Wat moet ik nou doen, help!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Wat moet ik nou doen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 21:55

Ik heb een hele mooie lieve goeie talentvolle e pony Bloos . en ik ben nu net 17 jaar en ben ook 187 groot dus mijn pony is 153 en mijn benen liggen 15/20 cm onder buik het is geen gezicht om te zien vind ik Bloos!
enne ik wil met haar nog afmaken tot de achttiende ik rij nu al gouw L1 met 8 wp en ik zit nu 2 en half jaar rijden en ik leerde in 2003 in de lente rijden.
Nu zeggen mijn ouders dat ik mijn pony moet verkopen en dan een groot paard nemen. maar ik heb nu geen keuze meer .
maar ik wil met haar M2 halen en dan pas een paard.
maarja ik kan geen 2 paarden houden wegens tijdgebrek Scheve mond

wat vinden jullie nu verkopen of volgend jaar

[edit]Caps lock en uitroeptekens uit titel verwijderd, Jantien[/edit]


Stinkmodder

Berichten: 7973
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 23:22

Je kan ook M1 gaan met haar gaan, en dan een paard kopen? En als je echt M2 wilt, zou ik dat eerst proberen. Als de wp's in de M1 niet willen, kan je altijd nog overgaan op een paard Lachen

Ik zou haar dus volgend jaar verkopen, maar je moet het zelf weten. Wat jij denkt dat het beste is Lachen...

oester

Berichten: 1287
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 23:35

Als ik jou was zou ik het gewoon nog afmaken, je kan dan nog mooi bij de pony's rijden tot je 18e. En dan nog zo ver mogelijk proberen te komen. Lachen Dan ben je 18 en moet je toch bij de paarden rijden, en kun je er dan een kopen. Maar zoals Hoffieeeh al zegt, zelf een besluit nemen.

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 09:30

Als ik jou was, zou ik die pony verkopen. Als die benen zover onder het paard uit bungelen, dat is toch geen gezicht. Ik zou die tijd er niet meer instoppen, je kunt nog maar heel even bij de pony's rijden, die tijd zou ik lekker in een paard investeren waar je wel goed op past. Dan zit je zo in de M2 (of hoger)

Alieta

Berichten: 820
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 10:20

ik weet niet als verkopen echt een groot probleem is, zou ik het niet doen!...als je naar de M2 wilt moet je nog wel een poosje!
dusss..maar succes met je keuze!

Alieta

Berichten: 820
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 10:22

IngridDomino schreef:
Als ik jou was, zou ik die pony verkopen. Als die benen zover onder het paard uit bungelen, dat is toch geen gezicht.


sinds waarneer gaat het trouwens om het uiterlijk, als je veel om je paardje geeft en je wil er meer mee bereiken (denk je daar niet aan)

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 10:33

Alieta schreef:
sinds waarneer gaat het trouwens om het uiterlijk, als je veel om je paardje geeft en je wil er meer mee berijken (denk je daar niet aan)


Tuurlijk is dat ook zo, maar is uiterlijk niet een belangrijk onderdeel van de presentatie, vind je ook niet dat het niet in balans zijn van de ruiter en het paard afbreuk doet aan de prestatie van beiden?
Ik heb het hier uiteraard alleen over het rijden van dressuurwedstrijden, dus als je echt hoger wilt komen. Het valt me wel vaker op bij wedstrijden van ponyclubs, dat er ruiters zijn die eigenlijk niet meer mooi op hun pony passen (meestal zijn niet alleen de benen te lang maar ook het bovenlichaam), maar dat die toch persé nog even dat jaartje een klasse hoger willen rijden met de familiepony.
Is het dan zo heilig om in een hoge klasse te rijden??

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 10:36

Als je denkt dat je van deze pony veel kunt leren en hogerop kunt komen, dan zou ik dat zeker proberen. Je kunt toch nog altijd nog een ander paard kopen?! Als je straks M2 rijdt met die pony, is die pony meer waard dan nu en heb jij meer ervaring om een wat onervarener paard te rijden.


Alieta

Berichten: 820
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 13:20

ik ben zelf 1.68 en heb een vzponytje van 1.32..ik schaam me er niet voor! en of ik nou te klein ben of niet..ik wil nog wel een poosje op haar rijden hoor!

Avanti_haf

Berichten: 427
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Katwijk aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 13:51

nu weet je wat je hebt en je weet niet wat je krijgt

Wij hebben een nieuwe hobby.... paardenvoetbal... zie topic paardenvoetbal in haw

Alieta

Berichten: 820
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 14:15

Avanti_haf schreef:
nu weet je wat je hebt en je weet niet wat je krijgt

precies ben ik het helemaal mee eens

Alocasia

Berichten: 1568
Geregistreerd: 10-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 14:56

Je pony houden, het maakt toch niet zoveel uit dat het er 'niet uitziet'. Met de pony heb je toch een band denk ik.

En je hart volgen

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 15:32

Ik ben 166 en rijd een pony van, wat zal t zijn, 140? Ziet er ook niet uit, mijn bovenlichaam is namelijk errug lang en ik steek er net onderuit. Maar ben stapel op die pony en zal nooit een ander rijden. Denk dat t voor jou ook geld.
Aan de andere kant, als die pony na je 18e sowieso weg gaat, als je je nu nog een jaar aan hem gaat hechten.. ('tis dat je wedstrijden rijdt..)

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 11:58

Stuk van je benen afhalen Haha! .

Nee sorry geen leuk antwoord . Ik zou denk ik toch opzoek gaan naar een paard. Mijn ervaring is namelijk dat een te kleine pony niet meer lekker rijdt.

Glenn M1+11 :)

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 12:22

dit is een moeilijke tijd jah,
je moet gewoon doen waarbij jij je goed voelt.
heb je een foto van jouw en je pony als je aan het rijden ben?
dan kan ik het iets beter beoordelen. ik denk zelf dat het wel mee valt

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 12:29

Ik zou het verkopen, het is misschien erg en alles, maar je kan dan een paard kopen dat beter bij je past qua grote en dan kan iemand je pony kopen, iemand die er beter bij past van lengte. Want ik denk dat het voor de pony ook wat lastig is als je met je benen ondr zijn buik komt. Maar ja het is en blijft een moeilijke beslissing.

Igor ♥ Gitan
Rietje +05/10/2009 Rust in vrede meid
[IM] Riet meid ik mis je

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 12:34

Alieta schreef:
sinds waarneer gaat het trouwens om het uiterlijk, als je veel om je paardje geeft en je wil er meer mee bereiken (denk je daar niet aan)


ik denk ook dat je beter op zoek kan gaan naar een nieuw paardje. Als je veel om je pony geeft en hem nog nit kwijt wil dan kun je wel doorrijden, maar voor op wedstrijd dat gewoon geen gezicht. Op wedstrijd gaat het daar wel om, thuis niet

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

Whoa

Berichten: 224
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 13:18

Als je pony er geen last van heeft hoef jij dat toch ook niet te hebben? Anders zou ik de ambitie voor meer winstpunten laten zitten, maar als t je pony zich fijn voelt is het toch allemaal in orde? Succes verder...!

* Lovin' Life *

fokoyapernor

Berichten: 61
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 12:06

Ik vind dat je eerst moet bereiken wat je wil bereiken met je pony. Een paard kan altijd, en zolang je pony dr maar gelukkig mee is! OK dan!

Amber

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 12:40

Mijn pony is ook 140 cm (en dat is al behoorlijk groot voor een ijslander Haha!) en ik ben 1.80 m... En schaam me helemaal niet voor m'n pony, ik ga ook zeker geen paard kopen als ik over anderhalf jaar niet meer bij de pony's mag rijden. Lachen Maarja, je hebt natuurlijk niet voor niets een ijslander, ik vind zelf dat het ook aan je ponytje zelf ligt; of het een beetje mager ponytje is bijvoorbeeld. Mijn Roskur is best stevig en stoer, dus ik vind zelf dat ik precies goed op hem pas!! Lachen

Het ligt er een beetje aan wat je zelf wil... Ik zou m'n pony nooit verkopen voor een paard, maar ik kan het me wel voorstellen als je hoger in de dressuur wil komen... Dus de keuze is aan jou, je moet vooral niet te veel letten op wat je ouders of andere mensen zeggen, maar wat je zelf vind en wil bereiken met je pony! Veel succes er nog mee. Haha!

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 17:47

Wat is voor jou belangrijker? Die M2 halen..
Nadeel eraan: die is sowieso moeilijker te behalen omdat de combinatie niet klopt..daar letten ze nl. wel op!
Voordeel: pony is meer waard en jij hebt meer ervaring

Nu paard kopen:
Nadeel: Je moet je pony verkopen waar je denk ik toch wel dol op bent
Voordeel: dan heb je een goedkloppende combinatie en aangezien je uiteindelijk toch een paard wil kopen, kun je met dit paard dus ook verder komen want deze ga je houden!

Maar hoe belangrijk is de pony ook voor jou? Want uiteindelijk wil jij je pony toch gaan verkopen als ik het goed begrepen heb...dan tsja..waarom dan niet nu? Die ervaring zou je opzich ook met een paard kunnen opdoen...maar dat is geheel jouw keuze! Denk er goed overna, ergens weet je het misschien toch al wel!

succes met kiezen!

OIk ben soms een beetje raar...Maar wel lekker!O

Alieta

Berichten: 820
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 17:54

Pam schreef:
Ik ben 166 en rijd een pony van, wat zal t zijn, 140? Ziet er ook niet uit, mijn bovenlichaam is namelijk errug lang en ik steek er net onderuit. Maar ben stapel op die pony en zal nooit een ander rijden. Denk dat t voor jou ook geld.
Aan de andere kant, als die pony na je 18e sowieso weg gaat, als je je nu nog een jaar aan hem gaat hechten.. ('tis dat je wedstrijden rijdt..)


Ik heb hetzelfde als jou hoor...ik rij dus op een ponytje van 1.32 en zelf ben ik 1.68! het boeit me niks ik mag dat beestje en er is geen betere te vinden, wat houd mij tegen om op hem te rijden?

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 18:05

Maar t verschil is dat ik geen wedstrijden rijd. Mocht ik straks een paardje, die kans is er niet meer maar toch. Stel dat ik genoeg bij elkaar spaar is t ook voor mij afwegen, mijn grote liefde of een sportpaardje/paardje waar ik nooit te zwaar voor word.

Alieta

Berichten: 820
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 18:06

nee okay maar ik rij ook geen wedstrijden, kijk dan is het geen probleem wil je wedstrijden gaan rijden, dan word het moeilijker

lovemangga
Berichten: 319
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 18:17

ga op zoek naar een leuk paard. vind jij je droompaard over 2 weken, koop em en doe je pony weg. maar het kan ook zijn dat dat nog een jaar duurt. en jij dus nog een jaar je pony kunt rijden. ik zal al wel op zoek gaan naar een paard. maar het KAN lang duren voordat jij het 'perfecte' paard vind.
succes ermee!!

greetzz


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, MairiMacBran, Mark0919, Martje70, SentiBot en 47 bezoekers