Officiele wedstrijd maar punten tellen niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Officiele wedstrijd maar punten tellen niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 13:11

Wie weet hoe dat zit... ik had afgelopen weekend wedstrijd, daar reed dus iemand mee die 2x eerste is geworden met 172 punten.
Nu hoorde ik later dat die punten dus niet meetelde.
Geloof dat dit komt omdat ze mee wilde doen aan de kampioenschappen voor de B (de wedstrijd was L1)


Kan dit????

Ik dacht altijd dat je dan gewoon niet mocht starten in de tussentijd omdat je dus in haar geval nu gewoon L1 zou moeten starten. En dus niet mee zou kunnen doen aan de kampioenschappen in de B.

Wie weet hoe dit zit... want mag je dus gewoon starten en dan van te voren tegen de vereniging zeggen dat de punten niet mogen gelden??? Verward

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 13:13

Dan moet ze dus HC gestart zijn maar dan heeft ze ook geen recht op haar prijs. Anders is het niet mogelijk.

Edit: HC betekent Hors Concours, in normaal Nl. buiten mededinging Knipoog
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 08-07-04 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

loutje
Berichten: 200
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 13:14

idd HC.....

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 13:16

als het HC is dan zou het er op de startlijsten bij moeten staan.

en bovendien is de regel volgens mij dat als je geselecteerd bent voor de regiokampioenschappen, je alleen HC mag starten in de klasse waarvoor je geselecteerd bent, en niet in een hogere klasse.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 13:18

Er waren dus 2 bekers.... voor de 1e en 2e plaats.
Zij is dus 2x eerste geworden en heeft gewoon haar prijs in ontvangst genomen. Eigenlijk is het best l*llig dan, want ik was nu derde, en had dus eigenlijk recht op de beker van de tweede plaats? Toch?

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 13:19

Kelan schreef:
als en bovendien is de regel volgens mij dat als je geselecteerd bent voor de regiokampioenschappen, je alleen HC mag starten in de klasse waarvoor je geselecteerd bent, en niet in een hogere klasse.



Dit was dus haar eerste L1 wedstrijd.... HC dan... want ze staat geselecteerd voor de kampioenschappen B.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 13:21

Je mag HC starten in een hogere klasse, alleen geen prijs in ontvangst nemen! Cinzano had dus recht op een 2e plaats...

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 13:22

Dan heeft ze volgens mij haar startbewijs voor de kampioenschappen verspeeld (als ze in Gelderland zou wonen, want daarvoor weet ik het zeker), ik heb alleen geen idee of de reglementen voor de regiokampioenschappen in de verschillende regio's kunnen verschillen. Misschien dat het voor Zuid-Holland anders is dan voor Gelderland?

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 13:24

liberty schreef:
Cinzano had dus recht op een 2e plaats...



Grrr weer een beker door mijn neus geboord Boos!

Knipoog

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 13:25

Bij ons in Brabant mag je ook HC starten als je naar een kampioenschap mag. Als zij officieel gestart is is ze die plek kwijt.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 13:50

ik zou hier wel navraag naar doen!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 13:59

Idd ff navraag doen bij de vereniging, HC is altijd een apparte rubriek nl en mogen idd geen prijzen in ontvangst nemen (al heb ik eerder gemerkt dat dit wel vaak gebeurt). maar ze mocht dus niet in jullie rubriek meedingen naar de prijzen. Das het risico van HC starten.
Zijn er bv 10 starts en er is 1 HC starter dan dient deze appart genoemd te worden ookal heeft hij/zij hogere punten dan de nr 1 van de officiele starters.

Eigenlijk wel grappig dat HC starten, zo kun je bv in de L1 alvast tsjekken of je klaar bent voor de volgende klasse de L2 als je bijna je wp binnen hebt voor die klasse.... slimme jongens daar in Ermelo....
Rij je nou baggerpunten dan rij je gewoon nog even door in de L1, hihihii

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 14:02

Vippie"]
Idd ff navraag doen bij de vereniging, HC is altijd een apparte rubriek nl
[/quote]

Dus jullie vinden dat ik contact op moet nemen met de vereniging... maarja en dan... krijg ik alsnog twee bekers opgestuurd voor de 2e plaats Verward Zou het???

[quote="Vippie schreef:
Eigenlijk wel grappig dat HC starten, zo kun je bv in de L1 alvast tsjekken of je klaar bent voor de volgende klasse de L2 als je bijna je wp binnen hebt voor die klasse.... slimme jongens daar in Ermelo....
Rij je nou baggerpunten dan rij je gewoon nog even door in de L1, hihihii



Goh wist helemaal niet dat dat zo werkte.... kan je dat gewoon aanvragen en zeggen indien je je inschrijft voor een wedstrijd?

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 14:39

Cinzano"]
Dus jullie vinden dat ik contact op moet nemen met de vereniging... maarja en dan... krijg ik alsnog twee bekers opgestuurd voor de 2e plaats Zou het???
[/quote]

Waarsch niet maar dan weet je het voor de volgende keer. Net zoals meer dan 8 euro inschrijfgeld vragen en geen prijzengeld uitdelen... ook zo'n leuk weetje....

[quote="Cinzano schreef:
Goh wist helemaal niet dat dat zo werkte.... kan je dat gewoon aanvragen en zeggen indien je je inschrijft voor een wedstrijd?


Yep klopt... gewoon inschrijven en duidelijk vermelden dat je HC start. Volgens mij zitten daar verder geen restricties aan...

Marije_jiplover

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 16:48

Een stalgenoot van mij heeft dit zelfde bij de hand, ze is reserve kringkampioen en wil dus de regionale kampioenschappen in de B rijden. Zij heeft het speciaal nagevraagd bij de KNHS of ze mocht promoveren of wat en hoe. Promoveren mag niet voor de kampioenschappen, HC starten mag wel, maar alleen in de B, ze mag nog niet HC in het L1 volgens het KNHS. Dus wat er op deze wedstrijd is gebeurt, kan helemaal niet.
Zowieso, als je HC start, mag je niet voor de prijzen meerijden, dus dat betekent dat jij eerste was en niet zij. En ten tweede had ze dus volgens mij niet in de L1 uit mogen komen, althans, dat is wat de KNHS aan onze vereniging had doorgegeven.

[edit] ik zie dat kelan dit ook al had aangegeven, over het HC in welke klasse

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 17:31

tutje schreef:
sorry hoor,, maar ga je nou moeiluk doen om 2 bekertjes!?!??


Nee!! Alleen wilde ik wel even de regeltjes weten, zo raar is dat toch niet Verward

NoireIdylle

Berichten: 799
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:26

Je hebt helemaal gelijk Cinzano! En met het inschrijfgeld van tegenwoordig, kan ik me voorstellen dat je je behoorlijk ge#$^#^#$ voelt als een ander er met jouw prijs vandoor gaat. Eerlijk is eerlijk..

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 07:31

Tutje ik ben het niet met je eens, bekers of geld, als jij wist dat ze fout zaten is het bijzonder onsportief om een ander zijn prijs door de neus te boren. HC starten doe je niet voor niks, dan moet je ook de consequenties aanvaarden. Je maakt ook echt( met ch ipv g) geen vrienden als je onterecht een prijs inpikt. Waarom startte je trouwens HC in de B kon je niet gewoon officiƫel starten? Zie daar alleen het nut van in als je eigenlijk in een hogere klasse thuis hoort maar om een of andere reden een "simpel" B proefje wilt rijden.