoofdstamboek? Hmm dat ken ik nie Verward


Wat raar dat jij dat niet weet aan je profiel te zien Verward Je snapt toch wel dat friezen op 3 jarige leeftijd en ouder gekeurd kunnen worden om uit het veulenboek te komen en in het hoofdstamboek te worden ingeschreven?
En bij friezen kunnen ruinen ook worden opgenomen in het stamboek.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:30

gefeliciteerd hoor dat hij is opgenomen. en laat de jury maar banketstaaf over zijn "zware" hals, zo hoort het in mijn ogen. dit is tenminste een fries die je van afstand al kan herkennen. die Ille gevallen van tegenwoordig zijn soms net warmbloedjes bah.
en troost je, mijn friese stermerrie werd als 3 jarige ook zonder premie in het stamboek opgenomen haha

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-04 06:38

Horse Pleasure schreef:
gefeliciteerd hoor dat hij is opgenomen. en laat de jury maar banketstaaflen over zijn "zware" hals, zo hoort het in mijn ogen. dit is tenminste een fries die je van afstand al kan herkennen. die Ille gevallen van tegenwoordig zijn soms net warmbloedjes bah.
en troost je, mijn friese stermerrie werd als 3 jarige ook zonder premie in het stamboek opgenomen haha


Dank je wel! Misschien gaan we volgend jaar weer proberen voor een premie, maar echt puur omdat we het een leuke ervaring vinden!

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 11:04

Ja ik ging ook altijd met mijn paardjes omdat ik het leuk vond. Niet omdat ik moest winnen ofzo. En wat de jury ook banketstaaf, voor mij waren ze toch de beste haha

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.


Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 13:53

Hier een foto van op de keuring zelf:

Afbeelding

Deze is duidelijker Lachen

Shaar

Berichten: 9184
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Olderchurch a/d Asshole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 14:05

Woooooooooow... alweer zo'n mooie fries... *kwijl* Echt heeeeeel mooi is hij!!!! *LOL* *LOL* Meer foto's please!!! Knipoog geweldig....

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 14:10

echt een te gek paard hoor.maar eerlijk gezegt vind ik dit type mooier dan die ze tegenwoordig fokken hoor.maar goed smaken verschillen he?ik heb vorig jaar mijn fries verkocht.was ook het zware type.gefeliciteerd met de toename aan het stamboek.kei mooi paardje hoor.{blijf het zeggen he?}hihi OK dan!

Bart..we zullen je missen r.i.p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 14:22

Wat raar dat ze ruinen opnemen in het hoofdstamboek, daar kun je toch niet mee fokken Verward
Maar ja, ik ben het KWPN gewend, daar blijven ruinen en niet goedgekeurde hengsten in het veulenboek (ook als ze het sterpredikaat hebben) en is het stamboek alleen voor merrie en goedgekeurde hengsten.

Jullie hebben het niet echt mee op de keuringen, ook deze geen sterpredikaat, jammer.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 14:26

Ilindra schreef:
Wat raar dat ze ruinen opnemen in het hoofdstamboek, daar kun je toch niet mee fokken Verward
Maar ja, ik ben het KWPN gewend, daar blijven ruinen en niet goedgekeurde hengsten in het veulenboek (ook als ze het sterpredikaat hebben) en is het stamboek alleen voor merrie en goedgekeurde


Het friezenstamboek heeft een extra zijtak bij het hoofdstamboek voor ruinen, het ruinenstamboek. Dus friese ruinen kunnen uit het veulenboek komen, dat kunnen ze bij het KWPN inderdaad niet.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 15:13

nielsforever schreef:
echt een te gek paard hoor.maar eerlijk gezegt vind ik dit type mooier dan die ze tegenwoordig fokken hoor.maar goed smaken verschillen he?ik heb vorig jaar mijn fries verkocht.was ook het zware type.gefeliciteerd met de toename aan het stamboek.kei mooi paardje hoor.{blijf het zeggen he?}hihi OK dan!


die hitjes die ze tegenwoordig fokken zijn toch ook geen friezen meer. neem een zwart rijpaard, laat zijn manen groeien en knip geen sokken en je hebt hetzelfde.
wij hebben ook alleen het ouderwetse type fries gehad. gelukkig.
dat zijn tenminste paarden waar je U tegen zegt haha

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 17:23

ja heb je heeeleemaaaaal gelijk in.hahaaa ik ben blij dat er tenminste iemand met me eens is.maar echt kei mooie paardjes hoor petje af.heb je tenminste een echte fries onder je kont.hahaaa veel plezier nog met je schatjes.ik ga ff je profiel bekijken

Bart..we zullen je missen r.i.p

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 17:33

Wat ze op die keuring ook zeggen....... dit is een paard waar je mee voor de dag kan komen!

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 08:07

Dank jullie wel! Wij zijn ook met dit paard heel erg blij hoor! We hebben hem zelf beleerd en ik rij hem nu heel af en toe onder het zadel. Helaas heb ik (op moment) niet genoeg tijd om hem goed door te rijden. Misschien dat we volgend jaar er wel klaar voor zijn en dan wil ik hem misschien ook af en toe officieel starten.
Hij is ook beleerd onder het tuig en heeft al een keer voor de wagen gestaan (alleen een paar rondjes stappen over het erf). Als we straks meer tijd hebben gaan we hier ook mee door en kan hij uiteindelijk voor onze victoria koets lopen!! (Zo'n trouwkoets).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers